8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem

"Orderinformation:
Leveransklar (Samtliga artiklar är reserverade)."

Så står det. Jag valde förskottsbetalning för att snart lägga in andra grejer som ska till datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flykt
"Orderinformation:
Leveransklar (Samtliga artiklar är reserverade)."

Så står det. Jag valde förskottsbetalning för att snart lägga in andra grejer som ska till datorn.

]"Orderinformation:
Leveransklar (Samtliga artiklar är reserverade)."=grattis dit 8800GT ligger på en hylla och väntar

Permalänk
Medlem

Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager

Gött, hoppas det går iväg idag bara så ja får det på måndag-tisdag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Vi som inte fått/beställt ännu får väl trösta oss med att vi får nya tysta referenskylaren...

Permalänk
Medlem

Otroligt att NetOnNet av alla lyckats få tag i så många kort.
Tydligen har de ett rejält lager på postorder och dessutom finns det även i Göteborgs-butiken.

Permalänk
Medlem

3½ vecka sen jag la min order på ett LeadTek 8800gt + resten av en ny dator, under tiden har datorbutiken lyckats sätta 6 olika preliminära datum som uppenbarligen bara varit bullshit för att hålla kunderna nöjda etc.
Just nu säger dem 20e dec, men de sätter nog ner datumen lite snart igen. (har hänt tidigare)
Vad tror ni, finns det någon möjlighet öht att få kortet innan jul? nyår? (midsommar?) Iom att jag valt hemleverans och inte är hemma runt jul funderar jag nämligen på att låta dem skicka resten av datorn nu, sen ta grafikkortet i vanligt postpaket. (ev. leta som en bög efter en kopia lokalt)

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå frustrationen, men jag tror sanningen är den att datorbutiken.com, liksom alla andra återförsäljare, bara följer leverantörernas leveransdatum, som kontinuerligt flyttas fram. Förmodligen får väl leverantörerna något leveransdatum från fabrikerna, som inte lyckas leverera några kort pga saknade komponenter... Lovar ju inte att de e så, men troligen

Summan av detta borde väl bli att man inte ska skjuta budbäraren?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Nog en kandidat i kategorin "mest marknads anpassade 8800Gt i lager"
Detta är bara ett standard 600mhz 8800GT
http://www.alina.se/productinfo.aspx?site=prisjakt&T2=EN8800G...

OBS! detta är INTE ocker utan bara marknads anpassning.

klart det är ocker, fyfan vad dåligt.

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor

Jag förstår faktiskt butikerna, priset styrs ju av tillgång/efterfrågan, så är det och så har det alltid varit. Blir det brist på något, åker priserna upp, finns det gott om något, går det ner... Simpelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
Jag förstår faktiskt butikerna, priset styrs ju av tillgång/efterfrågan, så är det och så har det alltid varit. Blir det brist på något, åker priserna upp, finns det gott om något, går det ner... Simpelt

Javisst! men därför behövs man ju inte gilla det beteendet.
Ser att de fortfarende har 20 i lager, precis som i morse

Permalänk
Medlem

Webhallen har fortfarande inte updaterat statusen, de lär ju ha satt in att de hade kort i lager bara för att få folk som beställde, även fast dom säkert inte ens hade några kort i lager.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon87
3½ vecka sen jag la min order på ett LeadTek 8800gt + resten av en ny dator, under tiden har datorbutiken lyckats sätta 6 olika preliminära datum som uppenbarligen bara varit bullshit för att hålla kunderna nöjda etc.
Just nu säger dem 20e dec, men de sätter nog ner datumen lite snart igen. (har hänt tidigare)
Vad tror ni, finns det någon möjlighet öht att få kortet innan jul? nyår? (midsommar?) Iom att jag valt hemleverans och inte är hemma runt jul funderar jag nämligen på att låta dem skicka resten av datorn nu, sen ta grafikkortet i vanligt postpaket. (ev. leta som en bög efter en kopia lokalt)

Du kan ju låta db skicka hela datorn med ett gratis grafikkort. Iofs så suger det kortet dolme men bättre att få datorn nu och kunna använda den än att vänta.

