Varning för Ultimate Ears Metro Fi.2

Permalänk
VR-fantast

Varning för Ultimate Ears Metro Fi.2

Jag har haft två par nu, båda har blivit defekta efter ca. 1-2 månaders bruk trots god vård av dom. Problemet är att vänster hörlur lägger av helt utan någon synlig anledning.

Jag googlade och jag var tydligen inte ensam om det här problemet heller.
Så: varning utfärdas.

Ljudet är grymt när dom funkar, men dom är verkligen inte värda mer än ett par trumpinnar när kvaliteten är sådan här.

Permalänk
Medlem

Bra upplysning!

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
VR-fantast

Vore intressant att höra om fler här har haft samma problem.

Permalänk

Kan du inte byta filter eller nåt liknande som med Etymotic Research ER-4P?

De har jag och ljudet kan dämpas av att filtret slits ut(?) men det är bara att byta.

edit:

Trodde det var någon dyrare modell av Ultimate ears. Aja, då kanske det inte finns något filter och det är heller kanske inte så konstigt att lurar i den prisklassen säckar ihop.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

vart så med mina koss pluggar också :/, har man köpt dom i en lokal affär ar det inget problem egentligen ju, bara gå dit o byta.

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Kan du inte byta filter eller nåt liknande som med Etymotic Research ER-4P?

De har jag och ljudet kan dämpas av att filtret slits ut(?) men det är bara att byta.

edit:

Trodde det var någon dyrare modell av Ultimate ears. Aja, då kanske det inte finns något filter och det är heller kanske inte så konstigt att lurar i den prisklassen säckar ihop.

Vadå så hörlurar för 600kr borde inte klara sig längre än ett par månader? Du vet de flesta svenssons skulle inte ens köpa hörlurar för över 200kr, så 600kr är rätt saftigt för ett par hörlurar.

Permalänk
Medlem

Halldin: Jag tror vi köpte lurarna ungefär samtidigt och mina har fungerat fint trots mindre olyckor ibland där de råkar slitas ur öronen. Tråkigt att de inte fungerat för dig, för som sagt låter de riktigt bra för pengarna, i synnerhet när de kostade runt 500:- på webhallen.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Mina Ultimate Ears Metro Fi.2 har jag inte alls haft några problem med Har haft dom några månader och kört dom ett par timmar nästan varje dag

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg