Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem

byta sms sigal

hur byter jag sms signal på n95?
nær jag har gått in på profiler och anpassa och væljer ton før meddelande så finns de bara 2 alternativ, det ena ær ladda ner ljud och de andra ær av.???

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Har suttit och kollat lite på N95 vanliga och 8gb.
Hur är egentligen batteritiden, fick höra att N95(icke 8gb) fick man ladda varje dag, och 8gb efter ca 1.5 dagar.

Har detta blivit något bättre med uppdateringar eller liknande?
Eller är det fortfarande så pass dålig batteritid?

Vilken är mest prisvärd utav N95 och N95 8GB?

Det har blivit mycket bättre med N95ans uppdatering. Classic alltså. Jag laddar varannan dag mot varje dag innan uppgraderingen.

När det kommer större minneskort än 8GB så kan man utöka utrymmet i classic. Detta går ju inte i 8gb-versionen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat att installera om firmware flera gånger med olika produktkoder. Men har fortfarande problem med att den startar om flera gånger per dag. Börjar fundera på om det kan vara hårdvarufel. Får hoppas på att tre släpper v.20 snart så jag kan skicka in den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Craxx_
Nu har jag provat att installera om firmware flera gånger med olika produktkoder. Men har fortfarande problem med att den startar om flera gånger per dag. Börjar fundera på om det kan vara hårdvarufel. Får hoppas på att tre släpper v.20 snart så jag kan skicka in den.

3 e riktigt dåliga.. har försökt lämna in min n95 där flera gånger men dom säger bara att det ska vara glapp i den och att den ska starta om sig då och då, en gång lyckades jag övertala dom att ta sig en titt på den. Men dom tyckte ju att allt såg bra ut så din mobil ska nog starta om sig. (enligt dom) Eller så har jag bara träffat fel folk i kassan. lycka till.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag måste starta om telefonen 10 ggr innan jag lyckas ta ett kort med kameran och efter ca 2 omstarter kan öppna en webbsida så måste det ju räknas som fel. Annars får man väl prata med nokia direkt. Får nog börja använda min N73 igen i väntan på ny fw från tre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på att jag måste starta om telefonen 10 ggr innan jag lyckas ta ett kort med kameran och efter ca 2 omstarter kan öppna en webbsida så måste det ju räknas som fel. Annars får man väl prata med nokia direkt. Får nog börja använda min N73 igen i väntan på ny fw från tre.

Har du alltså bytt till obrandad, ny, firmware? Senaste alltså?

Permalänk

Nu visste jag förvisso innan jag köpte min N95:a (8GB modellen) att batteritiden inte var den bästa, men att kopiera data till/från telefonen drar ju så enormt mycket batteri så man tror inte det är sant. Är det så på alla eller är det något skumt med just min? T.ex så tog det fyra "batteripluppar" på den korta stund det tog att uppdatera mjukvaran i telefonen. Som tur var hade jag fullt batteri när jag började, hade ju varit lagom skoj om batteriet tagit slut under tiden...

Provade också att lägga in lite mp3or, men efter ungefär 700mb så hade batteriet gått från 5 till 1 "plupp" så jag fick sätta den på laddning igen. Ska jag fylla upp hela telefonminnet så kommer jag alltså få ladda telefonen en 8-10 gånger! Sanslöst! Alternativet är väl att plugga in laddaren under tiden eftersom man dumt nog inte kan ladda telefonen genom USB-kabeln.

Upplever ni samma problem med era telefoner eller är det bara min?

Permalänk
Medlem

uppdatera firmware eller lägga in mp3-or gör jag bara med laddaren..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pf3016
uppdatera firmware eller lägga in mp3-or gör jag bara med laddaren..

Så det är inte bara min telefon som är så här alltså?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Har du alltså bytt till obrandad, ny, firmware? Senaste alltså?

Jo det stämmer bra. Men det måste ju vara något hårdvarufel på den. Kan tänka mig att det är ram minnet som krånglar. Eftersom den startar om eller låser sig precis när man startar olika program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det stämmer bra. Men det måste ju vara något hårdvarufel på den. Kan tänka mig att det är ram minnet som krånglar. Eftersom den startar om eller låser sig precis när man startar olika program.

Ja, något sånt måste det vara. Har väldigt sällan problem med omstarter och jag har senaste. Dvs 20.0.015.

Permalänk
Medlem

Har den touchscreen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oMgi
Har den touchscreen?

Nepp.

Beställde min 8GB från Tre idag. Dom va bra mycket billigare än Telenor.

