Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Spelet verkar vara jätte bra, men något som stört mig hela tiden är att gubbarna ser ut att stå på is eller nått, för när dom rör sig så glider dom runt, extremt störande enligt mig :/

Spelet är i closed beta för stunden, dvs långt ifrån klart.
Så det kommer hända väldigt mycket med spelet under dessa tre månader som är kvar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Spelet är i closed beta för stunden, dvs långt ifrån klart.
Så det kommer hända väldigt mycket med spelet under dessa tre månader som är kvar.

Det har man hört förut Oftast brukar det inte alls skilja mycket ifrån beta till fullversion vad gäller grundläggande saker som animationer och mekanik, tyvärr. Men hoppas får man ju alltid göra

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

spelet kommer ha varit i beta i ett år när det släpps...om det inte blir uppskjutet...

Visa signatur

Corsair HX520W | GA-P35-DS4 | Q6600 G0 2.40GHz @ 3440MHz | 4GB OCZ Gold PC6400 @ 860MHz | PowerColor HD3870 | WD Caviar XL 500GB | Scythe Infinity |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det har man hört förut Oftast brukar det inte alls skilja mycket ifrån beta till fullversion vad gäller grundläggande saker som animationer och mekanik, tyvärr. Men hoppas får man ju alltid göra

I concur... se bara på världens största mmorpg, vårt kära wow... det finns buggar kvar än idag sen betan. Nu är ju blizzard kungar på animation så det var ju aldrig nåt problem, men man kan väl anse att en animation som inte är heltrevlig kan likställas med en bugg. Det är ju nånting som stör användaren.

Så troligt är att de som köper spelet kommer få leva med de där "isanimationerna" ett tag till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF

Det är en oerhörd skillnad på closed beta och open beta.

Closed då är spelet helt i ofärdigt skick.
Open beta så är spelet i princip i färdigt skick men finputsningar sker.

Så jag skulle säga om det du klagar på finns kvar i open beta, då kan du börja oroa dig.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tja man kan ju fundera på det, det var ju planerat att spelet skulle släppas i november men det blev ju inte av utan de bestämde sig att skuta upp det.

Själv har jag inte så stort intresse för spelet själv, tycker det ser grymt fult och stelt ut, och alla PVP videor man ser har inte varit något vidare alls, nästan spyfärdigt.

Vist de har fortfarande inte släppt spelet men för att få mig intresserad lär de nog behöva jobba mycket för att förbättra det.

Och nej deras kassa balans i PVP är ju inget att hurra över det värsta som kan inträffa i form av PVP. Vist closed beta men att de släppt filmer på hur urdåligt det är.... ja farligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tja man kan ju fundera på det, det var ju planerat att spelet skulle släppas i november men det blev ju inte av utan de bestämde sig att skuta upp det.

Själv har jag inte så stort intresse för spelet själv, tycker det ser grymt fult och stelt ut, och alla PVP videor man ser har inte varit något vidare alls, nästan spyfärdigt.

Vist de har fortfarande inte släppt spelet men för att få mig intresserad lär de nog behöva jobba mycket för att förbättra det.

Och nej deras kassa balans i PVP är ju inget att hurra över det värsta som kan inträffa i form av PVP. Vist closed beta men att de släppt filmer på hur urdåligt det är.... ja farligt.

Inget MMO med PVP har haft balanserade klasser när det släppts. WOW kämpar med det än, för varje patch blir nån klass för kraftig eller för svag.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vist det är svårt att balansera klasser, men som du ser i alla videos så kan vissa klasser döda andra med 2 attaker, eller runt 2-3 sec PVP tid... Vilket visar att de inte enns har försökt balansera.

Sen vist det finns inget spel som har 100% ig balans men som sagt WOW som du nämde har någorlunda balans. I alla fall om man gämför med det här spelet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske inte helt perkeft, nej. Det finns ju dock MMO-spel att jämföra Age Of Conan med. Om detta är stelt, vad är då WoW?
I WoW står gubbarna och svingar/skjuter med auto-attack och sen får man lägga till lite attacker som man själv har lagt ut på hotkeys.
Attackspeed avgörs av vapnet man använder, men det svingas precis lika snabbt som något annat vapen, bara det att man står å väntar när man har svingat, typ låter motståndaren få in ett slag för att det ska vara rättvist.
I age of conan ska ju detta som sagt fungera på ett helt annat sätt, du kommer själv derigera dina attacker själv och jag _antar_ att detta kommer leda till att det blir mer skicklighet inblandat i striderna.
Sen kan vi ju medan vi ändå är inne på spåret jämföra striderna
I WoW är pvp'n nu mera : Arena 2vs2/3vs3, Battleground 40vs40/20/20.
I Age of Conan kommer man kunna köra battlegrounds lite som i WoW med Capture the flag och typ slåss i en bar, men det kommer ju även finnas siege-battles som kommer kunna vara riktigt jävla stora.
Tycker det verkar som Age of Conan kommer kunna bli rejält mkt bättre än fjortisspelet WoW...

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur man kan vilja ha balanserade klasser i ett MMORPG det betyder ju att det inte spelar någon roll vad man väljer. Måste vara mycket bättre om man kan göra ett spel där man kompleterar varann. Det tycker jag verkligen är något som suger i WOW man väljer en karaktär som har viss fördelar och brister sex månader senare så är det något helt annat som gäller. Ett antal fjortisar har väl klagat hoss Blizzard så vipps är dom starkast nästa månad. Vadå?? En präst som skadar lika mycket som en Mage det är knappast rollspel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vist det är svårt att balansera klasser, men som du ser i alla videos så kan vissa klasser döda andra med 2 attaker, eller runt 2-3 sec PVP tid... Vilket visar att de inte enns har försökt balansera.

Sen vist det finns inget spel som har 100% ig balans men som sagt WOW som du nämde har någorlunda balans. I alla fall om man gämför med det här spelet.

Det är beta videos som har visats på gametrailers.com men de har inte skrivit att det är beta videos från Age of Conan utan enbart Age of Conan...
Men som person så måste man ta hänsyn till att spel som är i både closed beta och beta stadie är icke-färdiga produkter.

Visst att sunkiga videos kan påverka vad folk tycker om ett spel, men som sagt man måste tänka på att spel som är i beta-stadie är icke färdiga spel.

Sen tyvärr så läcker det ut en hel del videos via youtube från beta-testarna.

Och att balansera klasser tar tid, som en sa att inte ens WoW som har varit ute ett tag är klara med sin balansering.

När ett spel är i beta stadie så kanske balansering utav de olika klasserna inte har första prioritet utan man kanske vill ha ett så buggfritt spel som det går innan man tar nästa steg?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Jag förstår inte riktigt hur man kan vilja ha balanserade klasser i ett MMORPG det betyder ju att det inte spelar någon roll vad man väljer. Måste vara mycket bättre om man kan göra ett spel där man kompleterar varann. Det tycker jag verkligen är något som suger i WOW man väljer en karaktär som har viss fördelar och brister sex månader senare så är det något helt annat som gäller. Ett antal fjortisar har väl klagat hoss Blizzard så vipps är dom starkast nästa månad. Vadå?? En präst som skadar lika mycket som en Mage det är knappast rollspel.

Att balansera betyder inte att alla ska vara lika, utan att alla ska vara lika bra. Och det är väl klart att balans är bra.. vem skulle annars vilja spela de dåliga klasserna?

Balans betyder inte heller att alla gör samma skada. Men alla borde vara lika nyttiga i en gruppsituation.. oavsett spec.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ett MMO-spel som har så obalanserade klasser att det hamnat i ett läge där man inte ens vill/kan spela längre, kommer ju självklart att åtgärdas, åtminstone efter påtryckningar. Något annat kan man väl inte gå och tro när det handlar om ett MMO, med bekanta utvecklare i bakgrunden. Tycker det är helt åt helvete att döma ut balansen i ett stadie som detta. Ska man jämföra det med WoW, ge det tre års patchning efter release.

--------

'Isdansen' stör jag mig på med. Även att det inte fanns någon riktig fallanimation. Finns många fler saker som känns ofärdiga, som är just det... ofärdigt. Sen ska man inte gå och tro att allt kommer fixas och bli precis som man vill ha det heller, men mycket är fortfarande i utveckling... (vilket oroar mig för typ fjärde gången eller nåt, att det skjuts upp igen).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Kanske inte jätteny interview med Jorgen Tharaldsen, alltid kul att se^^

http://www.gametrailers.com/player/28975.html

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Någon info ifall xbox versionen kommer kunna lira tillsammans med pc? annars är ju PC självklart

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

fragzone har skrivit en liten preview som kan vara kul att läsa för dom som är intresserade av age of conan.
http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1902

Permalänk
Medlem

Någon som vill byta sitt WAR betakonto mot mitt AoC betakonto?

Permalänk
Medlem

heh jag vill söka till betan igen.. jag har precis skaffat ny dator

SIGH. föröskte söka in igen. nu kan jag inte :(. min dator var crap förut så jag kan inte uppdatera min ansökan heller.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melekai
heh jag vill söka till betan igen.. jag har precis skaffat ny dator

SIGH. föröskte söka in igen. nu kan jag inte :(. min dator var crap förut så jag kan inte uppdatera min ansökan heller.

Du kan inte uppdatera din profil?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skriv en ny beta-ansökan men fyll i en annan email adress. Och bara så alla vet så kommer det inte vara en öppen beta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Och bara så alla vet så kommer det inte vara en öppen beta.

Vart hör du hört det ifrån?
Kan visserligen förstå det eftersom det är inte mycket tid kvar nu till release.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De sa det på CES bland annat, och de har sagt det tidigare. Detta betyder dock inte att det inte kommer vara ett stort stresstest senare där de skickar ut tusentals nycklar.

Permalänk
Medlem

Ah okay, jag följde inte CES så väl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade min skräppost förut idag och blev glatt överraskad. Där låg en Beta Invite till något som kallas Age of Conan Technical Tuesday Beta Test. Ska bli riktigt intressant att få testa på Conan då jag inte haft något MMO spel att lira sedan ja lessnade på LOTRO i höstas

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk

Varför kan dem inte ge betainvite till dem riktiga entusiasterna?

Permalänk
Medlem

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=51002
blir tydligen en OB ändå.
najs.
dock så blir det ett litet annorlunda sätt att komma in på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=51002
blir tydligen en OB ändå.
najs.
dock så blir det ett litet annorlunda sätt att komma in på den.

Var samma system för lotro ob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Och bara så alla vet så kommer det inte vara en öppen beta.

Det kommer bli en öppen beta ändå. Det var något puko som citerade en Funcom anställd fel. Betan kommer nog starta i mars.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Trevlig läsning -> Age of Conan - CES Progress Report

Verkligen, nu kan vi iaf sluta prata om ryktena om en öppen beta, då det inte kommer nån.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|