Permalänk
Medlem

BFG 8800gt OC2 Defekt???

Hej

Får lite riktiga frysningar i spel som crysis och COH(10-30min) med mitt 8800gt.
Inga problem att lira COD4 i timmar.
Har lita Digitlfoto på en ful skärm full med olika färger.....

Tänker jag värme? Nja kanske. Kör standard Antec p182 Q6600
Corsair 620W osv XPsp2

Tänker jag defekt minne? 1950MHz. standard. Ja kanske..
Byte drivrutin från 169.09beta till 169.02WHQL. Inga låsningar än????

Någon med liknade erfarenheter, var på väg att RMA igår, men då funkade den lite till??(inbränning kanske) OBS kör OC2 original (675/975).

Visa signatur

Kunskap är makt, vem styr din kunskap?

J.Johansson

Permalänk
Avstängd

Det där var något av det mest osammanhängande jag läst i mitt liv.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Tror inte att det har något med watten och göra då min vän sitter med samma graffe kort på sin gamla 340 wattare från chieftec utan några som helst problem.

Visa signatur

X2 6000+, 8800GT, 2048

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Det där var något av det mest osammahängande jag läst i mitt liv.

Idiot.

Back on topic:

Kan verkligen en drivrutin påverka så illa att jag får minnesfel/ artifakter?
Är dess optimering av minnet/ gpun så pass mycket bättre än den gamla, så att kortet belastas max? ( Jag tror det men....)

Skall köra mer ikväll, ATItool-Artifact scanner.

Visa signatur

Kunskap är makt, vem styr din kunskap?

J.Johansson

Permalänk

Det där var verkligen väldigt oläsligt.
Formulera om dig på svenska.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

vafan snackar du om?

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk

Made my day

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Går väll läsa helt ok? Kolla upp värmen på kortet, om det är för varmt så kan du försöka improvisera på nåt sätt. Om det är drivrutinerna som spökar bör du först ta bara alla drivrutiner med till exempel drivercleanerpro. Crysis och Company of Heroes är rätt så krävande spel också så kanske är helt normalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojs
Idiot.

Back on topic:

Är dess optimering av minnet/ gpun så pass mycket bättre än den gamla, så att kortet belastas max? ( Jag tror det men....)

Det är du som är en idiot. Försök att vara nykter innan du skriver, du har en tendens att skriva overkligt suspekta texter.

Permalänk
Medlem

Jag måste nog säga att du bör kolla igenom det du skriver för du slösar bara tid genom att skriva helt osammanhängande, inge förstår dig och kan således inte hjälpa dig.

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Medlem

Snacka om att ha svårt med att formulera en konkret tanke i text.

Ha allt i datorn ocklockat först och främst så det inte är det som krånglar.
Dåliga drivrutiner kan få spel att hänga sig men artifakter brukar vara ett tecken på för hög värme.
Du kan testa att ladda hem rivatuner och kolla temperaturen på grafikkortet.

Permalänk

Offtopic: Visst var det osammanhängande, men knappast oförståligt. Tycker det är minst lika störande med folk som håller på med sitt ”ordsnobberi” och hackar på folk som inte kan formulera sig. Om nu texten inte tilltalar er kan ni väll påpeka detta på ett trevligare sätt.

Ontopic: Håller med ovan. Tanka ned Rivatuner & håll koll på tempen medans du spelar ett tag.
Nu vet jag inte exakt vad max tempen på 8800GT korten skall vara, men det kan bli väldigt varmt utan att det är någon fara.
Testa även att ”klocka ned” kortet till 600/1800 och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

mitt överklockade gt höll på likadant, klockade ned cpu'n så var det löst. agget(tagan 580watt) verkar slitet eller nått eftersom det inte pallade cpu klocken oxå

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojs
Idiot.

Back on topic:

*tråd låst*

Beter man sig som en sådan i sin egen tråd så blir tråden låst.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||