Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idge
Lite smått besviken men hoppas på att någon vidarutvecklar konceptet och tar det till den nivå'n det är menat

Men eftersom det är en trilogi så lär dom väl bara göra det bättre och bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n
Men eftersom det är en trilogi så lär dom väl bara göra det bättre och bättre

Är du säker , vad har du hört detta ?

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Är du säker , vad har du hört detta ?

Nu står det ju inte just "trilogi", men på webhallen står det:
"The first game of the Assassin's Creed franchise, is set in 1191 jAD..."

Tror jag just kom på en grej.
Troligen så är det som så att man kommer spela som olika personer som alla får ligga i den där "minnes-sängen", och så spelar man deras minnen, från olika årtal.

Bara något jag kom på... låter vettigt i mitt huvud.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag vet iofs inte det var min kompis som var helt övertygad om att nån redaktion hade fått reda på detta och skrivit det..

kan försöka ta reda på mer och ge en länk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Nu står det ju inte just "trilogi", men på webhallen står det:
"The first game of the Assassin's Creed franchise, is set in 1191 jAD..."

Tror jag just kom på en grej.
Troligen så är det som så att man kommer spela som olika personer som alla får ligga i den där "minnes-sängen", och så spelar man deras minnen, från olika årtal.

Bara något jag kom på... låter vettigt i mitt huvud.

//Gorian

Du är nog inte helt ensam om att tro det. Med tanke på slutet i första är det väldigt sannolikt att så blir fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Du är nog inte helt ensam om att tro det. Med tanke på slutet i första är det väldigt sannolikt att så blir fallet.

Jag håller med tanke på slutet så är man säker att det måste komma en uppföljare. Men trilogi hmm det vet jag inte, men det borde i alla fall komma en uppföljare

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Hur klättrar man upp i den stora kyrkan i Acre? Har klättrat runt i en halvtimme utan att komma upp.

Och hur ser man hur länge man spelat?

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Hur klättrar man upp i den stora kyrkan i Acre? Har klättrat runt i en halvtimme utan att komma upp.

Och hur ser man hur länge man spelat?

har för mej att det var lite bökigt.
har för mej att du först måste hoppa från en närliggande byggnad mot själva kyrkväggen(på ett visst ställe där du kan greppa) och sen klättrar du upp till "första platån",efter det så är det bara raksträcka som gäller,bara att klättra upp.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Jag håller med tanke på slutet så är man säker att det måste komma en uppföljare. Men trilogi hmm det vet jag inte, men det borde i alla fall komma en uppföljare

Jepp, vi får helt enkelt se hur det blir^^

Men jag har också hört nånstans att det ska bli en triologi.

Permalänk
Medlem

Du ska klättra upp från en vägg sen hoppa därifrån till en annan vägg så kommer man upp. Om det är den jag tror de är så ser du ut lite så här (fast då "tjockare")
......__
.__|....|______
|__......______
.....|__| <-klättra där, sen hopp till den avlånga väggen.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen också spelat ut det.
Började i fredags och har spelat stundvis tills nu.

Nog för att det är buggigt och har en bunt negativa sidor, men visst f*n är det ett bra spel!
De två sista uppdragen var helt klart de bästa.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Jepp, vi får helt enkelt se hur det blir^^

Men jag har också hört nånstans att det ska bli en triologi.

Det kommer bli en trilogi, läste det i metro när spelet hade kommit ut eller om det var innan det hade kommit ut, det var en intervju med en chefprogrammerare eller nåt sånt.

Det stod iallafall att det var första delen i en trilogi och att ett spel kommer utspela sig i framtiden.

Jag hörde av en kompis att del 2 kommer vara i Japan.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Vet att någon frågat tidigare, men hittar inte posten:

Hur gör jag för att fortsätta spela efter att jag har klarat ut spelet?
Jag kan inte klicka på någonting, inte Ananimus-grejen eller nåt annat?

//Gorian

EDIT: Löste sig

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Det kommer bli en trilogi, läste det i metro när spelet hade kommit ut eller om det var innan det hade kommit ut, det var en intervju med en chefprogrammerare eller nåt sånt.

Det stod iallafall att det var första delen i en trilogi och att ett spel kommer utspela sig i framtiden.

Jag hörde av en kompis att del 2 kommer vara i Japan.

Mini spoiler här...

Ja, det om japan är ganska troligt.

Läs mer här

Permalänk

Tjena, har nu spelat assassin´s creed hos en polare som precis har inskaffat en 40gb ps3...och spelet i säg verkar gå ut på att ha fps drop när det gäller ps3 versionen...synd tycker jag.

Visa signatur

Xbox Live: Johansson91

Permalänk
Medlem

Hur mycket fps drop snackar vi om?10-20?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Spelar på PS3, har bara märkt fps drops när man gör en sync uppe i ett torn och bilden snurrar runt. Har iofs inte spelat xbox versionen.

En fråga, mina lönnmord på de riktiga målen blir i allmänhet riktigt slafsiga... går det göra "snygga" mord ens på dessa personer?

Permalänk

är det värt 500kr för limited edition av assassin´s creed? Begagnat då?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
är det värt 500kr för limited edition av assassin´s creed? Begagnat då?

Beror på hur mycket du värdesätter leksaksfiguren.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

njaa det är väl som med bioshock en visnings pryl men det är ju egentligen själva spelet som man är ute efter men det ör ju fint med en limited iof.

men spelet i sig då hur bra är det en 7, 8, 9?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Det får minsann inte så högt av mig, typ 6a kanske.
Jag köpte Limited Edition endast för extramaterialet som skulle följa med enligt webhallen, sen när man öppnar paketen så får man en sketen figur, för 800kr ! Så NEJ, det är inte värt det.
Låna, hyr, spelet först. Jag har spelat det i ca 6 timmar och detta var för typ 3-4 veckor sen...

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Detta spel är tamejfan slut i alla butiker i Västerås med omnejd

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel,inte klarat det än men fullpott änsålänge

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

grymt.. är på sista uppdraget nu (Xbox360)

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk

detta var kuligt hyrde det och mesa like it

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Jäkla roligt spel! Men om jag vill försöka ta alla flaggor av en viss typ eller döda alla tempelriddare hur gör jag då? När jag väljer något minne så frågar den om replay, men kan man ta nya flaggor och så då? Låter ju mest som man spelar om det man lirat redan

edit: Jag har alltså klarat spelet men vill försöka hitta lite fler flaggor också

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Jäkla roligt spel! Men om jag vill försöka ta alla flaggor av en viss typ eller döda alla tempelriddare hur gör jag då? När jag väljer något minne så frågar den om replay, men kan man ta nya flaggor och så då? Låter ju mest som man spelar om det man lirat redan

edit: Jag har alltså klarat spelet men vill försöka hitta lite fler flaggor också

Ta "replay" och skit i uppdraget, precis som när du gjorde det första gången

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Var hyr ni spel eg?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Rätt snyggt spel, men segt som tusan..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Mja, snarare tomt. Med tanke på hur stor spelvärlden är så skulle dom ju ha kunnat smocka in hur många sidequests som helst. Bara grejen att kunna hitta ny utrustning, vapen, skatter och dylikt skulle ju göra upptäckandet så otroligt mycket intressantare.

Och att flagg-letandet tydligen är helt poänglöst i PS3-versionen är ju bara idiotiskt.

Ett väldigt bra spel som kunde blivit jävligt mycket bättre. Än så länge har jag inte tröttnat dock

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro