Permalänk

Mja, jag känner honom inte personligen men vet vem det är. Vill dock inte avslöja min källa. Men han är nog ganska initierad. Är alldeles säkert med i betan iaf.
Borde ju finnas nån annan här som är med i betan som kan bekräfta eller dementera. Läste att dom skickat ut 10 000 invites.

Permalänk
Medlem

Dom som är med i betan är under NDA, så de får inte berätta nått om betan alls tyvärr.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Jo förvisso, men man behöver ju inte säga det rakt ut. Bara säga att man inte kan dementera till exempel
Eller det kanske finns nån som känner nån som vet e.t.c.
Med 10 000 betatestare borde ju något läcka ut.

Edit:stavning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barbarian
Hörde att dom eventuellt är på väg att slå ihop klasser i AoC. Som ett resultat av betan antar jag. Nån som hört eller vet nått?

De har ju redan slagit ihop en massa klasser (någon gång i början av året, typ januari om jag inte minns fel), menar du att de ska slå ihop ännu flera? Trist i så fall; jag älskar att skapa alts och nåt jag verkligen gillar med AoC är att man har så många klasser att välja mellan

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

barbarian, hur menar du att de ska slå ihop de nuvarande klasserna?
För hur du säger det så låter det inte alls troligt att Funcom kommer slå ihop klasserna som de är nu.

Hur klasserna är just nu är följande. (Självklart kan ju en del saker ändras eftersom Age of Conan är fortfarande i beta =p).

Soldier:

• Guardian

• Conqueror

• Dark Templar

Priest:

• Priest of Mitra

• Scion of Set

• Druid of the Storm

• Bear Shaman

Rogue:

• Barbarian

• Assassin

• Ranger

Mage:

• Lich

• Necromancer

• Herald of Xotli

• Demonologist

och även då dom 4 st prestige klasserna...

Lord:

• Has exclusive placement rights in regard to the main keep

• Can build Guard Towers that automatically defend against enemy
    attacks

• Each Lord in a guild increases the resource extraction of gold nuggets
    for all guild members - up to a max of 30 Lords

• Each Lord in a guild increases the experience point bonus for all guild
    members - up to a max of 20 Lords.

• Has access to the Architect and Alchemy crafting skills

Commander:

• Adds one additional maximum member to a team, up to a total of 10
    (with 4 Commanders)

• Can build Barracks for the Village or Keep that will spawn soldiers to
    protect the village on attack

• Each Commander in a guild increases the resource extraction of iron
    ore for all guild members - up to a max of 30 Commanders

• Can draw up special "Tactical Plans" to enable Commander only
    formations. Massive battle formations, such as large mounted
    formations or the special Raid Attack resistant formations, are
    available only to the Commander

• Has access to the Weaponsmith crafting skill

Crafter:

• Can build crafting premises, smithies, and other tradeskill facilities in
    the guild villages

• Each Crafter in a guild increases the resource extraction of wood for
    all guild members - up to a max of 30 Crafters

• Has access to all forms of crafting

Master:

• Can have one "follower". Being in a guild gives you access to more
    powerful followers

• Can build stables which upgrade the quality of mounts

• Each Master in a guild will increase the resource extraction of stone
    for all guild members - up to a max of 30 Masters

• Has access to the Armorsmith crafting skill.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Jag menar ingenting, bara sprider ett rykte
Men att få 8 klasser casters (mages/priests) med respektive skill tree att kännas unik kanske blev för svårt.
Kanske fick dom backa på att det inte finns någon riktig healer-klass. Först fanns tydligen bara HoT spells men dom fick lägga till en burst heal.(dock med cooldown)
Ibland finns det ju ett motsatsförhållande mellan kvantitet och kvalitet.
Sen blir det väldigt svårt att välja en klass bland 14

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen blir det väldigt svårt att välja en klass bland 14

Jag tycker personligen att det är lätt att välja mellan klasserna. ^^

Priest of Mitra

Spelade en Doctor i Anarchy Online och sen i WoW spelade jag Priest, som sagt älskar spela healing klasser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns det ngt ställe där man kan läsa lite mer om vad varje klass kan hittade inget på AOC sidan sist jag kollade

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

"Kanske fick dom backa på att det inte finns någon riktig healer-klass."

Då har de ändrat någonting som de har skyltat med sen dag 1, att skippa klassklyschor och den medföljande stelheten, eller hur man ska säga.

Sprid inte rykten. Avskyr rykten.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Spelade en Doctor i Anarchy Online och sen i WoW spelade jag Priest, som sagt älskar spela healing klasser. [/B]

Jag spelade också Priest (var dock shadow spec och PvP:ade mest) som main char i WoW men tröttnade när jag kom till endgame, där man förväntades vara en healbot. I AoC har de uttryckligen sagt att de vill undvika healbottar vilket jag tycker är bra.

