Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vad är SM3.0?

Världens bästa spel Eve-Online ska släppa deras största expansion hittills som kommer förbättre grafiken nåt enormt. Iaf behöver hjälp med att se vad det är för grafikkort man egentligen kan tänkas behöva till att spela det?

Nytt systemkrav för EVE:
To be able to use the new content you will need a graphics card that supports Shader Model 3, a format most new graphics card already support. A recent Steam survey shows that about 52% of current graphics cards in use support SM3. To help you determine if your graphics card supports SM3.0, I’ve put together a small application that checks your graphics card. You can download it here.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Vad har du för grafikkort?

Permalänk

Köp ett HD3870 512 om du inte redan har ett vettigt SM3 grafikkort.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Köp ett HD3870 512 om du inte redan har ett vettigt SM3 grafikkort.

Jo det är ju min plan att köpa det. Men hur kan jag kolla om det är SM3 på ett grafikkort man köper? Vad ska jag leta efter i specifikationerna för det?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Jo det är ju min plan att köpa det. Men hur kan jag kolla om det är SM3 på ett grafikkort man köper? Vad ska jag leta efter i specifikationerna för det?

Det behöver du knappat titta efter, det har varit standard ett bra tag.
Alla Nvidia-kort från 6xxx-serien och framåt, och alla ATI-kort från och med X1xxx-serien har det.

Kan dock vara värt att nämna att en del av effekterna som SM3 använder kan vara ganska krävande, så bara för att ett kort har stöd för det så betyder det inte att det alltid fungerar tillfredställande.
Det är dock inget problem om du köper ett modernt kort i annat än lägsta budgetklass, och definitivt inte i HD3870s fall.