Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Har precis köpt en surround-förstärkare som jag kör optiskt från PS3:an.
Har även valt ljud "Optisk" under iställningar men ljudet kommer också ur tv:n genom HDMI samtidigt!

Kan någon testa detta så jag inte gjort nåt fel? Vore bussigt

Det var väldigt konstigt. Den ska bara skicka ljud genom Optisk, inte HDMI också.

Kan du inte sänka ljudet på TV'en? Jag har alltid min på 0 då jag inte använder ljudet på TV'en, skräp ljud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Toffe,,,jag har faktist inte upplevt detta. Har du kopplat htpc med samma typ av signal/kablage som PS3'an?

/Cheese

Japp samma typ av kabel till båda ingångarna (HDMI). Kör jag samma hd-klipp på ps3an som på htpc:n så blir det precis lika bra kvalité. När jag kör divx/xvid från ps3an så blir bilden grynigare och ofta ändrar nyans men återgår efter några sekunder till den riktiga nyansen för att sedan skifta till felaktig nyans. Detta händer aldrig på htpc:n.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

ljud/bild går bara att få från 1 av kontakterna åt gången, alla kombinationer av dem funkar dock.

nu har Omegapaketet släppts på vissa PSNS. kanske den kommer idag här med?

jag förutspår hursomhelst en liten "Julbonus" på runt 30% för originalet. så hela paketet kanske hamnar på samma pris nu.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

omegapaketet?till warhawk?det släpptes ju igår.
55 spänn kostar det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Det var väldigt konstigt. Den ska bara skicka ljud genom Optisk, inte HDMI också.

Kan du inte sänka ljudet på TV'en? Jag har alltid min på 0 då jag inte använder ljudet på TV'en, skräp ljud.

Joo självklart kan jag det.. Tänkte mest om detta "problem" finns på alla konsoler eller om det är något med min utrustning/inställningar..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Vilek blue ray region kan jag köra på en vit ps3 från hong kong?

Tacksam för svar

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
omegapaketet?till warhawk?det släpptes ju igår.
55 spänn kostar det.

hoppsan, jag vände visst på det.

jag menar bonusen alltså.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Joo självklart kan jag det.. Tänkte mest om detta "problem" finns på alla konsoler eller om det är något med min utrustning/inställningar..

hur är det kopplat? du leder inte HDMi geom förstärkaren eller så tex, isf är det kanske logiskt att TVn också får ljud?

annars, gå igenom bild/ljudinställningarna igen. kanske en glitch.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Vilek blue ray region kan jag köra på en vit ps3 från hong kong?

Tacksam för svar

det är RC för BluRay och R3 för DVD i H/K.

om den inte egentligen är Japanimporterad (vilket är vanligt där) isf är det RA och R2 istället.

/ (färgen på maskinen speler ingen roll förresten)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

en fråga ang The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion - Game of the Year Edition.
hur är det uppbyggt?ligger allt på 1 skiva eller är det 3 st skivor?
hur är det uppbyggtr inne i själva spelet?spelar man igenom var del för sej själv eller är knights of the nine och shivering isles i själva orginal oblivion?
hoppas ni förstår hur jag menar nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
bilden blir lite förvrängd..

Men då är det väl bara att justera med skärmens bredd/höjd i skärmens menyinställning? Det borde göra susen.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag rekommenderar http://www.padawan.se

Kan det inte bli problem om man kör på en dator skärm då bilden är 16:10 och inte 16:9 (som HDTV)?

Det beror på skärmen. Jag matar PS3 till en 21" wide 16:10, men jag kan i skärmens meny ställa in "Custom Scaling" till "Fill to Aspect Ratio" istället för "Fill to Screen" och då får jag korrekt 16:9 med svarta 'bars' uppe och nere.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Men då är det väl bara att justera med skärmens bredd/höjd i skärmens menyinställning? Det borde göra susen.

med DVI?

går då inte på nån av mina skärmar iaf, men det kanske finns på en del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska finnas en option i ljudsettingsen dar man valjer vilken utgang man vill anvanda, kanske funkar for flera tom minns inte riktigt. Om felet inte ligger dar ar det da anna mysko...

Permalänk
Medlem

såg att kullt spelet popolus finns ute nu på PSN.
inte visste jag att sådana gamla och underbara spel skulle dyka upp på PSN,fattas väl bara att settlers dyker upp nu också:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är RC för BluRay och R3 för DVD i H/K.

om den inte egentligen är Japanimporterad (vilket är vanligt där) isf är det RA och R2 istället.

/ (färgen på maskinen speler ingen roll förresten)

Vad är RC och RA?

jag vet men ville bara skryta lite

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

Funkar mus/tangentbord i CoD4?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Vad är RC och RA?

jag vet men ville bara skryta lite

R = region helt enkelt.

jag fattade det med, men ville pika lite för det lät som taget ur Macken.

men jag ljög visst lite, rättar nu. följande gäller:

H/K är som jag sa tidigare R3 för DVD (samma som tex Kina) men det är ändå NTSC som gäller trots att Kina har PAL på sina DVD R3. (i den mån man kan tala om de formaten på DVD)

BluRay däremot följer visst inte mönstret utan är RA istället för RC som förväntat. (dvs de har samma region som tex Japan och USA)

här är en detaljerad lista över exakt landindelning för BluRay:

http://www.emedialive.com/articles/readarticle.aspx?articleid...

Citat:

såg att kullt spelet popolus finns ute nu på PSN.
inte visste jag att sådana gamla och underbara spel skulle dyka upp på PSN,fattas väl bara att settlers dyker upp nu också:)

är det inte PSX bara då? det fanns på PS har jag för mig iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde Gran Turismo 5 Prologue på YesAsia nu. Kunde f*n inte hålla mig längre

Permalänk
Medlem

kommer GT5P på både BR & PSNS?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det han/hon säger gäller nog inte bara för honom/henne då min även beter sig likadant och jag har inställt på hdmi för bild och optiskt för ljud. Men som du säger kan man dra ner volymen på tv:n.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

kommer GT5P på både BR & PSNS?

Yep.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Det han/hon säger gäller nog inte bara för honom/henne då min även beter sig likadant och jag har inställt på hdmi för bild och optiskt för ljud. Men som du säger kan man dra ner volymen på tv:n.

Ah, okej. Jag kanske har samma fel, vem vet. Har alltid TV ljudet på 0 så jag vet inte om jag har samma fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Nej, du är inte ensam om att tycka att kvalitén är kass. Bilden från min Dator/HTPC är mycket bättre tyvärr. Använder samma TV till ps3an och htpc och har jämfört med samma klipp. Ganska stor skillnad tyvärr.

Mmm. Bilden på min ps3a med XviD filer är också kass. Samma filer på 360:n är märkbart bättre. Jag blir mer förvånad över hur mycket folk klagar över kvaliteten på 360:n när man kör XviD:s. Jag tycker det är alldeles utmärkt med tanke på den låga upplösningen.

Och ja, i och med 2.10 är Ubuntu 7.10 helt broken och utvecklarna får ingen info på OtherOS systemet utan får rota i källkoden som Sony och IBM har bidragit till. Sen har vi RSX som är blockerat med den här uppdateringen.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Avstängd

Gah, trams att ubuntu skulle vara trsigt nu med nya updaten, aja..jag som precis beställt ny HD och allt

DivX updateringen var ju najs iallafall, dock kör man tversity, så allt funkar prima fint i vikke fall

Permalänk
Medlem
Citat:

en fråga ang The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion - Game of the Year Edition.
hur är det uppbyggt?ligger allt på 1 skiva eller är det 3 st skivor?
hur är det uppbyggtr inne i själva spelet?spelar man igenom var del för sej själv eller är knights of the nine och shivering isles i själva orginal oblivion?
hoppas ni förstår hur jag menar nu.

det blir som ett enda stort spel där knights of the nine och shivering isles
finns inne i spelet.
knights finns med i vanliga utgåvan och shivering e släppt som addon i staterna.
ingen större risk att dom ligger på olika skivor.

edit:
skull int bli lessen om detta hände
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23065

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Tack för svaret angående Bluray. DVD är ej intressant.

Tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394

Wtf? "han/hon" !?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

med DVI?

går då inte på nån av mina skärmar iaf, men det kanske finns på en del.

Skärmen måste ha Pixelmapping 1:1 för att klara det, min har inte det så jag tvingas köra 16:10

Inte så störrande faktiskt...

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Vilka spel har stöd för mus/tangentbord, inget spel atm eller?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det blir som ett enda stort spel där knights of the nine och shivering isles
finns inne i spelet.
knights finns med i vanliga utgåvan och shivering e släppt som addon i staterna.
ingen större risk att dom ligger på olika skivor.

edit:
skull int bli lessen om detta hände
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23065

tack:)
1 ex av det spelet beställt:)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Vilka spel har stöd för mus/tangentbord, inget spel atm eller?

Just nu tror jag inte något spel har stöd för mus/tangentbord, fast vem vet det kanske går ändå?

Unreal Tournament III är det första spelet som ska stödja mus/tangentbord.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Endast Unreal Tournament III har stöd för mus/tangentbord.