Permalänk
Medlem

tips mot baksmälla?

med tanke på vilken dag det är på året så kan en sådan här tråd vara lämplig, skriv era tips här för dom som vaknar upp bakfulla idag:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Ät mat och drick en massa vatten innan du går och lägger dig. Lite sent för det idag kanske

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Drick mycket och käka en pizza så brukar det reda upp sig

Permalänk
Medlem

Vatten, vatten vatten +salt i mängder så att kroppen kan behålla vattnet.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

En dusch och en pizza på det så mår man kanon sen.... måste bara orka resa sig ur stolen..

Permalänk
Medlem

Fingrarna i halsen på kvällen/natten. Det hjälper förstås bara om man fortfarande har alkohol i magen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Något i stil med varannan vatten fungerar rätt bra.

Permalänk

Innan du lägger dig så tar du en resorb och en halvliter mjölk.

Permalänk

Drick så mycket vatten du bara orkar innan du går och lägger dig.

Permalänk

drick mindre? vatten funkar utmärkt innan du lägger dig snackar minst 0,5-1 liter

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Spy ut allt. Vatten, glokus, vitaminer och en liten mängd salt skall du försöka få i dig.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Varannan vatten, bara vodka, massa mat och gott sällskap brukar göra susen.

Det man inte ska göra är att försöka svettas ur alkoholen genom att gå och lägga sig i bastun, hett tips!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Dricka vatten på kvällen när du dricker. Då blir du inte bakis. Simple as that.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Bästa tipset mot baksmäll är ju lätt sömn. Se till att ha en rejäl flaska vatten, och vägra sen att gå upp ur sängen innan du är frisk och kry.

Permalänk

En återställare brukar göra susen...

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Jag säger, en banan en cola och en snus!

Visa signatur

Brudar är skit!

Permalänk

Jag gick upp kl 12.00 drack mycket vatten och sen gick jag la mig igen och vakna kl 16.00 och åt riktig mat till frukost. Kände knappt av den, fungerade prima.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Iaf jag brukar av någon anledning vakna sjukt tidigt på morgonen en sådan här dag. Då brukar jag gå upp, hälla i mig stora mängder vatten och ta två värktabletter, varefter jag sedan somnar om. När man vaknar en sisådär 3-4 timmar senare brukar det mesta vara borta.

Permalänk
Medlem

Vatten!

Iofs så har jag aldrig haft baksmälla i hela mitt liv även om jag varit berusad då och då. Men sen brukar jag också dricka rätt måttligt och lite vatten emellanåt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Fyllemat och sedan inte stupa i säng direkt när man kommer hem brukar fungera bra.

Men dagen efter så är det mat och vätska som behövs.

Permalänk
Medlem

2st Resorb (vätskeersättning brustablett finns på apoteket) 1st Ipren 400mg detta intas med 70cl vatten innan du går till sängs och huvudvärken kommer att lysa md sin frånvaro dagen efter.

Hängig o jävlig kommer du fortfarande men den migränliknande huvudvärken försvinner helt.

Jag har hårdtestat dom flesta koncept i ämnet och detta är helt klart det bästa.

Edit: Fyllemat, nån flottig kebab eller liknande är också en bra beståndsdel i behandlingen.

Permalänk
Medlem

hemska är att för mig är det bara återställare som hjälper mot bakfylla. har provat alla sortsers knep och inget funkar!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Testpilot

Äter man mycket under hela kvällen och inte super på tom mage brukar det inte vara några större problem. Gör lite mat efter du varit ute så hinner man nyktra till lite och får även i sig mat och alkoholfri dryck vilket gör susen

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Jag brukar ta 3 "bakis" från teknikmagasinet, vilket tar udden av det värsta, sen en Vodka/Apelsin Juice och en 3-4 Röda 100 om man inte ska ti jobb så mår man prima fint vid 11-12.

Annars funkar 2bakis och en liter vatten för flickvännen, hon mår fina fisken dagen efter.

Permalänk
Medlem

jag drack en massa vatten, drack så mkt vatten så jag mådde illa, vaknade upp dagen efter och var endast lite tröttare än vanligt annars mådde jag prima!

brorsans tjej blir aldrig bakis, det är väldigt sjukt, vet någon vad det beror på? hon var piss full(fick bära hem henne) och hon vaknade upp dagen efter pigg och glad som inget hade hänt. en polare har en teori om att hon inte behöver dricka så mkt och därför hinner inte hennes kropp bli "förgiftad" innan levern rensat ut allt? stämmer?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

skulle tippa på att det är olika från person till person, jag blir oftast inte bakfull även om jag tömmer en 70is tequila en kväll..

Permalänk

Jag blir alltid så in i helvete bakfull. Jag kan vara full dagen efter och vara "bakis" dagen efter det. Jag dricker inte så jag däckar, på något vis! Blir helt enkelt inte extremt full, men desto värre är det med bakfyllan.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk

Drick vatten eller annan vätska i ganska bra mängd INNAN du börjar och hiva i dig alkohol, och under tiden eftersom du då håller balansen med vätska i kroppen bättre då. Brukar köra på mineralvatten och juice.

Sen beror mina bakfyllor (oftast illamående, i princip oavsett mängd alkohol) på dålig sömn. Sover riktigt kasst efter ett kalas och lägger mig oftast vid 17-19 tiden "dagen efter". Sover bort det mesta.

Bästa medlet mot bakfylla är ju alltid att dricka "mindre". Eller kanske mer klokt.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk
Medlem

Få i dig mer vätska, bästa knepet, 90% av alla bakfyllesymptom beror på uttorkning, alkoholhaltiga drycker kräver mer vätska för att förbrännas än de innehåller, alltså blir du uttorkad av att dricka alkohol. Alltså bör du fylla på med vätska kvällen innan, men om du inte gör det kan du dricka massa vätska även dan efter så blir det bra på någon timme Blir det inte det har du druckit för lite vätska

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Bakfyllan är ju lite av tjusningen med att supa till rejält. Bara fegt att försöka undkomma.