Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Tagit fram Produkt Specifikationer på dom nya AM2+ korten.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tagit fram Produkt Specifikationer på dom nya AM2+ korten.

Vet inte om det är alla men alla som finns ute på Komplett.se. Gör detta för att jag vill bidra då jag alltid kommer med många frågor och att komplett inte har några produkt specifikationer på dessa ännu och antar att AM2+ korten är till stort intresse för många så varför inte samla alla här?.

Kommer det några mer AM2+ kort så uppdaterar jag denna lista tills komplett har fixat sina Produkt Specifikationer

Hittade inget på ABIT hemsida men dom kanske inte har lagt upp dom då korten ännu inte finns att köpa, men hittar ni specifikationerna så uppdaterar jag på en gång skriv här bara!

ABIT AX78, AMD 770, Socket-AM2+, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16 750:-
Info:
Hittade inga specifikationer. Komplett ska iaf köpa in.

Asus M3A, AMD 770, Socket-AM2+, DDR2, ATX, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16 849:-
Info: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=149&l3=592&l4=0&mod...

MSI K9A2 CF-F, AMD 790X, DDR2, ATX, Socket-AM2+, GBLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 899:-
Info: http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1333...

MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX, DDR2, ATX, Socket-AM2+, 2xGBLAN, 4xPCI-Ex(2.0)x16 1449:-
Info: http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1332...

Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 1795:-
Info: http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview...

Asus M3A32-MVP Deluxe, AMD 790FX,DDR2, ATX, Socket-AM2+, 4xPCI-Ex(2.0)x16 1995:-
Info: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=149&l3=591&l4=0&mod...

Gigabyte GA-MA790FX-DS5, AMD 790FX, DDR2 ,Socket-AM2+,ATX, GbLAN,2xPCI-Ex(2.0)x16 2095:-

Asus M3A32-MVP DLX/WIFI, AMD 790FX,DDR2, ATX, Socket-AM2+, 4xPCI-Ex(2.0)x16 2149:-
Info: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=149&l3=591&l4=0&mod...

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6, AMD 790FX, DDR2 ,Socket-AM2+,ATX, GbLAN,4xPCI-Ex(2.0)x16 2349:-

Själv blir det nog ett MSI K9A2 Platinum för 1649

Edit 20/11: K9A2 Platinum har sänkts med 200:- ändrade prissumman

Edit 28/11: ABIT AX78, AMD 770 lagts till på listan.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Funtar på det kortet med billigt men man får se hur prestandan är.. nu saknas bara prollen som vette fan när den kommer..

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Länkar till ASUS-moderkorten:

M3A32-MVP Deluxe/WiFi-AP
M3A32-MVP Deluxe
M3A

Jag har beställt ett Deluxe/Wifi och ett PowerColor HD 3870. Blir en Phenom 2,6 nästa år om jag orkar vänta, annars blir det 2,4:an.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk

omfg, bara 900kr för ett k9a2 CF O_O kommer köpas in snarast!

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MustangGT
Länkar till ASUS-moderkorten:

M3A32-MVP Deluxe/WiFi-AP
M3A32-MVP Deluxe
M3A

Jag har beställt ett Deluxe/Wifi och ett PowerColor HD 3870. Blir en Phenom 2,6 nästa år om jag orkar vänta, annars blir det 2,4:an.

Tack. Vet inte varför jag inte hittade dom här kollade verkligen omkring på ASUS hemsida... Men tack så jätte mycket för hjälpen

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tack för summeringen, nu är bara frågan vilket som passar mina behov bäst? Tanken:
- Phenom
- Ett grafikkort, men önskan om att kunna byta till två i framtiden
- Planerar lite överklock, men verkligen inte inget omfattande

Vilket moderkort tror ni passar bäst?
Finns det AM2+ mobos som stöder både ddr2 och ddr3?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Alla AM2+ ska stödja Phenom.
Sen med att stödja 2 grafikkort... nu finns det inget sånt i SLI men Crossfire för 2, 3 och till och med 4 grafikkort.