"De kunder som beställt ett datorsystem av oss, monterat eller i delar, som inte kan levereras pga brist på 8800GT oavsett fabrikat - kontakta vår Kundtjänst via mail/kontaktformulär med referens till ordernummer så skickar vi med ett enklare grafikkort utan kostnad nu och skickar 8800GT-kortet fraktfritt så snart det kommer in. Det enklare kortet får ni givetvis behålla, och då det också är baserat på nVidia-chip slipper man ominstallation av drivers vid byte till 8800GT. Enda undantaget är de som beställt för avbetalning då vi tyvärr inte kan delleverera dessa, men de som valt avbetalning kan istället kontakta mig med referens till ordernummer för en fraktfri leverans som lite plåster för väntetiden."

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem

Det verkar som att jag har fått ett halvdyrt Asus från Webhallen (2600 kr). Men de skulle frakta det mellan butikerna i Stockholm då jag i adrenalinkicken förivrade mig och tryckte den butik jag helst ville ha. Men där fanns inte kortet, så de skickar det till den valda butiken... och det går tokslött. Jag beställde även ett billigare kort för runt 2200 kr, men det sa de att jag inte hade fått. Får väl se om Asus-kortet dyker upp i alla fall. Det värsta är att de "vinner" - att man betalar mer pengar. De höjer och folk (jag) är så ivriga att de till en viss mån struntar i priserna.

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gryzor

Nej det är inte ocker. Höjda priser på grafikkort tillhör
inte begreppet ocker, det kallas marknadsekonomi.

Marknaden styrs av utbud och efterfrågan vilket bestämmer priset.
Tycker man priset är alldeles för högt köper man inte
utan väntar tills priserna sjunker.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marknadsekonomi

ocker:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ocker
Utbud och efterfrågan:http://sv.wikipedia.org/wiki/Utbud_och_efterfr%C3%A5gan

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Nej det är inte ocker. Höjda priser på grafikkort tillhör
inte begreppet ocker, det kallas marknadsekonomi.

Marknaden styrs av utbud och efterfrågan vilket bestämmer priset.
Tycker man priset är alldeles för högt köper man inte
utan väntar tills priserna sjunker.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marknadsekonomi

ocker:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ocker
Utbud och efterfrågan:http://sv.wikipedia.org/wiki/Utbud_och_efterfr%C3%A5gan

Här är kanske en annan nyttig wiki...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Besserwisser

De som tar rejält extra betalt för korten visar att de vill ha snabba pengar och att de är ointresserade av att bygga relationer och ha långsiktiga kunder. Hur hanteras garantiärenden på sådana skitställen?

Sen kan man jämföra med handlaren som gratis skickar ut grafikkort till de som sitter och väntar.

Permalänk
Avstängd

upps, har ett 1 st Inno3D GeForce 8800GT OC 512MB (88GT-H5GTCDSX) - PCI-E / 2xDVI / TV-Ut - [HV] 2549 kr/stSumma: 2549 kr !!

på webbhallen, men jag ska inte ha det, vem tar det

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PostIT
Sen kan man jämföra med handlaren som gratis skickar ut grafikkort till de som sitter och väntar.

Samma handlare har faktiskt ej heller höjt sina priser, mer än ett par hundringer. Villket säkert beror på höjning i grossist ledet, tänk på att det tar 4 veckor med båten från Taiwan. Det kan tänkas att korten flygas inn till Europa, och det därför är prishöjninger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PostIT
Här är kanske en annan nyttig wiki...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Besserwisser

De som tar rejält extra betalt för korten visar att de vill ha snabba pengar och att de är ointresserade av att bygga relationer och ha långsiktiga kunder. Hur hanteras garantiärenden på sådana skitställen?

Personligen tycker jag inte det är bättre med de företagen som håller låga priser och kör med fiktiva leveransdatum enbart för att dra in maximalt med ordrar. De skapar knappast nöjda kunder.

Det är inga besserwisserfasoner utan jag förklarar bara nåt du borde lärt dig i skolan. De som driver företag gör det för att tjäna pengar.
Med ditt resonemang antar jag att du inte skulle komma dig för att köpa nåt det står intel på.

Sen när det finns en del kort som finns att köpa _idag_ för runt 2500-2600:- kan väl knappast klassas som ocker.

Bara att kolla priserna på den tyska marknaden, vilken oftast brukar sägas vara betydligt billigare jämfört med den svenska.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=100871&sid=1004002&SpaceC...
2590:- +69:- frakt.

Permalänk
Avstängd

hallå seriöst, ingen som vill ha ett 1 st Inno3D GeForce 8800GT OC 512MB 2549KR @webhallen!!!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Ok nu är jag less på Posten..nån som kan gissa var mitt paket sitter fast?

