Permalänk
Medlem

Vad skulle ni köpt för (2200+)?

Tjenna. Jag är ny här på forumet.
Nu var det så att man fått in lite pengar på kontot och man vill lägga dem på något som gynnar datorn. Men jag vet inte riktigt vad jag ska välja. Så min fråga till er är vad jag ska köpa för att höjja min prestanda så mycket som möjligt?

Jag var inne på att köpa ett Ati 3870 samt en kylare "thermatek Dourb". Men nu då kortet drabbats av ett antal förseningar så är det inte lika kul längre.

Min aktuella rigg består utav:
Chassi: Cooler Master Mystiqe
Nätagg: Hiper 530Watt
Moderkort: Msi K9N 570
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ , 2,2 ghz med Zalman 9700 kylning.
Ram: Corsair ddr2 5300 2gb
Grafikkort: Asus Ati EAX1950PRO 256mb
Ljudkort: kör på moderkorts kretsen
DVD: Samsung
Hdd: Samsung 320gb
Skärm: Dell 19" CRT

Jag spenderar mycket tid framför spel och förflyttar stora filer. Ska tilläggas att om det blir ett grafikkorts byte så läggs 700kr in på budgeten.

Nu är bara frågan vad som jag ska köpa? kom gärna med långsiktiga tips.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finnas inga av de nya grafikkortet så man får förbeställa helt enkelt för att få ett före jul.

En ny processor kommer göra datorn piggare.

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ADX6000C...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ne ta inte processorn... Vänta på 3870 säger ja bara! Kommer göra mycket mer nytta än en ny processor.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jo, det får väll ta och bli ett grafikkort iaf, nu så ändrade DB leveranstiden till nu i veckan så får väll bara sitta och hoppas nu då

Permalänk
Medlem