Vilka som överklocka bäst vet jag inte... Hör ju mycket om GIGABYTE men annars MSI kanske? Detta får nån annan klargöra nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer köpa en MSI K9A2 Platinum alldeles inom kort och skaffar även ett paket PC8500-minnen i samband så man är väl rustad till Phenom, som jag köper såfort budgeten tillåter.

Förresten, AM2 processorer funkar i AM2+, inte sannt? Eller vad det unikt för de nya "Black Edition" utav processorerna? Hursomhelst, kommer jag ha tillgång till vissa delar av AMD Overdrive på min 6000+:a?

Själv kommer jag till våren försöka ha en komplett AMD Spider platform och en ny monitor - är jag den enda i detta landet som fortfarande kör CRT?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

AM2 processorer ska funka med AM2+ processorer... Vet inga detaljer men AM2+ är iaf redan redo för Phenom så ingen väntan på ny BIOS från tillverkaren! Sen ska AM2+ va mer sparsam vad gäller energi och därmed lägre temperatur då det behövs lägre spänning...

Man borde satsa på ett AM2+ om man ska uppgradera för det finns ju även moderkorten under 1000:- som helt klart duger

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
AM2 processorer ska funka med AM2+ processorer... Vet inga detaljer men AM2+ är iaf redan redo för Phenom så ingen väntan på ny BIOS från tillverkaren! Sen ska AM2+ va mer sparsam vad gäller energi och därmed lägre temperatur då det behövs lägre spänning...

Man borde satsa på ett AM2+ om man ska uppgradera för det finns ju även moderkorten under 1000:- som helt klart duger

Låter vettigt. Jo, trodde 790FX brädorna skulle kosta som Nvidias gamla 680i, alltså runt 2500kr vid lanseringen, speciellt med tanke på hur många PCI-E-platser som finns tillgängliga. Men jag blir inte ledsen för det, ska la' beställa en K9A2 närmaste dagarna - blir intressant och se om man får minsta positiva respons från att gå från AM2 till AM2+ på min väldigt "energisnåla" processor som är klockvänlig så det ryker om det... Ahem.

Har redan en K9A så det känns ju lite tråkigt att bara lägga till en 2:a i signaturen senare.

Permalänk
Medlem

Ska inte åter-ninja tråden, men någon som har rekommendationer på vilket kort som passar väl för viss överklock (inget extremt), måste man gå upp till dom dyra även för en lägre grad av klock?

Permalänk
Medlem

jag är grymt sugen på att sprätta en massa pengar nu.. igen..

Nä jag väntar till sommaren tror jag, förmodligen har phenom hunnit utvecklas och kommit i högre klockhastigheter och bättre steppings..

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
jag är grymt sugen på att sprätta en massa pengar nu.. igen..

Nä jag väntar till sommaren tror jag, förmodligen har phenom hunnit utvecklas och kommit i högre klockhastigheter och bättre steppings..

Jag väntar bara på mina pengar sen fy fan! Börjar med ett AMD Athlon X2 dock pga min budget. Kommer införskaffa ett Phenom några månader senare när jag har råd och dom har funnits ute ett tag.

Edit: EXTRA EXTRA! Komplett har stulit min hemligstämplade information och dom har nu specifikationerna på deras hemsida!

Edit 2: Ok alla kort förutom GIGABYTE så vi behåller den här tråden tills vidare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Biostar TA770
http://www.biostar.com.tw/app/en-us/t-series/content.php?S_ID...

det jag vill ha.. $90 och ska släppas i europa när som helst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Recension på Gigabyte's GA-MA790FX-DQ6 ute nu!
http://techreport.com/articles.x/13628/2

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Så uppdaterat listan.

Kul med Biostar. listar den när den finns på komplett

Visa signatur