Permalänk

Billig 24" skärm

Här kommer en till tråd om billiga 24" skärmar =D

Har sökt och läst en del, men dom flesta trådarna va lite gamla och det kanske har kommit några nya skärmar som är billiga och bra.

Vad jag är ute efter är upplösning, samtidigt som det inte ska se ut som skit.
Jag är inte så kräsen, ska bara surfa, spela wow och kolla på film.

Budget: 4000

Har kollat lite på onoff och elgiganten, och även om jag inte kan ett piss om vad som är bra eller dåligt så verkar dom sådär. Om dom nu skulle ha någon bra där så vore det toppen för då kan jag gå dit och köpa en direkt och slipper sitta och vänta på posten, för det är fan det värsta jag vet.

Permalänk

har du kollat Samsung 245b? kostar runt 4500 och är väll den billigaste

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Samsung 245b är bra för det priset helt klart, har en och jag är nöjd med den, inget att klaga på förutom kanske betraktningsviklarna, men så länge man sitter framför den är det inga problem, bara om man tittar på den från sidan typ.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=181261

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Samsung 245b är bra för det priset helt klart, har en och jag är nöjd med den, inget att klaga på förutom kanske betraktningsviklarna, men så länge man sitter framför den är det inga problem, bara om man tittar på den från sidan typ.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=181261

Trodde jag hade läst något dåligt om den, det var kanske vinklarna.
Men vad är det stora problemet med dom? Är det om man har folk som sitter jämte och ska titta eller är det väldigt känsligt på om man sätter sig lite högre än vanligt? Måste man sitta spikrakt?

Permalänk
Medlem

nä jag stör mig inte på vinklarna så ofta, enda gången ja stör mig på det e om tjejen sitter vid datorn och jag ligger på soffan som är på sidan av datorn och jag ska kolla på skärmen, när man jobbar eller spelar på den så har jag inte stört mig på det.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

varför just 24" leta efter typ 22 så kanske du kan köpa 2 st

(btw vet nån hur man får tag i nån admin?
Har inte vart medlem eller aktiv så länge )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
nä jag stör mig inte på vinklarna så ofta, enda gången ja stör mig på det e om tjejen sitter vid datorn och jag ligger på soffan som är på sidan av datorn och jag ska kolla på skärmen, när man jobbar eller spelar på den så har jag inte stört mig på det.

Låter svinbra. Är den värd 4k? Isf beställer jag en.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DouG
varför just 24" leta efter typ 22 så kanske du kan köpa 2 st

Vad ska jag med två 22" till?
Det är 1920x1200 som jag vill ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
Låter svinbra. Är den värd 4k? Isf beställer jag en.

Vad ska jag med två 22" till?
Det är 1920x1200 som jag vill ha.

hm ok men ja tänkte 22 är ju så mycke billigare

Permalänk
Citat:

hm ok men ja tänkte 22 är ju så mycke billigare

17" är ännu billigare. Eller en begagnad crt från morsans jobb.

Edit: Hur är denna skärmen? http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/52238?opendocum...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
17" är ännu billigare. Eller en begagnad crt från morsans jobb.

Edit: Hur är denna skärmen? http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/52238?opendocum...

mjo men 22 o 24 är inte så stor skillnad.. men den där skärmen är riktigt bra en kompis har den mycket bra märke och prisvärd.

Permalänk
Citat:

mjo men 22 o 24 är inte så stor skillnad.. men den där skärmen är riktigt bra en kompis har den mycket bra märke och prisvärd.

1920x1200 > 1650x1080