Permalänk
Medlem

Väldigt ostabilt internet

Jag har nu haft min nya dator i 1 vecka, och har märkt att mitt internet är väldigt konstigt. Jag trodde till en början att det bara var telia som hade problem, fast det visade sig att så inte var fallet.

Iallfall mitt problem är att internet med jämna mellanrum cirka 15 sekunders mellanrum blir väldigt segt för en stund. Om jag är inne på ventrilo eller dylikt och kollar min ping så ligger den runt 25000 ibland. Oftast funkar det fint och ligger på stadiga 10. Jag har verkligen ingen aning vad problemet är och är tacksam för svar... vill ni ha något printscreen på några inställningar eller liknande bara säg till vart så fixar jag det snabbt.

tack på förhand!

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 - Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB - Antec Case Performance One P182 - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz - Corsair XMS2-6400 4x1024mb - 1260 GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

kass router om du har det ?? pröva uppdatera firmware'n
annars kan det vara kabelfel, modemfel, signalstörningar, fel inställningar,
spyware/virus/trojan infekterad dator etc etc

Permalänk

Vilken nätleverantör har du? Framkom inte om det var telia du hade, eller om du bara klankade ner på det..

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

verkar som om han har telia..

Permalänk
Medlem

Har telia, fast problemet är löst nu tack ändå

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 - Leadtek WinFast GeForce 8800GTX 768MB - Antec Case Performance One P182 - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz - Corsair XMS2-6400 4x1024mb - 1260 GB

Permalänk
Sötast

Vad var lösningen då?

Permalänk
Avstängd

Skriv vad lösningen va för i helvete, jag har samma problem just nu...

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kul att ingen kan skriva lösningen, men dem orkar skriva, lås tråd eller ta bort tråd...:s