Permalänk
Medlem

Nyårsfirandet: Fylla, Raketer, ?

Nyårsfirandet i Sverige är ju tragikomisk på så många sätt att man blir ledsen i ögat för mindre.

Själv var jag sjuk för tredje året i rad och kunde därför "tyvärr" inte delta i "firandet", och säkert var jag en av en mycket liten minoritet som faktiskt var nykter igår, känns inte som någon vidare förlust då nyår är ett festtillfälle som varje gång har så upptrissade förväntningar att det är ett under om inte allt går åt helvete.

Så, motbevisa mig gärna och kom med din positiva upplevelse av "årets" nyårsfirande.

Eller bekräfta det jag påstår med din negativa dito.

Tjoflöjt på er bakfulla

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Hehe, har varit sjuk i helgen men drog ute endå...jag hann inte mer än korka upp och ta en mun så kännde jag mig spyfärdig :/ och jag kallsvettades aningen så jag drog hem runt 11tiden på kvällen och han somna innan raketerna börja vina.

Permalänk
Medlem

Var hos en kompis och åt 3-rättersmiddag tillsammans med några andra. Sen stod vi på vindsvåningen i det jättelika huset och såg ner på villaförorten genom panoramafönstrena.
Det var en fantastisk syn när alla pappor tände på raketer och tårtor som lös upp himlen i en kavalkad av färger.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Mitt nyår var faktiskt både positivt och negativt, började jävligt jobbigt o slutade helt ok.

Negativt/jobbigt:
Började med att man fick köra flickvännen sin till tåget i malmö natten mellan 30-31 för hon skulle med flyget. Kändes lagom kul o säga hejdå där när hon ska vara borta i nästan 3 månader. Efter det så var man hemma kl 6 på morgonen, sov i 4h.

Positivt:
Vaknade, hem till en polare för o påbörja dagen. Vi hade bestämt oss för att inte festa för vi var inte sugna på det. Lekte jedis i lego starwars till ps3, efter det så blev det att laga middag. När vi var mätta o glada så fick vi för oss att försöka rädda världen i Resitance Fall of Man. Detta försök pågick fram till mitt i natten, då det blev till att ta en paus för verklighetens hann ifatt oss så man blev trött.

ofc så var man ute o kollade på smällarna vid 00.00 och snackade med lite fullt folk.

Nyår är ännu bara en anledning för att dricka för att vissa inte bara kan säga att de är sugna på att bli fulla

Permalänk
Medlem

Vi hade en hyggligt lugn och mycket trevlig nyårsmiddag hemma hos en polare. Det bjöds på 3-rätters med rådjurssadel til huvudrätt.
De enda "fyrverkerierna" var de 50 partypoppoersarna som jag smugglade med...
Vid 12-slaget gick vi ner till kanalen, korkade upp ett par champagne, önskade varandra ett gott nytt år och tittade på fyrverkeriet över stan.

Negativt:
Skånetrafiken blev ännu en gång totalt överraskade av att folk faktikst ville ta bussen till stan, så bussarna var så fulla att de inte ens stannade. Både på vägen till och från festen.
Taxichauförerna saltar notan å det grövsta på nyår, så det kostade en smärre förmögenhet att åka de få kilometrarna fram och tillbaks.

Permalänk
Medlem

Jag hade en rätt trevlig nyårskväll, men det kanske var för att det kändes mer som "måndag och ledig" än nyår.

Satt hemma, fixade iordning lite lammstek med färska champinjoner och tomat, hasselbackspotatis, lite sås och glodde på Surf's up och bara njöt. Skulle dock vart ännu bättre med sällskap, men den person man ville ha som sällskap skulle iväg och fira på "klassiskt" sätt (läs: sprit, fyrverkerier och röj) Så...

Positivt:
Lugnt och avslappnat nyår med god mat och helt ok underhållning.

Negativt:
Fick en helt överjävlig huvudvärk framåt kvällen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Positivt: Somnade 21.30 och slapp skiten

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Re: Nyårsfirandet: Fylla, Raketer, ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Tjoflöjt på er bakfulla

må du få pungen skållad i helvetets eviga eldar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Positivt: Somnade 21.30 och slapp skiten

Precis som jag förra året hehe

I år satt jag med en liten konjak i favoritfotöljen och läste "Paket" av Tage Danielsson, en genialisk bok med innehåll som passar bra i sammanhanget

EDIT: aegon, det lär dröja innan det inträffar

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Inaktiv

Jag var mer eller mindre nykter igår faktiskt tack vare att jag firade nyår med flickvännens mamma och styvpappa samt deras gemensamma barn (blev dock en öl till maten och en öl och en shot efteråt).

