Söker lite mindre grafikkortskrävande spel.

Permalänk
Medlem

Söker lite mindre grafikkortskrävande spel.

Tjabba. har letat i flera dagar nu men hittar inget som ja gillar.

söker efter nått spel som inte är krävande för grafikkortet. gärna nått sim city-aktikt som man kan sitta å spela med bara musen.
och som de går å spela multiplayer på..
det är jag å min sambo som tänkte spela mot varandra.

en Dell Latitude D830.

och en Inspiron 6400.

core 2 duo och 2 gig ram vardera.

men grafikkortet i Latituden tycks inte vara speciellt lämpat för spel, och utbudet blir då ganska begränsat.
3D-grafik vill ja alltså hålla mej borta ifrån.

warcraft 3 fungerar finfint. men det har vi änna tröttnat på nu.

nåra tips på fler spel som skulle kunna fungera? helst då strategi, men alla tips är välkommna.

skall funka på Vista.

provar lyckan här.
tack för hjälpen.

Permalänk
Inaktiv

Age of Empires 2

Permalänk
Avstängd

generalt zero hour. bfme II.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Morrowind ska du testa om du inte redan gjort det.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Command and Conquer Red alert, Age of mythology, Warhammer 40k, Starcraft

Sen så finns ju Civilization och Heroes med men dom är lite slöare och spela men fortfarande roligare.

Visa signatur
Permalänk

SimTower ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palledaman
Command and Conquer Red alert, Age of mythology, Warhammer 40k, Starcraft

Sen så finns ju Civilization och Heroes med men dom är lite slöare och spela men fortfarande roligare.

red alert va ju grymmt. funkar de till vista?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjuntorparn
red alert va ju grymmt. funkar de till vista?

Ja det funkar.. i single player, tyvärr går det inte köra multiplayer i det eftersom spelet använder IPX vilket vista inte har stöd för:/

Men andra spel jag kan rekommendera som funkar på vista:
Age of Empires 2
American Conquest
Age of Empires 3 kan fungera...
Command & Conquer 3 kan ni testa med, det är som RA fast bättre grafik.. dock är det såklart inte säkert att det funkar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Ja det funkar.. i single player, tyvärr går det inte köra multiplayer i det eftersom spelet använder IPX vilket vista inte har stöd för:/

Men andra spel jag kan rekommendera som funkar på vista:
Age of Empires 2
American Conquest
Age of Empires 3 kan fungera...
Command & Conquer 3 kan ni testa med, det är som RA fast bättre grafik.. dock är det såklart inte säkert att det funkar..

jag har testat C&C 3 på min Latitude D630 och det går att spela på absolut lägsta grafikinställningar

Permalänk

red alert 2 med en AI uppdatering då kan dom bli svåra, kan ni köra ni 2 mot tex 4 AI's.
önskade min tjej oxå gillade spel

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Diablo 2 med eller utan expansion så har ni underhållning ett bra tag : )

Visa signatur

..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
red alert 2 med en AI uppdatering då kan dom bli svåra, kan ni köra ni 2 mot tex 4 AI's.
önskade min tjej oxå gillade spel

Hur vet du att det är en tjej ?

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem

de flesta av spelen ni nämner verkar inte funka i vista.

posta bara sånt ni vet fungerar tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
jag har testat C&C 3 på min Latitude D630 och det går att spela på absolut lägsta grafikinställningar

hur bra går de spela? flyter de så bra så att de fortfarande är kul att spela? jag blir sjösjuk direkt om inte grafikkortet hänger med.

edit: Hur är det med civilisation IV.. ser inte ut att vara nått direkt krävande spel.. har aldrig spelat nått civilisationspel alls. är dom roliga? komplicerade att komma igång med? multiplayer?

Permalänk
Medlem

Football manager om du är fotbollsintresserad.

Permalänk
Medlem

mer förslag tack!

som ni vet funkar till vista.

Permalänk
Medlem

teewars - soldat liknande spel fast mycket coolare

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk
Medlem

Men Age of Empires 3 vet jag funkar i vist och det e kul som fan. en kompis kör det i vista så det e 100% att det funkar

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz,Moderkort: Gigabyte Ep35-DS3,Crossair 2048mb DDR2 minnen, Ace Raw Deal 520W Nätagg,LeadTek PXGeForce 8800GT 512MB,Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Ljudkort, Creative 5.1 Ljud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flenzy
Men Age of Empires 3 vet jag funkar i vist och det e kul som fan. en kompis kör det i vista så det e 100% att det funkar

det är tyvärr grafiskt krävande.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjuntorparn
det är tyvärr grafiskt krävande.

Funkar på min 8 år gamla dell hemma med intel P4 1.8 GHZ 1 GB minne och ett sunket grafikkort, så det ska nog funka för dig

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

whoa, då måste du skaffat p4´an direkt vid release. Den släpptes 2000.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
whoa, då måste du skaffat p4´an direkt vid release. Den släpptes 2000.

Haha jo det var nog så. Den kostade 50k ny när vi köpte den

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Testa Transport Tycoon Deluxe Edition for Windows! Jag är osäker på om det fungerar i Vista eller om det går att köra multiplayer men det är iaf ett roligt spel!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

MMO: RagnarokOnline (Jävla roligt att köra party med nån direkt från början, leta bara nån low-rate-close-to-KRO-p-server )
RPG: BaldursGate2 (Finns en "co-op" i den)
GBA advance wars=>nät strategi: http://awbw.amarriner.com/

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
MMO: RagnarokOnline (Jävla roligt att köra party med nån direkt från början, leta bara nån low-rate-close-to-KRO-p-server )
RPG: BaldursGate2 (Finns en "co-op" i den)
GBA advance wars=>nät strategi: http://awbw.amarriner.com/

Känns inte direkt som att dom kan lira GBA spel på sina datorer

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Max Payne.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Heroes Of Might And Magic 1+2+3 ?

Permalänk
Medlem

du kan testa om Age of Empire III funkar på laptoparna, här:
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

obs! måste köras på datorn som ska användas

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Känns inte direkt som att dom kan lira GBA spel på sina datorer

Welcome to Advance Wars By Web!
This website enables people to play Advance Wars online over the web. There is nothing you have to download. Everything happens within the browser and is mostly point and click

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita