Entusiastchassi från Sharkoon

Permalänk

Bland de absolut mest och framförallt logiskt uttänkande chassie jag har sett på väldigt länge. Mycket logiskt plaserat av komponenter i det chassiet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Fattar inte varför alla chassin har så lite platser för hårddiskar, fast så mycket platser för 5,25" enheter.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Detta är ju en ren kopia på Cooler Master Stacker som kom för en ca 2 år sedan.
Så nytänkande? Knappast.

Permalänk
Medlem

Ca 730:- i Tyskland, så räkna minst tusenlappen i Sverige.

http://www.alternate.de/html/shop/productListing4C.html?cat1=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Fattar inte varför alla chassin har så lite platser för hårddiskar, fast så mycket platser för 5,25" enheter.

du kan ju fylla hela fronten med diskar, får ju in 12 diskar i fronten utan probs med 4in3 modulerna. plus 6 diskar i botten.

18 diskar utan moddning av chassiet. säg hur många chassien som har det? stackers säkert. men jag tycker inte men kan säga att det är lite platser för hårddiskar, eller hur?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Jag å andra sidan fattar inte hur mycket platser man behöver i ett chassi om det inte är för serverbruk. Såna här jätteklumpar till chassi är i alla fall inget för mig.

I mitt gamla Antec-chassi har jag 3st 5 1/4" och 4st hdd-platser vilket räcker gott och väl. Dessutom är det endast 40x40x20 i storlek och har 2x120mm fläktar med bra luftflöde genom hela lådan. Det är vad jag kallar genomtänkt design.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Jag å andra sidan fattar inte hur mycket platser man behöver i ett chassi om det inte är för serverbruk. Såna här jätteklumpar till chassi är i alla fall inget för mig.

Och precis därför finns det ett så stort utbud av chassin.

OnT.
Kunde bra tänka mig detta chassi till nåt framtida filserverbygge. Stort är gött!

Roligt också att folk alltid drar paralleller till Stacker så fort ett chassi med 5,25"-front dyker upp. Säg mig, drar ni alltid paralleller till, säg T-Forden, medsamma ni ser en ny bilmodell?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd

Kompostlåda ekar när jag hör sharkoon

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Inget som vet när det kommer till sverige?

Permalänk
Medlem

Kan ni motivera varför det är fult? Chassiet är ju rätt så befriat från allt vad design heter, gillar insidan, smarta lösningar på diskarnas placering samt stort och luftigt inuti, personligen gillar jag designen, den känns rak, genomtänkt och ändamålsenlig, precis som det skall vara. En dator ska vara funktionell, ingen jävla designermöbel, är det så viktigt med utseende så köp en Mac.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare.
Jag fattar inte varför all tycker att det är så fult. Jag tycker det är snyggare än de allra flesta chassin på marknaden, ink. samtliga stacker chassin.
Sedan tycker jag att det ser väldigt genomtänkt ut och väldigt rymligt och det är ju ändå det viktigaste tycker jag.
Att det sedan kan fås för en billig peng skadar ju självklart inte. Och det är klart man måste tumma lite på byggkvaliteten för att gå ner i pris, därav lite tunnare plåt m.m. än andra chassin.
Den är ju klockren som filserver t.ex.

Rebel12 vs. Stacker(den snyggaste stacker-varianten)

Enligt mig är iaf Rebel12 mycket snygare

Edit: Nu funkar bilden!

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

stackerbilden funkar nu;)

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Jag har 8 hdd + 2 dvd + Zip + Floppy i min maskin nu. Detta chassi hade ju vart jättebra. separat upphängning av alla diskarna i zalmans kylare eller någon annan som tar bort de irriterande vibrationerna när diskarna går in och ur fas med varandra. Som de är monterade idag så interfererar de med varandra och bullrar onödigt mycket.

http://leufstedt.itkroonan.se/images/IMG_2653.JPG

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

shit ZecretW. trång burk 2000! att du inte har några plåtar alls hjälper nog inte heller

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
shit ZecretW. trång burk 2000! att du inte har några plåtar alls hjälper nog inte heller

Vad menar du med inga plåtar? Sidostycket är ju borttaget för fotograferingen. Bilden hade blivigt ganska meningslös annars.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Ett alternativ helt klart, jag funderar dock på stackern som syns på bild ovan.

Och en klar fördel med stackern jämfört med den här är att den har dammfilter i 5.25" platserna, eller, visst har den det?
(EDIT: visst har den det, http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/coolermaster-c... )

Det är hursom helst något jag värderar högt. Ska kolla om jag hittar något definitivt som säger att stackern har det eller inte.