Permalänk
Medlem

Helnykter igår. Nyår är ju trots allt amatörenas afton. Sålt fyrverkerier hela veckan så jag var skittrött. Men kul att kolla på tårtorna och smälla lite. Blev dock inte så mycket fyrverkeri i år som det brukar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart relativt trevligt, om än för det faktum att idag är den första lediga dagen ifrån jobbet på länge. Blev upplockad på jobbet vid 4 tiden, börja käka och kröka hos en kompis vid 6 tiden, drar till en fest vid 10, helt svart fram tills kl 1, då en kille är purken över att någon skjutit raketer på honom, går hem och vaknar med sår över hela kroppen. Så trevligt vart det allt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trevligt! Vi var ca 14 personer hos en kompis och käkade en ordentlig middag med för samt efterrätt. Sen var det bara att börja dricka öl. Dock var man redan tillräkligt kalas vid maten då man slängt i sig 7st becks xD

Det enda negativa var väll att folket slockna typ halv två

Sen så fick man sova i en skitliten soffa utan kudde och filt. Dock sov man med en väldigt trevlig tjej

Permalänk

tittade på tv och satt vid datorn hela kvällen. Tog ett glas vin och inte mycket mer drack eller åt man häller. Satt själv så dötrist var det allt
Gick ut lite för 12 och tittae och smällde av rakterna och var väl uta 30min innan jag gick in igne och satte mig vid datorn 2 timmar.

Pos: förväntade mig inget kul och så blev det så kanske det är pos?

Neg: De (Läs henne) jag ville fira med var på annat håll

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Negativt: Slets mellan två/tre firanden hela kvällen/natten.
Posiitivt: Hade för jävla roligt.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Kvällen började bra. Kl 20 stack jag till en kompis på förfest (jag körde så jag var nykter hela kvällen). På vägen dit körde jag 4 vänner in till stan. Efter en halvtimme på förfesten får jag köra nästa gäng till en annan fest (har svårt att säga nej åt vänner ). Sen är jag på efterfesten tills klockan 23. Då blir det mer körande.. jag hämtar en kompis, hans flickvän, hans syster+pojkvän, hans bror+kompis+flickvän och så vidare. Sammanlagt hade jag 10 pers i bilen.. tur att man har stor bil

Sen blev det tolvslag på stans torg med raketer, skylten på rådhuset som ändrades till 2008 och allt det. Sen började det riktiga körandet. Efter en stund på en pub fick jag börja köra.. sammanlagt körde jag över 20 pers på 1,5 timme. Efter det körde jag hem en speciell tjej och ja, så var kvällen slut

Helt okej, fast jag kör inte nästa år. Inte för att jag har nåt stort behov av att bli full.. men när man är den enda av ens kompisar som är nykter blir det en sjuhelvetes massa körande.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag har influensa så jag låg nerbäddad framför TV´n igår å tyckte synd om mig själv , drack en halv öl och kände mig helt förstörd efter det URK

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Jag var faktiskt nykter i natt och igår (jag är ju alltid nykter så), jag kunde dock skratta åt OOC Chatten i Neocron som jag spelade hela natten, där säkert 90% var fulla och skulle argumentera om väldigt onödiga saker.

Permalänk

Hade en trevlig kväll med polarna....
Först åt vi lite nötter och choklad, följt av middag bestående av hemgjord potatissallad och pastasallad, med cider och cola till.
Efter det blev det till att börja titta på X-men 3 samt börja spela monopol.
När det började dra sig mot midnatt pausade vi spelet och började med fyrverkerierna, vilket var skoj.

Sen korkade vi upp Champisen och skålade för ett gott nytt år, gick in igen och fortsatte kolla på TV och spela monopol.
Detta blandat med mer cola och julmust samt chips gjorde det till en mycket trevlig kväll/natt.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Vila i frid

Låg nedbäddad jag med.
Vaknade strax innan tolvslaget av att någon drar av en jätteraket på innergården så det skakade i rutorna...

Gick upp och tog en macka och kollade ut på fyverkeriet, somnade igen.

Permalänk
Medlem

Satt där jag sitter nu, framför datorn. Kollade på film och drack ett par öl. Kan ju lugnt säga att det var den mest deprimerande nyår jag nånsin firat. Flickvännen var annorstädes och Nyköping är ingen ball plats att vara på i vanliga fall, så nyår är ju dötrist

Permalänk
Sötast

Jag min tjej och våran 2veckor gamla dotter var hos mina föräldrar även med min pappas bror och fru.

Lugn och mysig kväll, Räk+Thairäkblandning till förrät följt av grillat Lamm och grillad Entrecoté.

