Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

det gåt inte bestämma sig, lyssnar mest på Trance och hiphop.

fast en låt som jag kommer på som jag tycker är bra är
Smooth Criminal - Alient Ant Farm Anthology

Gillar låten för att jag kan den på elbas...

fan funkar aldrig med länk-utan-url för mig. om man tar bort det här //%20http så funkar länken.
annars
http://www.youtube.com/watch?v=hxeNZOLNh4c

hur gör man för att fixa länk-utan-url?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Gammal gubbrock pallar jag inte lyssna på.. eller ja, musik där sångaren har kass röst;
Iron Maiden
Dio
Metallica (till viss del)

är exempel på ruggiiiigt dålig musik. ;/

Det är mycket man kan tycka illa om när det gäller Dio, men att ha en dålig röst är absolut inte en av dem. Gubben har för fasiken en av de mest kraftfulla och "vidaste" rösterna inom den lätta musiken.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En väldigt fin låt:
Eric Clapton - Tears in heaven http://youtube.com/watch?v=VRsJlAJvOSM

En annan fin låt:
Josh Homme - Lullaby http://www.youtube.com/watch?v=qEAlsSRsttc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
det gåt inte bestämma sig, lyssnar mest på Trance och hiphop.

fast en låt som jag kommer på som jag tycker är bra är
Smooth Criminal - Alient Ant Farm Anthology

Gillar låten för att jag kan den på elbas...

fan funkar aldrig med länk-utan-url för mig. om man tar bort det här //%20http så funkar länken.
annars
http://www.youtube.com/watch?v=hxeNZOLNh4c

hur gör man för att fixa länk-utan-url?

Jag hoppas att du har koll på att det är en cover?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Djuma Soundsystem - Les Djinns (Trentemöller Remix Invasion Re-edit)

Sanslöst bra vid 02:15 och framåt.

Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jag hoppas att du har koll på att det är en cover?

ja det vet jag, michael Jackson gjorde den.
fast den är bättre så här, tycker jag.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Venetian Snares - Pwntendo

Lyssna själva, motivering känns rätt överflödig. Albumets omslag är rätt talande också

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Helt jättesvårt att bara utse en enskilt bästa låt, ren humörsfråga, men, äh:

Metallica - The Things That Should Not Be
Monster Magnet - My Life Friend
Creedence Clearwater Revival - Sinister Purpose
Led Zeppelin - How Many More Times
Mastodon - Capillarian Crest
The Clash - This Is Radio Clash
Red Hot Chili Peppers - Johnny, Kick A Hole In The Sky
Slayer - Dissident Aggressor

Se, fan, det går inte att bara peta ut EN låt, sen finns det ju av ovan listade band sjukt mycket bra låtar. Och sedan finns det sjukt mycket bra låtar av icke listade band, men man vill ju inte knäcka Swecs server.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger

Gammal gubbrock pallar jag inte lyssna på.. eller ja, musik där sångaren har kass röst;
Iron Maiden
Dio
Metallica (till viss del)

är exempel på ruggiiiigt dålig musik. ;/

Herregud! Du kan få säga att du personlign inte gillar musiken men att säga att James Hetfield och Ronnie James Dio har kassa röster är att smäda! Nog för att Hetfield inte har riktigt lika bra röst nu för tiden men förr i tiden var han grym! Dio har även han grym röst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Maiden är kanske inte den bästa musiken som finns rent tekniskt eller musikaliskt sett, men det är ju sån otrolig känsla i att stå vid ett räcke och sjunga med i Fear of The Dark!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Musikälskare

Lagwagon - Know it all

http://www.youtube.com/watch?v=EVwpRd3iNuM

R.I.P Derrick

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

linkin park- hands held high

om man lyssnar på texten fattar man hur skit världen egentligen är

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
linkin park- hands held high

om man lyssnar på texten fattar man hur skit världen egentligen är

Mmm, den e fan grymt bra!

