Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk

Det var ju tur i oturen att jag inte betalade med kort, eftersom det ser ut som att jag(med flera) kommer att få vänta på E8400, om det ens kommer någon?

Jag betalade med kort, men sen igår på morgonen ändrades lagerstatus till att dom skulle få nya först 7/3 så valde jag att avbeställa min, strax efter jag avbeställde så ändrades lagerstatus till att dom skulle få nya 25/1. Så för min del finns ju den reserverade beloppet på kortet, mailade till dom, och dom svarade snabbt i mailen, och han frågade vilket belopp som hade reserverats, så han skulle säga till ekonomiavdelningen att dom skulle snabba på att släppa den reserverade summan.

Permalänk
Medlem

Tja, jag får väl slita på min Celeron 420 sålänge tills den här E8400-såpan börjar klarna. Den är inte oanvändbar, den är faktiskt snabbare än en old-school AMD FX-57(2.8GHz Athlon 64 1MB cache) i allt när jag kör den klockad så det är inte så att programmen kryper fram.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Citat:

Jag ringde Posten, och de bekräftade att deras bil hade varit i Jönköping igår för att hämta det aviserade paketet men att inget paket blivit upphämtat.

Paktet skickade 21/1 16.30 enligt SHG, Posten måste ha aviseringen senast kl.13 dagen innan för att de ska hämta. Alltså skulle det varit igår som paketet skulle hämtats.

Det man kan fråga sig är:

a. Finns det några paket?

b. Har Posten slarvat bort det?

c. Har SHG ändrat sig och strunta i att leverera reservade processorer(och eventuellt levererat till någon annan istället)?

Paketen skickas inte ifrån Sverige utan ifrån Danmark. Om du ser på kollinumret så är det 0037 och inget SE på slutet. Därav Danmark. PNL, som det står på Postens kollisöksida, är en motsvarighet till Posten.

Jag jobbar med logistik och där behöver vi inte skicka iväg någon avisering dagen innan, utan det räcker att vi gör det innan sista inlämningstid. Så har vi det iaf, vet inte med resterande företag.

Hur som helst, något skumt är det med SHG. Kanske har de inte fått in några E8400 men ändrade status för att kunderna inte ska avbeställa.. Men i själva verket så kommer dessa den 25/1 eller senare.

Allmänna reklamationsnämden är ett bra alternativ tycker jag!

Visa signatur

Ny tjänst lanserad i Halland med öppettider till det mesta. ÖppetSverige

Permalänk
Medlem

Bara jag som fått min e8400 från SHG? Min ligger dock och väntar på posten här hemma. Som sagt.

För mig skickades den 21a också. Som för er andra som inte fått den ens?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Bara jag som fått min e8400 från SHG? Min ligger dock och väntar på posten här hemma. Som sagt.

När skickades den, enligt SHG?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz

Hur länge tog det innan ditt kolli-nr gick från "elektronisk förhandsinformation" till något vettigt?

Permalänk

Det står också i mailet jag fick när dom bekräftade beställningen att det kunde ta upp till 48 timmar innan man kan spåra paketet.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
tji fick man, trodde db.com skulle tänka till lite innan som satte priset iaf.. blev bara riktigt besviken där... hur kommer det sig att dom två STÖRSTA butikerna i hela sverige lägger dem högsta priserna? när inet bla kan sälja för 1670... riktigt uselt och dem förlorar nog bara själv på det i slutändan.

De vet ju att de kommer ta slut även om de lägger till ett par hundra på priset, de är väl inte dumma? Efterfrågan=pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Paketen skickas inte ifrån Sverige utan ifrån Danmark. Om du ser på kollinumret så är det 0037 och inget SE på slutet. Därav Danmark. PNL, som det står på Postens kollisöksida, är en motsvarighet till Posten.

Jag jobbar med logistik och där behöver vi inte skicka iväg någon avisering dagen innan, utan det räcker att vi gör det innan sista inlämningstid. Så har vi det iaf, vet inte med resterande företag.

Hur som helst, något skumt är det med SHG. Kanske har de inte fått in några E8400 men ändrade status för att kunderna inte ska avbeställa.. Men i själva verket så kommer dessa den 25/1 eller senare.

Allmänna reklamationsnämden är ett bra alternativ tycker jag!

Konstigt att du vet mer än tjejen på Posten logistik som jag pratade med, hon sa att avhämtningsadressen var Jönköping. Det underlättar ju inte om både Posten och SHG är lika snurriga.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Citat:

Konstigt att du vet mer än tjejen på Posten logistik som jag pratade med, hon sa att avhämtningsadressen var Jönköping. Det underlättar ju inte om både Posten och SHG är lika snurriga.

Jag vet ju inte utan bara antar Men PNL AB / SHG DK A/S samt 0037xxxxxxxxxxxxxxxxx säger mig att det inte kommer från Sverige.

Se på komplett, de skickar allt från norge och där är det också en riktigt lång sträng av siffror på deras kollinummer..

"
Postadress:

shg.biz
RK 38
Kindgrensgatan 16
554 74 Jönköping
OBS!!
Detta är bara en postadress, det är alltså inte möjligt att hämta varor, eller att betala på den här adressen! "

Enligt infosidor på SHG.biz..

De har "kontor" i Sverige och Norge men troligtvis bara för att får rättan att sälja i Sverige resp. Norge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bor i Norge och beställt från SHG

Det stämmer alltså att dem kommer från Danmark, finns inget lager här såvitt jag vet (eller i Jönköping). Jag har ett utländskt kolli nr och det skickades 21 och det är på mitt utlämningställe idag, igår var det i Oslo.

Hoppas det hjälper!

Visa signatur

• Samsung 65F8005 • LG OLED55B6V • Onkyo TX-NR616 • Canton Movie CD 151 • