RMA hos Komplett samt DustinHome

Permalänk
Medlem

RMA hos Komplett samt DustinHome

Jag undrar hur lång tid det vanligtvis brukar ta när man skickar in ett grafikkort på RMA till Komplett samt DustinHome.

//FF

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

1-2 veckor? Det finns väl ingen som har någon tillförlitlig statistik på det här.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
1-2 veckor? Det finns väl ingen som har någon tillförlitlig statistik på det här.

Nej det är klart att det inte finns, men jag tänkte snarare genomsnittlig tid för ett ärende.. Både jag och en kompis har skickat in våra grafikkort på RMA till ovanstående.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Vila i frid

Det beror alldeles på... mitt x1950pro var ned till Tyskland på rep i en månad (via Dustin) innan jag fick tillbaks ett lika trasigt kort - som jag fick pengarna tillbaks på inom en vecka. Dvs 5 veckor totalt.

Permalänk
Medlem

När jag skickat in kort till komplett så har dom bara skickat ett ersättningskort direkt efter att dom testat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
När jag skickat in kort till komplett så har dom bara skickat ett ersättningskort direkt efter att dom testat det.

Nu råkar det vara så att mitt kort har utgått ur sortimentet och det bästa nu är ett kort som kostar 1000kr mindre.. Jag fick välja på att få nytt kort som jag sjv väljer eller pengarna tillbaka. Går det att förhandla till sig mellanskillnaden i form av en vara tror ni?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Nu råkar det vara så att mitt kort har utgått ur sortimentet och det bästa nu är ett kort som kostar 1000kr mindre.. Jag fick välja på att få nytt kort som jag sjv väljer eller pengarna tillbaka. Går det att förhandla till sig mellanskillnaden i form av en vara tror ni?

Du kanske skulle ta och prata med Komplett om det? Vad spelar det för roll vad nån här på swec tror?
Du hade ju precis lika gärna kunnat maila Komplett som att skriva här, eller hur?

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbegripable
Du kanske skulle ta och prata med Komplett om det? Vad spelar det för roll vad nån här på swec tror?
Du hade ju precis lika gärna kunnat maila Komplett som att skriva här, eller hur?

Tja.. Jo det hade jag väl kunnat men Komplett figurerar ju ändå här så dem kan ju lika gärna hitta hit. Kan PM'a någon av deras staff länken hit isf. Vet vi ifall DustinHome har någon representat på SweC?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox

Priset på ett likvärdigt kort har ju uppenbarligen sjunkit en hel del, och egentligen ska du ju ersättas med en likvärdig produkt.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Priset på ett likvärdigt kort har ju uppenbarligen sjunkit en hel del, och egentligen ska du ju ersättas med en likvärdig produkt.

Jo, jag ringde Komplett tidigare idag och vi kom fram till en lösning som passade perfekt anser jag. Hoppas nu bara att dem håller sin del av löftet så är jag nöjd.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Permalänk

Tror säkerligen att de står för vad de sagt...

Saken är ju den här... du skall ha ett kort som är lika bra som det du skickat in... inte ett kort som idag kostar lika mycket som du betalade för 6-12 månader sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scream112
Tror säkerligen att de står för vad de sagt...

Saken är ju den här... du skall ha ett kort som är lika bra som det du skickat in... inte ett kort som idag kostar lika mycket som du betalade för 6-12 månader sedan.

Precis och ett sånt kort tillverkas inte längre av XFX så det blir att få "lillebrodern" vilket kostar 1000kr mindre. Vi får se hur det går.. Jag tror iaf på komplett, inte haft något strul alls med dem tidigare.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||