Permalänk

Och nu kan vi börja igen:

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?p=1267226#post126...

Looks like there was a miscommunication/misunderstanding at the show.

We are planning to have an open beta for the game as we get closer to launch, however, it will be through specific partners and require an application/registration process, much like most of the other betas for most other games.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Verkligen, nu kan vi iaf sluta prata om ryktena om en öppen beta, då det inte kommer nån.

Det där är väl den gamla felaktiga informationen. (en fråga formulerad som ett påstående..)

Precis som Oscarsson skriver.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Det där är väl den gamla felaktiga informationen. (en fråga formulerad som ett påstående..)

Precis som Oscarsson skriver.

Aahaa oki

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Blev inte någon 3 timmars beta idag, uppskjuten till imorgon 19.00 CET.
För mycket strul vid patchningen gjorde att majoriteten inte lyckades logga in.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Om ni inte redan har kollat in nya Age of Conan sidan så gör det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad detta spel kommer att kräva?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Det är officiellt nu att klasserna Sicon of Set och Lich skall intregeras i andra klasser. Ni kan läsa mer här http://www.tentonhammer.com/node/21015

@kr0owe - Funcom har inte satt ut systemkrav ännu men de säger att systemkraven kommer antagligen vara samma som Oblivion.

Permalänk
Medlem

Har maxat allt nu till betan, väntar bara att klicka på connect klockan 19.00 =P

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Palla jag som ville köra Lich :/

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Vad var skillnaden mellan de två klasserna nu igen? ^^;

Det är inga utav de klasserna jag ville köra men är nyfiken vad skillnaden skulle ha varit mellan dom.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Lich var en mage i melee form, scion of set var en giftbaserad healer/support, om jag inte missminner mig.

Måste säga att jag i alla fall gillar deras ny flashbaserade hemsida. Gamla hederliga communitysidan finns ju kvar, men är tack och lov inte det första ögonen möter vid första klicket.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Age of Conan har fått nytt relesedatum. 25 maj så vi får vänta 2 månader extra ><

Permalänk
Medlem

Haha.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Age of Conan har fått nytt relesedatum. 25 maj så vi får vänta 2 månader extra ><

Bluff och båg! Vi får det faktiskt redan den 20 maj

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem

Vad synd. Har kollat på flera "nya" in-gameklipp (varit utan burk sedan hösten, så nya för mig ), och det ser fortfarande lite opolerat ut rent presentationsmässigt. Animationerna är klumpiga och ofta ser man folk glida fram över terrängen som om de hade rullskridskor, och för att inte tala om teleporterande monster som förflyttar sig tiotals meter i ett ögonblick. Kan iofs varit gamla klipp jag kollat på, så kanske det är fixat.

...och är det bara jag eller har de ändrat på den där 'combat-combo-blomman' igen? Tyckte jag såg bara 3 riktningar som melee's kan slå mot.

Frågan är nu om dessa två extramånader kommer vara till någon nytta. Om inte, och de tvingas försena spelet ännu en gång, så lär vi inte se ett release förren efter sommaren. Brukar vara så med konsoltitlar, i allafall.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Funcom får iallafall mer tid på sig att putsa upp Conan nu när det ska släppas 20 maj istället.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Var inte väldigt oväntat.... Skulle bli förvånad om det äns kommer ut den 20:e maj. Gissar på nån gång efter sommaren 2008.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem

Äsch, lika bra. Kan koncentrera mig mer på skolan nu

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att bojkotta spelet. Vafan liksom, det skulle varit ute redan hösten 2007, när dom bröt de löftet så blev man ju lite less.
Efter detta har dom varit så jävla säkra på att dom skulle släppa det i mars, fast, nähä... Tomtarna har jobbat på de spelet i flera år, borde dom inte kunna sätta ett releasedatum som stämmer någorlunda?

Usch, får hoppas att det kommer något annat roligt, då detta spel inte verkar ha några deadlines som det SKA vara klart innan.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Avstängd

kommer spelet kosta i månaden som wow?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
kommer spelet kosta i månaden som wow?

Ja...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Synd med förseningen Jag hade hoppats kunna spela AoC tills WAR kommer, men icke sa nicke.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Age of Conan har fått nytt relesedatum. 25 maj så vi får vänta 2 månader extra ><

Var finns detta tillkännagivande att läsa ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAZ
Var finns detta tillkännagivande att läsa ??

http://www.funcom.com/wsp/funcom/frontend.cgi?func=publish.sh...

Permalänk
Medlem

argh! Så besviken jag är nu..
I fredags var det "set in stone" att spelet skulle släppas i mars. Det värsta är väl ändå att nyheten inte kom från Funcom direkt utan från 2:a hand. Först när FC upptäckte vilken stämning det blev på deras forum bestämde de sig för att skriva ihop nåt officiellt och posta det. Sjukt dåligt skött!

Det intressanta med det hela är att folk verkar tro att det bara finns 2 möjligheter; nämligen
(a) släpp ett ofärdigt spel.
eller
(b) försena releasen av spelet.
I vilken annan industri som helst så hade alternativ (c) varit det enda möjliga:
(c) sluta tramsa och få färdigt den djävla produkten i tid!

Vad är det med speltillverkare som gör att de kan köra över sina presumptiva kunder utan att ens så mycket som informera om det? Är det för att de tror att kunderna oftast är finniga tonåringar med en attention-span på några minuter som med all sannolikhet kommer köpa spelet ändå?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Jag funderar på att bojkotta spelet. Vafan liksom, det skulle varit ute redan hösten 2007, när dom bröt de löftet så blev man ju lite less.
Efter detta har dom varit så jävla säkra på att dom skulle släppa det i mars, fast, nähä... Tomtarna har jobbat på de spelet i flera år, borde dom inte kunna sätta ett releasedatum som stämmer någorlunda?

Usch, får hoppas att det kommer något annat roligt, då detta spel inte verkar ha några deadlines som det SKA vara klart innan.

Från början skulle det väl släppas nån gång under 2006, har jag för mig. Detta är 4:e eller 5:e gången de skjuter upp det..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Vad jag förstår så är nog marknaden mera förlåtande över att få vänta lite längre på spelet än att det släpps för tidigt. Se bara på Vanguard som jag tror är ett av de bättre MMORPGt just nu, ingen som spelar knappt och säger man att det faktiskt är ganska bra så är man en idiot. Det här är ingen större katastrof man får härda ut två månader till det viktiga är nog att allt fungerar när dom släpper spelet. Jag minns när man startade med WOW jag skulle nog inte aceptera sådana problem som det hade i dag. Är AOC så bra som dom vill göra gällande så lär ingen bojkotta spelet för att det tog några år extra. Det är ju knappast ett sunt sätt att tänka. Det kommer när det kommer

Permalänk
Medlem

meh undrar om detta spelet blir en endå mer beroende framkallande variant av eq2 eller WoW.

jag vill spela men vet faktiskt inte om jag vågar börja

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk

Angående klasserna:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Det är officiellt nu att klasserna Sicon of Set och Lich skall intregeras i andra klasser. Ni kan läsa mer här http://www.tentonhammer.com/node/21015

Är det nu man får säga "vad var det jag sa"

2007-12-11:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av barbarian
Hörde att dom eventuellt är på väg att slå ihop klasser i AoC. Som ett resultat av betan antar jag.

2007-12-12:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av barbarian
För övrigt har jag hört nu att Scion of Set ligger pyrt till bland annat.

Angående uppskjutningen av releasen håller jag med Scanian:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
I vilken annan industri som helst så hade alternativ (c) varit det enda möjliga:
(c) sluta tramsa och få färdigt den djävla produkten i tid!

Att de skjutit upp realeasen snart ett år nu visar att de har dålig koll på läget och är ett gäng amatörer. Det är oroande med tanke på att efter release behövs bra support, bugfixar, balanseringar, extra material, serverunderhåll m.m.
Om de inte klarar att sköta det försämras såklart kvalitén på spelet, oavsett hur välputsat det är vid release.

Permalänk
Medlem

Men de kommer INTE att skjuta upp releasedate något mera, det stora hotet mot mmorpg kommer ju i juli/augusti: D&D 4 online rpg
Det är detta som alla mmorpg fruktar för tillfället och som gjort att en massa planerade releasedates tidigarelagts eller helt enkelt strykits på obestämd tid...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Err... har aldrig ens hört talas om D & D 4.