Alternativ till Panasonic PZ700??

Permalänk
Medlem

Alternativ till Panasonic PZ700??

Panasonic PZ700 ska efter vad jag har hört vara en mkt bra tv, kanske den bästa i prisklassen runt 26000kr...
Jag har inte sett den själv men jag ska ut och titta lite någon dag, och jag skulle gärna vilja ha förslag på fler potenta tv-apprater som jag bör titta på innan jag bestämmer mig??
Det är alltså en FullHD tv jag är ute efter, det sägs att Pioneers FullHD är den bästa men jag är inte villig att lägga ut ca50000:- på en tv, så vi håller oss till prisklassen runt ca25000:-

Permalänk
Medlem

Det är 50" DU pratar om nu va?

För annars om du kan nöja dig med 42", vilket de flesta kan. så får du en grym pioneer för 25 000.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Det är 50" DU pratar om nu va?

För annars om du kan nöja dig med 42", vilket de flesta kan. så får du en grym pioneer för 25 000.

Ja aparaterna jag syftar på ovan är 50". 50" känns nästan lite väl stort egentligen, har inte mätt och kollat så noga än. Men ursprungligen så hade jag tänkte mig en 46"..

Hur som helst..det vore trevligt om du kunde skriva exakt vad tv:n du syftar på heter... Vad jag vet så har inte Pioneer nån FullHD tv i 25000 kronorsklassen..?

Permalänk

Mig veterligen finns det inget på den svenska marknaden som matchar PZ700 om man bortser från Pioneers modeller.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Kolla gärna in Panasonic PX70E på mediamarkt. Köpte våran där för 18 890:- vilket är billigaste i sverige i fysisk butik, vilken bild säger jag!

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Fast det är ju hyffsat stor skillnad på PX och PZ modellerna. Om man ändå skall lägga ut en del pengar på en 50" TV finns det ju ingen anledning att snåla och köpa PX modellern.
PZ modellen har ju en betydligt bättre antireflexbehandling, FullHD och digital ljudutgång.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

FullHD motiverar inte mig riktigt då vi inte har hd satellit eller PS3 spelen körs vad jag vet i 720P( de flesta). IOM vi kör med "satellit" låda nyttjar vi inte ljudet från tv så det var inte heller någon poäng för mig. Sen var bilden precis det jag letade efter så jag tyckte det var ett bra köp för vår begränsade budget. Vi betalade endast 12000 då pappa fick 6000 i bonus av jobbet. Kolla in den iallafall, den är väldigt prisvärd samt så går den på 20-23k på elgiganten/siba/onoff affärerna.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|