Mest underskattade multiplayerspelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
AvP 2

Bästa nätspelet NÅNSIN.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

operation flashpoint?.. hur kul som helst att göra egna banor till.. jag om min brosa lirade det en del innan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Joint Operations:Typhoon Rising och ev. expansionen också.
Jag irriterar mig på det hela tiden, vafan, det var ju bättre på alla punkter än battlefield serien, varför blev det aldrig en hit? Eftersom det inte stod "EA" i början eller? Ok, det tog lite tid att sätta sig in, kanske 30min. Fast jag var ju 13 bast och det gick utan problem, eller jag kanske började först när jag var 14, minns inte.
Tänker er själva 150 players.... det är enda spelet som det verkligen kändes som krig.

Jag håller med dig till 100%. Joint Operations och Joint Operations Escalation är nog de bästa multiplayerspelen hittills i "fps-krig" genren.

En liten sammanfattning för er som inte spelat detta riktigt schyssta spel:

75 personer per lag gjorde slagen till riktigt schyssta upplevelser. Inget äckelartilleri och inga flygplan (som inte går att skjuta ner som i BF2). Vill du ha indirekt eld så får du eller någon annan släpa på en granatkastare, men det kostar i vikt d.v.s. annan beväpning. Helikoptrar finns och de går att skjuta ner då "anti-tank klassen" kan välja en anti-air raket istället för ett par pansarskott/en javelin. Vanliga fordon och stridsvagnar finns också tillgängligt. Även båtar och liknande för att ta ditt lag från en ö till en annan o.s.v. När jag ändå är inne på transportbiten så är kartorna "oändliga" d.v.s. du dör inte vid en påhittad gräns som i BF2. De flesta kartor har en "aktiv" spelyta på bra många kvadratkilometer.

Spelets relativa realism gjorde att många f.d. militärer spelade Joint Ops och det gjorde det till en ännu bättre upplevelse. som exempel kan jag nämna att prickskytten måste ta ut avstånd med sin vanliga kikare och sedan ställa in kikarsiktet korrekt på vapnet för att kunna träffa på lite avstånd.

Jag hörde till betateamet och vi testade riktigt "hårt". Vi hade egna teamspeak-kanaler för att tala med varandra o.s.v.

Vad som hände var att EA gick in och köpte upp en del av Novalogic , som är de som utvecklade Joint Ops. Hur stor del de köpte vet ingen utom EA då Novalogic är/var ett privat bolag under engelsk lag och således så behöver de inte föra öppna register över ägarförhållandena. Rimligtvis så köpte de nog för att få total kontroll över företaget.

Efter köpet så slutade i princip kommunikationen från företaget helt och hållet och Novalogic dog mer eller mindre ut. Såhär i efterhand så känns det som att EA köpte upp Novalogic så att inget skulle kunna hota släppet av BF2, de hade investerar en hel del i DICE och inget fick komma i vägen.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeronix
VietCong var väldigt underskattat på multiplayer.

Ja, minst sagt!

Permalänk
Medlem

codname eagel
ghost recon
dungeon keeper 2 <3

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeronix
VietCong var väldigt underskattat på multiplayer.

Håller med

Brukar spela ibland när man har tråkigt, synd att det är så lite folk nu för tiden bara

Co-op, team respawn och mikrofon är härligt

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Age Of empires 1 & 2 samt age of mythology (ej titans) är grymt bra multiplayer spel i min bok (kanske inte direkt underskattade iofs)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Joint Operations:Typhoon Rising och ev. expansionen också.
Jag irriterar mig på det hela tiden, vafan, det var ju bättre på alla punkter än battlefield serien, varför blev det aldrig en hit? Eftersom det inte stod "EA" i början eller? Ok, det tog lite tid att sätta sig in, kanske 30min. Fast jag var ju 13 bast och det gick utan problem, eller jag kanske började först när jag var 14, minns inte.
Tänker er själva 150 players.... det är enda spelet som det verkligen kändes som krig.

jag hostar joint ops ic mod varje kväll har egna dm maps alltid fullt med folk där.

mycket bättre än alla call of duty spelen å så behöver man aldrig köpa nytt grafikkort .

Permalänk
Medlem

Codename Eagle!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Codename_Eagle

Permalänk

Netstorm.

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Micro machines (de tidiga versionerna för sega master system som hade stöd för 6-8 spelare).
Även Total Annihilation som var långt före sin tid med grafik som håller än idag.

Finns det verkligen inte ett enda multiplayerspel för fler än 4 spelare till de moderna konsollerna?? Det enda jag känner till för Wii är det gamla VC-spelet Bomberman 93 som stödjer 5 spelare.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imortalse:

jag hostar joint ops ic mod varje kväll har egna dm maps alltid fullt med folk där.

mycket bättre än alla call of duty spelen å så behöver man aldrig köpa nytt grafikkort .

Nu är joint operations ic mod servern uppe igen (blue goat dm server)

Permalänk
Medlem

wolfenstein enemy territory helt klart. Spelet har några år på nacken nu men det har allt man kan tänkas vilja ha från ett fps och det är helt gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

wolfenstein enemy territory helt klart. Spelet har några år på nacken nu men det har allt man kan tänkas vilja ha från ett fps och det är helt gratis.

Håller med om att detta är ett bra spel. Spelade det mycket för många år sedan, undrar varför det aldrig bröt igenom.

Permalänk
Medlem

Codename eagle...härliga tider!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag Stronghold är riktigt underskattat. Spelet har sina brister men jag gillar upplägget med att bygga murar och försvara sin lilla by.

Permalänk
Medlem

Gloom modden till Quake2

Permalänk
Medlem

Age of conan tycker jag blev rätt underskattat när det kom. Dom flesta var väll fast i wow då dock.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av AmPz:

Micro machines (de tidiga versionerna för sega master system som hade stöd för 6-8 spelare).
Även Total Annihilation som var långt före sin tid med grafik som håller än idag.

Finns det verkligen inte ett enda multiplayerspel för fler än 4 spelare till de moderna konsollerna?? Det enda jag känner till för Wii är det gamla VC-spelet Bomberman 93 som stödjer 5 spelare.

Skönt å se att det är fler än jag som har spenderat många timmar framför Total Annihilation...

Jo då det finns ett spel som heter MAG till PS3 i stil med BFBC2 som stödjer upp till 256spelare på samma
bana
sedan finns även Warhawk till PS3 som klarar 32spelare

båda över internet då så klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det gamla Team fortress classic tycker jag var lite underskattat.
Visserligen var det en hel del folk som gillade det, men i jämförelse med cs så var det väldigt få.
Tycker att tfc är minst lika bra som cs.

Haha det var en av min första tankar när jag satt å gick igenom spel även DoD var roligt, CS WWII style.

Permalänk
Medlem

Gta Sa-mp och MTA?

Permalänk

Mount and blade Warband.
Sjukt kul att rida runt och skjuta pilar, kasta yxor och fånga flaggor.

Permalänk

Magicka ?

Permalänk
Medlem

Dungeon keeper 2
Alla gånger.

Permalänk

Doom 3 och star wars jedi knight + academy.

lirar fortfarande jedi academy titt som tätt men det är trist som fan när alla jävla script macro fuskare ska visa sig

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Red Orchestra, DoD, 30 to life bla

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedishPhoenix:

Håller med

Brukar spela ibland när man har tråkigt, synd att det är så lite folk nu för tiden bara

Co-op, team respawn och mikrofon är härligt

Håller också med. Det går alltså att spela online fortfarande? Måste nog skaffa det isof