Sen tycker jag endgame i WoW var lite en besvikelse överhuvudtaget, när allt typ var inriktat på att göra stora raid-instanser. Läste lite på en tråd i AoC-sajtens forum
http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=7145&highlight=... (har inte läst hela dock hehe)
Författaren menar att det i tex WoW saknades saker att göra i endgame för ensamspelare och smågrupper. T.ex. solo-orienterade quests, instanser för 1-3 spelare, minispel i spelet o.s.v.

Om man, som jag ibland, är tvungen att spela på lite mer udda tider på dygnet så kan det va svårt att få ihop 10+ pers till en instans även om man är med i en stor guild. Dessutom är det ju alltid bra med omväxling. Ett spel ska va kul.

WoW kändes ibland lite som att gå till jobbet. Passa tider för att göra en instans, vänta på X antal försenade spelare, springa dit hela-hela-hela, inte få droppet man ville ha,göra om samma sak nästa kväll. =/
Eller grinda för reputation, hur kul e d på en skala(slipper man i AoC tror jag).

Nä, längtar till AoC.

EDIT:M.i.G kolla under Exclusives på AoC sajten

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag spelade också Priest (var dock shadow spec och PvP:ade mest) som main char i WoW men tröttnade när jag kom till endgame, där man förväntades vara en healbot. I AoC har de uttryckligen sagt att de vill undvika healbottar vilket jag tycker är bra.

Sen tycker jag endgame i WoW var lite en besvikelse överhuvudtaget, när allt typ var inriktat på att göra stora raid-instanser. Läste lite på en tråd i AoC-sajtens forum
http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=7145&highlight=... (har inte läst hela dock hehe)
Författaren menar att det i tex WoW saknades saker att göra i endgame för ensamspelare och smågrupper. T.ex. solo-orienterade quests, instanser för 1-3 spelare, minispel i spelet o.s.v.

Om man, som jag ibland, är tvungen att spela på lite mer udda tider på dygnet så kan det va svårt att få ihop 10+ pers till en instans även om man är med i en stor guild. Dessutom är det ju alltid bra med omväxling. Ett spel ska va kul.

WoW kändes ibland lite som att gå till jobbet. Passa tider för att göra en instans, vänta på X antal försenade spelare, springa dit hela-hela-hela, inte få droppet man ville ha,göra om samma sak nästa kväll. =/
Eller grinda för reputation, hur kul e d på en skala(slipper man i AoC tror jag).

Nä, längtar till AoC.

EDIT:M.i.G kolla under Exclusives på AoC sajten

Jag håller med om allt det om att WoW's endgame suger.. men varför ha endgame för singleplayer i ett MMORPG? Hela grejen med dem är ju att spela tillsammans.

För övrigt gillade jag hela-hela-hela i WoW, men jag blir glad att slippa det (fast för mig blir det i WAR). Det ska bli kul att spela support utan att behöva gimpa sig Precis på samma sätt som det kommer att bli skitkul att spela dödlig tank

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
"Kanske fick dom backa på att det inte finns någon riktig healer-klass."

Då har de ändrat någonting som de har skyltat med sen dag 1, att skippa klassklyschor och den medföljande stelheten, eller hur man ska säga.

Sprid inte rykten. Avskyr rykten.

Jag spekulerade lite bara.
För övrigt har jag hört nu att Scion of Set ligger pyrt till bland annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
men varför ha endgame för singleplayer i ett MMORPG?

Läste du inlägget jag länkade till? Tycker killen har en poäng.
Missförstå mig inte. Jag är ingen soloist men man kan gilla den sociala biten utan att vilja vara i ett raidparty hela tiden.
Att spela med/mot bottar blir ju aldrig lika kul som att spela mot levande människor oavsett om man kör solo eller i grupp.
Tycker bara endgame kan vara lite mer varierat, att allt inte behöver ta 4+ timmar i anspråk och kräva 10+ personer för att genomföra något.

Permalänk
Medlem

Age of Conan Progress Report, trevlig läsning.

• Levels 1-20: Single player game, around the City of Tortage.

• Levels 20-40: Beginning MMO levels, players start in one of three starting cities depending on the race they've chosen.

• Levels 40-60: The game's focus will shift towards PVP.

• Levels 60-80:These are the levels of what Funcom calls "The Social Game", that will include raids and city-building siege PVP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Age of Conan Progress Report, trevlig läsning.

• Levels 1-20: Single player game, around the City of Tortage.