Mysigt.

Permalänk
Medlem

Gick och lade mig cirkus halv 10 den 31 december.
Vaknade av fyrverkerierna kl 24.00.
Kollade på dom.

Gick och lade mig.

Vaknade halv 5 av väckarklockan, för då jävlar skulle jag med flyget hem till Sverige från Teneriffa

Ingen sprit

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Posetivt: Ja ingen dog iallafall.
Negativt: Allt för många minderåriga som hade sin första fylla, självklart spårade ut totalt. Magpumpning och till nycktring.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Posetivt: Ja ingen dog iallafall.
Negativt: Allt för många minderåriga som hade sin första fylla, självklart spårade ut totalt. Magpumpning och till nycktring.

Jo jag kan nog tänka mig att du fick se det vackraste resultatet av nyårsfirandet :/

Tur för kidsen att vi har sådana som dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nyårsfirandet: Fylla, Raketer, ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
må du få pungen skållad i helvetets eviga eldar

hahahahh jag dör

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag öppnade gårdagen starkt. Hade tänkt fara till bolaget, men jag råkade sova lite länge, så det hann stänga. Jobbade mig närmare kvällen, och vips var det dax att gå till vår tillställning. Jag och en polare skulle hämta upp lite pizza på vägen. "Gott!" tänkte jag, då jag inte ätit på hela dagen. Kommer ner till pizzerian. Helstängt. Hör hur magen skriker efter mat, så vi går till affären istället. Den var också stängd.
Till slut hittar vi en kiosk där de säljer baugetter, köper varsin sådan, tar sedan vagnen till stället där vi ska vara.

Det första vi gör där är att hugga in på baguetterna som såg så goda ut. Men ögat bedrar, och det blev en kamp istället, vill ju inte dricka alkohol på tom mage. Har provat det en gång, det räcker.

Nåväl, nu var vi iaf på G, baileysen flödade och vi skråla till Hall & oates. Klockan blir midnatt o vi går ut för att kolla på pangpang. Sedan tar vi vagnen in till stan.

Vi drar till ett uteställe. Väl där hänger vi upp jackorna, går på toa, och sedan blir min polare utslängd. Han fick en burköl inkörd i näven, och innan han hann ställa bort den var vakten där och vips fick vi gå till ett annat ställe=)
Efter en timme eller så gick vi tillbaka till det första stället igen, och vakten mindes inte incidenten, så nu var allt frid och fröjd. Natten gick, och till slut åkte vi hem.

Vaknade i morse och mådde sådär bra bara. Trots detta var jag glad, nu behöver jag inte festa förrns midsommar=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Positivt: Privatfest hos en polare med 17 mkt glada människor man fick ta del av inkl tjejen då Inte så höga förväntningar och kvällen blev mkt lyckad. Allsång för fulla muggar, gitarrspelande.
Det bjöds på 3-rätters meny med fläskfilè -rullader, med dijonsås etc. Mkt gott. Sen blev det mkt dricka, men minnet i behåll.
Jag smällde av 2 raket paket. Inte en enda som spydde.

Negativt: Vaknade lika berusad som igår med flickan brevid mig kl 11.00. Bakfyllan har typ kommit nu ist. Men det e livet...
Tjejen blev sur för att jag inte just vid tolv-slaget gav henne en puss (jag hade fullt upp med att rigga upp raketer). Detta i sin tur gjorde att hon blev sur för mkt annat senare på kvällen... Men detta löste vi som vanligt.
Tjejer....... *suck* Uppmärksamhet skall de då ha hela tiden.

Permalänk
Medlem

Jag hade det trevligt, 3rätter middag med vänner (var dock inge gott:D) men trevligt, sen vare bara att börja supa, vid 12 slaget hade jag fått i mig på TOK förmyckt alkohol, men jag ville fortfarnade täda våran bomb(: vilket gick bra

sen gick vi in och ajg däckar vid 1 och vaknar med kukar i annsiktet och en förfärlig baksmälla:D

Gott nytt år!!:D

Visa signatur

Brudar är skit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Jo jag kan nog tänka mig att du fick se det vackraste resultatet av nyårsfirandet :/

Tur för kidsen att vi har sådana som dig

Vakraste? Om! Jag och arbetskamraten hade fullt upp med att torka spyor och trösta småbarn likasåldes vuxna (?). Dom var inte bättre dom inte, en som trodde att man blev stålmannen av sprit. Man bara skakar och skrattar åt eländet.
Så vi har kört in det nya året riktigt duktigt tycker jag.

Ack vad vore det utan lite rejält nyårsfirande?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."