Permalänk

Funderar på en 8GB modell och här kommer ett batteri med frågor;
1. Hur står sig kameran gentemot SE K8X0? Har haft K800 och K810, inte vrålnöjd med endera kamera.

2. GPSen, sitter den fortfarande under knappsatsen eller kan man ha den igång även med knappsatsen stängd.

3. Hur länge håller batteriet så som du använder den?

4. Har den Xenonblixten från N82an eller är det den gammla värdelösa?

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Funderar på en 8GB modell och här kommer ett batteri med frågor;
1. Hur står sig kameran gentemot SE K8X0? Har haft K800 och K810, inte vrålnöjd med endera kamera.

2. GPSen, sitter den fortfarande under knappsatsen eller kan man ha den igång även med knappsatsen stängd.

3. Hur länge håller batteriet så som du använder den?

4. Har den Xenonblixten från N82an eller är det den gammla värdelösa?

2. Den sitter i toppen på 8GB. Jag har gamla modellen och gpsen funkar med knappsatsen stängd.

4. Den har leds.

Permalänk

Om man använder den som Turbo-3G modem, kommer den stödja 7,2 Mbit då? Tydligen behövde befintliga 3G-puckar endast en mjukvaruuppdatering för detta, således borde det bara vara en mjukvarufråga?

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

n95an klarar endas av 3.6mbit

Permalänk
Medlem

Hittade ett bra n95 forum. www.n95an.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu finns fw. 20.0.015 på NSU även för er som har tre och inte velat byta produktkod.

Permalänk
Medlem

Såg att det fanns för mig med för någon vecka sen. Köpte min mobil helt obrandad, sprillans ny. Kul att få uppdateringen typ sist. Jag bytte dock produktkod innan.

Permalänk
Medlem

Hur ser man vad man fått för ip när man surfar via wlan (internt ip)?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Hur ser man vad man fått för ip när man surfar via wlan (internt ip)?

Det går inte att se lätt men man kan ju se det i sin router.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det går inte att se lätt men man kan ju se det i sin router.

Kan inte se det på min fon-router

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Inga fler här som tycker ljudet i högtalaren suger?? Jag hör knappt va folk säger o då har jag fått högtalaren byt 1 gång. Sen en massa andra småfel. skitmobil!!

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Inga fler här som tycker ljudet i högtalaren suger?? Jag hör knappt va folk säger o då har jag fått högtalaren byt 1 gång. Sen en massa andra småfel. skitmobil!!

Nej, det är bra ljud. Har bara haft problem med att slidern glappar men den har jag fixat själv.

Permalänk
Medlem

jag hade problem med min mikrofon, men det blev fixat. Fick den utbytt 2 gånger också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnkalsonger
Nu visste jag förvisso innan jag köpte min N95:a (8GB modellen) att batteritiden inte var den bästa, men att kopiera data till/från telefonen drar ju så enormt mycket batteri så man tror inte det är sant. Är det så på alla eller är det något skumt med just min? T.ex så tog det fyra "batteripluppar" på den korta stund det tog att uppdatera mjukvaran i telefonen. Som tur var hade jag fullt batteri när jag började, hade ju varit lagom skoj om batteriet tagit slut under tiden...

Provade också att lägga in lite mp3or, men efter ungefär 700mb så hade batteriet gått från 5 till 1 "plupp" så jag fick sätta den på laddning igen. Ska jag fylla upp hela telefonminnet så kommer jag alltså få ladda telefonen en 8-10 gånger! Sanslöst! Alternativet är väl att plugga in laddaren under tiden eftersom man dumt nog inte kan ladda telefonen genom USB-kabeln.

Upplever ni samma problem med era telefoner eller är det bara min?

Många telefoner kopplar upp sig mot nätet, söker nätverk och liknande "i bakgrunden" och suger då i sig en j^la massa ström i onödan, var alla fall vad killen på tre sa till mig när jag lämnade in min. Detta fixar de på verkstan, N95an har tydligen en stor aptit på simkort oxå som den tydligen käkar. Den sabba mitt och även där sa killen i kassan att telefonen hade problem som går att räta ut med service. får hoppas att det är fixat när jag får tillbaks min

Permalänk
Medlem

käkar simkort? hur menar du då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, något sånt måste det vara. Har väldigt sällan problem med omstarter och jag har senaste. Dvs 20.0.015.

Nu har jag skickat in den på rep. så får vi se vad dem hittar. Tyvärr till Anovo så man ska nog inte hoppas på för mycket.