Tror rätt många gissar rätt, jo såklart Ånge. Där har det sorterats sen igår.. yay

Jag skrev iaf ett långt klagomål på deras synpunkter sida..
http://www.posten.se/synpunkter/synpunkter_do.jsp

Vet att det är många har i tråden som själva haft problem med Ånge mer än en gång så posta gärna ni med på ovan länk så kanske de äntligen fixar till skit terminalen Ånge..

/Ånge sucks..

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Ja Ånge är hell, om paketet kommer in på ånge klockan 11.00 den 25:e t.ex så sorteras den där heeeeela dagen och även den 26:e för att tillslut skickas vidare så det är hos en den 27:e....

Två dagar i ånge, brukade bara vara en dag där...

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
hallå seriöst, ingen som vill ha ett 1 st Inno3D GeForce 8800GT OC 512MB 2549KR @webhallen!!!

numera 2 stk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Ja Ånge är hell, om paketet kommer in på ånge klockan 11.00 den 25:e t.ex så sorteras den där heeeeela dagen och även den 26:e för att tillslut skickas vidare så det är hos en den 27:e....

Två dagar i ånge, brukade bara vara en dag där...

Ja dom på ånge sorteringen är seeeg. det bästa var att jag fick hem AVI:n där det stog att jag kunnde hämta paketet på slutgilitg destination, TACK FÖR FALSKA FÖRHOPPNINGAR !!! bara att vänta tills på måndag nu då...

Permalänk
Medlem

Beställde igår 17:05 från Webhallen när det fanns 1 Asus-kort kvar. Nu står min beställning fortfarande "Under behandling". Är orolig att någon annan hann före och att jag nu sitter och spiller min tid medan korten på andra ställen tar slut Hur snabba brukar Webhallen vara med att skicka iväg saker?

Permalänk

jag beställde mitt kort på eftermiddagen en fredag. 5 minuter efter att de öppnade på lördagen fick jag ett mail om att jag kunde hämta kortet.

Permalänk
Medlem

8800GT kortet från netshop är för PCI-E 2.0, är det kompatibelt med vanliga PCI-E?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otteost
8800GT kortet från netshop är för PCI-E 2.0, är det kompatibelt med vanliga PCI-E?

De är kompatibla med varann inget problem, båda 1.0, 1.1 och 2.0

Permalänk
Medlem

Beställde ett BFG-kort på DB för ett tag sen, och det skulle ju komma en leverans idag. Kollade på min order, och då stod det:

1 st BFG GeForce 8800GT OC 625MHz GPU 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express [Bekräftad, prel. 2007-12-07]

Men om man kollar på sidan, så står det att de ska få kortet den 20:de. Vad menas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Archemra
Beställde ett BFG-kort på DB för ett tag sen, och det skulle ju komma en leverans idag. Kollade på min order, och då stod det:

1 st BFG GeForce 8800GT OC 625MHz GPU 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express [Bekräftad, prel. 2007-12-07]

Men om man kollar på sidan, så står det att de ska få kortet den 20:de. Vad menas?

sådan höll DB på att dalta med min order i dryga 30 dagar!! Det är lugnt du kommer att få ett nytt datum på måndag. Klockan 24:00 i natt kommer datorn att plocka bort datummet från din order, sen kommer du att få ett nytt datum på måndag.
Tror att det betyder: 7.dec fick datorbutiken inn 30 kort. Men det fanns 120 pers. i kön. Numera finns det 90 pers. och du har oturen att vara ibland dem. Kanske kommer det nya kort 20. dec. och kanske du får dit kort då. DB är hopplösa md leveranstider, dock har de inte höjd priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
sådan höll DB på att dalta med min order i dryga 30 dagar!! Det är lugnt du kommer att få ett nytt datum på måndag. Klockan 24:00 i natt kommer datorn att plocka bort datummet från din order, sen kommer du att få ett nytt datum på måndag.
Tror att det betyder: 7.dec fick datorbutiken inn 30 kort. Men det fanns 120 pers. i kön. Numera finns det 90 pers. och du har oturen att vara ibland dem. Kanske kommer det nya kort 20. dec. och kanske du får dit kort då. DB är hopplösa md leveranstider, dock har de inte höjd priset.

Åh.

Tack för svaret.