Permalänk
Avstängd

Världens bästa låt och folk nämner artister som DJ Mango, Alien Ant Farm och Linkin Park... Inte för att jag vill sätta mig själv på höga hästar, men ibland undrar man lite.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

Jag måste nog säga att Star of the County Down är den bästa låten, finns ingen låt jag kommer tillbaka till och lyssnar på som den Kvittar nästan vilken inspelning så fungerar låten riktigt bra för mig. Men detta är nog min favorittolkning.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Världens bästa låt och folk nämner artister som DJ Mango, Alien Ant Farm och Linkin Park... Inte för att jag vill sätta mig själv på höga hästar, men ibland undrar man lite.

Alien Ant farm är inte mitt favorit band, om du undrar det.
Beatles är några som jag gillar mycket...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Man on the Moon - R.E.M.
Suspicious Minds - Elvis
A Day in the Life - Beatles

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Världens bästa låt och folk nämner artister som DJ Mango, Alien Ant Farm och Linkin Park... Inte för att jag vill sätta mig själv på höga hästar, men ibland undrar man lite.

Sen så är det väldigt subjektivt, så antingen gillar du läget eller så kan du hålla dig ifrån tråden, så enkelt är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Jag måste nog säga att Star of the County Down är den bästa låten, finns ingen låt jag kommer tillbaka till och lyssnar på som den Kvittar nästan vilken inspelning så fungerar låten riktigt bra för mig. Men detta är nog min favorittolkning.

Oj, fasiken! Den var bra!!

Har du tips på mer musik åt det hållet? Jag har försökt hitta nåt band med lite irländskt sound men har inte hittat något jag fastnat för.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Oj, fasiken! Den var bra!!

Har du tips på mer musik åt det hållet? Jag har försökt hitta nåt band med lite irländskt sound men har inte hittat något jag fastnat för.

The Dubliners är givna om du inte redan har kollat in dem. The Pogues för ett lite mer punktigt sound men fortfarande mycket irländska influenser. The Clancy Brothers and Tommy Makem är, liksom Dubliners, rätt så traditionella. Beror lite på vad man gillar, finns en hel del band som har gjort moderna tolkningar på gamla irländska låtar, exempelvis the Young Dubliners.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Herregud! Du kan få säga att du personlign inte gillar musiken men att säga att James Hetfield och Ronnie James Dio har kassa röster är att smäda! Nog för att Hetfield inte har riktigt lika bra röst nu för tiden men förr i tiden var han grym! Dio har även han grym röst!

Det tycker inte jag. Jag TYCKER att de har sjukt kassa röster. Visst, metallica har gjort ett par bra låtar (Whiskey in the jar och Die, die my darling)

Permalänk
Medlem

Guano Apes - Open your eyes

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Världens bästa låt och folk nämner artister som DJ Mango, Alien Ant Farm och Linkin Park... Inte för att jag vill sätta mig själv på höga hästar, men ibland undrar man lite.

Smaken är som baken. Jag förstår inte hur folk kan rabbla upp 70-talsmusik. Bara för att låtar är gamla måste inte betyda att de är bra. De flesta låtarna som har listats upp i den här tråden är sånt jag inte ens skulle tänka på att "köpa". Men det är ju bara jag.

Permalänk

Metallica One, man ser ju bara på namnet att den är etta

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Slayer - Raining Blood
Mastodon - I am ahab
Pantera - Primal Concrete Sledge

Sen en riktigt ösig och röjig låt :
Massgrav - Hatfylld och Nerpissad

Omöjligt att bara nämna en låt.

Edit Även Metallica - Creeping Death ligger högt upp när den utförs på rätt sätt.
( http://youtube.com/watch?v=VjdsrZ7GEDw )

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Porcupine Tree - Blackest Eyes

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Oj, fasiken! Den var bra!!

Har du tips på mer musik åt det hållet? Jag har försökt hitta nåt band med lite irländskt sound men har inte hittat något jag fastnat för.

Smens baglomma är det svenska alternativet.

http://www.smensbaglomma.nu/Index2/index2.htm

Själv är jag en stor fan av den här tösen.

http://www.youtube.com/watch?v=zGRehjfTg8Q

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu