Passar 8800gt kortet till mitt chassi?

Permalänk

Passar 8800gt kortet till mitt chassi?

Hej:

Det är så att jag håller på och bygger en ny data.

Chassit jag har är en asus Barebone T3-P5G965A. Här är länken till den http://www.asus.se/products.aspx?l1=1&l2=2&l3=407&l4=0&model=...

Jag har köpt en Core2duo e6750 som jag monterat.

Jag har köpt 2 st 2 gb pc6400 minnen som jag också monterat.

Men nu undrar jag om grafikkortet jag beställt passar till denna burken.
Grafikkortet är en Asus 8800gt top. Den överclockade versionen.

Permalänk

Kortet är ca 23 cm långt så go ahead and mät.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

"The compact size of T3-P5G965A can support powerful VGA card to enjoy extreme gaming and joyful multimedia."

Det är lite diffust, men jag antar det där betyder att den har plats med storlek större grafikkort. 8800GT storlek har varit standard ett rätt bra tag i high end delen (och större).

Permalänk

Jag har nämligen testat med Radeon x1900xtx och den fick absolut inte plats.

Vi får la hoppas på att 8800 gt kortet passar.

Det är så att jag har en liten på andra sidan av där grafikkortet skall sitta och det är en liten krets som har bland annat olika kort hållare typ sd kort och usb och sånt och den kretsen tar lite plats. När jag försökte med Radeon kortet så tog den emot denna och på så sätt så kunde jag inte ha radeon kortet.

Undrar om nån vet hur stor Radeon kortet är då om man kan jämför med 8800gt kortet.

Permalänk

skulle tippa på att x1900xt kortet är rätt så jämnlångt me 8800gt

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

fram med dremeln!

nej, men chansa ar dumt. Jag vet att komplett iallflal brukar ha med langd och bredd pa korten i produktbeskrivningarna, kolla dar.

Permalänk
Medlem

"Joyful multimedia"?

Låter som när man kunde köpa multimedia-hemPCs på 90-talet. Med CDROM, högtalare, mic och allt.

Visa signatur

2 x Gigabyte GTX 670 OC | ASUS P8Z77-V Deluxe | 8GB Corsair Vengeance | Core i5-2500K | Corsair HX650W

Permalänk

x1900 korten är ca 1 cm kortare än gammla 8800 gts borde vara nått liknande med GT

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Kollade runt lite och såg att x1900xtx är 245mm och 8800gt kortet är 228 mm så då är det nästan 20 mms skillnad.

Borde nog räcka rätt bra om så är fallet.

Är det några som har 8800gt kort och kan mäta sina kort vill kolla om det spelar någon roll på fabrikat.

Sen undrar jag också hur fläkten är med 8800gt kortet om den kyler tillräckligt bra och ifall den låter något.

mvh:mr_persiano

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_persiano
Kollade runt lite och såg att x1900xtx är 245mm och 8800gt kortet är 228 mm så då är det nästan 20 mms skillnad.

Borde nog räcka rätt bra om så är fallet.

Är det några som har 8800gt kort och kan mäta sina kort vill kolla om det spelar någon roll på fabrikat.

Sen undrar jag också hur fläkten är med 8800gt kortet om den kyler tillräckligt bra och ifall den låter något.

mvh:mr_persiano

Finns nog stor risk att det inte går in, men mät för att vara säker. Kortet har en kass singleslotkylare som finns i två versioner varav den ena är bättre. Mitt kort med den gamla kylaren låter som en hårtork när det drar igång, och detta i en extremt välventilerad låda med en 250 mm-fläkt som blåser på det. Dock är fläkten på mitt kort inställd på att hålla max 70-80 grader vid load. De finns kort som är inställda på snarare 90 grade och är tystare. Så det är lite av ett lotteri. Men hursomhelst kan du få problem med värme i en så kasst ventilerad låda, och när tempen gå upp går även ljudet upp. Asså min låter redan som en hårtork i crysis, och jag har så bra luftflöde att processorn kyls passivt, processorfläkten är av i windows. Jag undrar hur crysis låtit i en sådan låda....

Men jag vet inte...med den ny kylaren så kanske det funkar bättre....

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk

jakubbanach har du lust att mäta din kort och kolla hur lång den är?

Skulle vara jätte schysst om du kunde göra det.

Jag har avbeställt mitt kort från DB eftersom dem tog för lång tid på sig.

Har skaffat en Radeon x800gt 256mb så länge tills jag skaffar en 8800gt.

Den x800gt som jag har låter som fasiken. Jäkla bajs fläkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_persiano
Kollade runt lite och såg att x1900xtx är 245mm och 8800gt kortet är 228 mm så då är det nästan 20 mms skillnad.

Borde nog räcka rätt bra om så är fallet.

Är det några som har 8800gt kort och kan mäta sina kort vill kolla om det spelar någon roll på fabrikat.

Sen undrar jag också hur fläkten är med 8800gt kortet om den kyler tillräckligt bra och ifall den låter något.

mvh:mr_persiano

Jag får mitt kort till ca 23cm mätt med måttband.
Alla 8800GT skall vara lika långa.

Permalänk

Har beställt nu en BFG 8800gt oc från USA. Den kommer 8:e januari.

Då hoppas man att den skall passa bra.