Permalänk

### Antec Twelve Hundred ###

Då är det dags för Nine Hundred att bli uppdaterade och vad som är nytt är detta (Som jag kunde hitta i dagsläget)

- Större
- Fler fläktar
- 2 versioner - med och utan vatten kylnings anslutningar
- Verktygslös design
- Möjlighet för vatten kylning
- Fläkt filter

ja det var väll allt jag kunde hitta

Fram:

Bak:

Sidan (Med panel):

Sidan (Utan panel):

Insidan:

Ovanpå:

Detta är bara en prototyp och kan ändras innan det kommer, finns inget datum häller

bara att hojta till om jag missat något eller så är det bara att hojta till

// a

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Riktigt nice måste jag säga!
Inte helt säker på att gillar taket dock...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Mkt bättre än första versionen, skulle dock vilja se en version utan sidofönster och fläktar den har redan bra ventilation

Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser förjävlig ut, hoppas verkligen dom ändrar på den ordentligt inför lanseringen, den är ju nästan en skymf mot Nine Hundred, sen har den fortfarande dom där ¤"#?!¤)"?% Molex-kontakterna!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Bara jag eller är djupmåttet på den väldigt konstigt?

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk

Gillade inte att det var så högt och att trianglen av galler blev asymmetrisk och ej centrerad, annars ganksa nice.

Sen förstår jag inte varför de inte kan ha modellnamnen med siffror?

Edit: Nån som vet pris?

Permalänk

vad heter det som ersätter molex? har inte så mkt koll på sånt

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Hedersmedlem

vad är det för tjat på molex? Det är ju en vanlig strömkontakt. Det finns dedikerade strömkontakter för SATA men molex kan ju fortfarande användas till fläktar t.ex.

Permalänk
Medlem

Hej!

Hehe jag köpte ett Ninehundred för ett tag sedan och sålde nyss det. Kylmässigt så är den fruktansvärt bra. Men jag tänkte alltid "Fan, detta chassi borde de verkligen uppdatera. Då kan det bli riktigt bra". Men de har ju inte gjort något åt ljudet verkar det som. Fläktfilter är iofs BRA, men inte ens LITE ljudisolering? Hoppas de har gjort något åt hårddiskarna, vibrationsdämpande hade inte skadat. Sen är det bra att de har fixat hål för kabeldragningen, men verkar inte vara så stort mellanrum precis, kommer man kunna att dra ATX-kabeln bakom där? Hoppas det!

Vad är det svarta under den stora fläkten?

Hoppas det blir ett bra, kylningsmässigt tvivlar jag på att det blir dåligt. Men ljudnivån är det som oroar mig. Jag personligen hade bytt direkt till Noctua-fläktar så.

Den verkar vara rätt hög med. Men de borde ha SKIPPAT sido-fönstret. SNÄLLA!

Nu känns det som om att jag håller på att skriva en bok

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_link

/.../
Vad är det svarta under den stora fläkten?
/.../

Det är en radiator för vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

hade varit perfect om den inte haft sidofönster och avstängningsbart ljus på fläktana.
för jag antar att det inte går på denna heller... riktigt irreterande då man ser på film....
fläktfilter var dock en riktig hitt

någon som vet filter som passar föregångaren ^^;

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Hej!

Zuch: Okej. Antar att man kan ta bort den då.

ToWy: Ja, synd med sidofönster. Eller de kunde åtminstonde ta bort den fläktplatsen på sidan. Massa ljud kommer ut där.

Fläktarna är inget problem för mig då jag byter ut de direkt. Tycker inte om att de har molex-anslutning. Måste man ta fram fler kablar från sitt modulära nätagg.

De skulle ha satsat på lite ljudisolering och något vibrationsdämpande för hårddiskarna. Dammfilter har de ju fixat. Så då hade det verkligen varit perfekt, riktigt bra hade det varit

/Mvh x_link.

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Jag tycker den ser förjävlig ut, hoppas verkligen dom ändrar på den ordentligt inför lanseringen, den är ju nästan en skymf mot Nine Hundred, sen har den fortfarande dom där ¤"#?!¤)"?% Molex-kontakterna!

Skitbra tycker jag! Bara att vända på dem så kör du på 5 volt istället för 12!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Va f*n har ni för smak? ^^ Detta är det fräckaste chassi jag någonsin har sett! Fyf*n vad allt är perfekt + den stora radiatorn i toppen är helt superb. Man får nästan stake Hoppas den kommer snart bara!

Permalänk

Någon som har en aning när detta chassi släpps?
Längtar...

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

jag tänker byta ut mitt 900:a emopt detta när detta kommer helt lart.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Någon som har en aning när detta chassi släpps?
Längtar...

Ryktas om Januari.

Permalänk

många möjligheter men inte någon fröjd för ögat dock

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

ge mig!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Någon som vet något nytt om detta chassi?

GOD JUL

Permalänk
Medlem

Tycker det är dumt med den fläkten vid sidan (tycker iofs att hela sidan med glas e dum)... Och tycker kylningen e överdriven... Bra med fläktar till en viss gräns, man vill inte att fläktar ska ta upp 60% av chassit. Hatar lysdioder.

Mini p180 o p18- ftw!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen vilja ha detta chassit utan plexiglas på sidan