• Levels 20-40: Beginning MMO levels, players start in one of three starting cities depending on the race they've chosen.

• Levels 40-60: The game's focus will shift towards PVP.

• Levels 60-80:These are the levels of what Funcom calls "The Social Game", that will include raids and city-building siege PVP.

Gud jag får nästan stånd av de screensen. verkar snuskigt kul.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jupp, jupp.. ser mycket bra ut

En sak jag upptäckte idag som gjorde mig lite orolig är att en magiker (vet inte riktigt vilken klass det var, antagligen demonologist) verkar göra sjukt mycket skada. Jag såg nån film tidigare idag (ska se om jag inte kan hitta länken igen) och i den tog en spell lätt ~50% av motspelarens liv i ett nafs. Nu har jag ju ingen aning vad det var för spell eller om det var en crit eller inte (fast antagligen var det inte det, för han gjorde det flera gånger efter varandra) eller hur stor level skillnad det var mellan karaktärerna, men ~50% tycker jag känns lite mycket på en spell. Funcom har ju sagt att de försöker komma bort från one-shot kills och göra så att det inte tar några sekunder att döda någon annan. Jag har då aldrig sett ett melee-vapen göra så mycket skada i nån film. Om ett tio kilos, två meter långt svärd gör några få procent om man slår nån i huvudet med det så borde inte lite eld och blixtar göra så himla mycket mer
Ska ut och se om jag inte kan hitta filmen igen så jag kan länka den här.

Edit: I någon av filmerna Spell Casting Gameplay eller Swords and Sorcery Gameplay på denna sidan har jag för mig att det var:
http://www.gametrailers.com/game/1905.html

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Spelet är i beta stadie, så Funcom kommer att ändra en hel del när det gäller tex hur mycket skada magi kommer att göra. Så det är bara att vänta och se vad som händer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sant.. filmerna är i alla fall rätt bra, så har ni inte sett dem innan kan ni ju göra det

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Gud jag får nästan stånd av de screensen. verkar snuskigt kul.

Jag kan ej vänta längre snart, jag BRISTER!

Permalänk
Medlem

Vet nån om det finns nån video ute av själva karaktärskapandet? Där man får se när man gör utseendet för själva karaktären?

Edit: Nevermind, borde kollat youtube innan.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Luktar ju nästan som om man får starta en swec clan/guild/tribe eller vad det nu kommer heta i AoC, desvärre är jag totalt handikappad när det kommer till allt vad göra hemsidor heter, annars hade jag styrt upp någon sida med forum m.m. just för detta ändamålet.

Det verkar ju trotts allt finnas intresse för AoC här, så varför inte starta en svensk guild med grunden härifrån swec, mars e ju snart här.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har hört från en ganska säker källa att Scion of Set och Druid of the Storm ska slåss samman till en klass. Den ny klassen ska kallas Tempest of Set. Har även hört ett ryckte om att lich inte kommer klara sig till releasen...

Visa signatur

Corsair HX520W | GA-P35-DS4 | Q6600 G0 2.40GHz @ 3440MHz | 4GB OCZ Gold PC6400 @ 860MHz | PowerColor HD3870 | WD Caviar XL 500GB | Scythe Infinity |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Luktar ju nästan som om man får starta en swec clan/guild/tribe eller vad det nu kommer heta i AoC, desvärre är jag totalt handikappad när det kommer till allt vad göra hemsidor heter, annars hade jag styrt upp någon sida med forum m.m. just för detta ändamålet.

Det verkar ju trotts allt finnas intresse för AoC här, så varför inte starta en svensk guild med grunden härifrån swec, mars e ju snart här.

Finns åtminstånde två guilds på gång, en tror jag är full för närvarande mest med folk under 18 så det blir kul att se hur många som spelar sen. Den hittas på www.ageofconan.se. Den andra heter Yggdrasil, http://yggdrasil.jam.nu/main.php den ser inte ut att bli lika hardcore. Bättre att fylla på dem än att starta flera :-).

Permalänk

Rekommenderar Yggdrasil, är med där

Permalänk
Medlem

Jag kom med i betan till slut, så har precis börjat spela ett par timmar.

Permalänk
Medlem

Är också med i Yggdrasil, så jag får väl ta och promota det lite också

Edit: Grattis Buio! Jag är så avundsjuk på dig

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

Är du så fräck att du säger sådant får du allt ta och mata mig också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

När signade du upp dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte klokt att gå ut med sådana nyheter till en bunt avundsjuka anhängare.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Spelet verkar vara jätte bra, men något som stört mig hela tiden är att gubbarna ser ut att stå på is eller nått, för när dom rör sig så glider dom runt, extremt störande enligt mig :/

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."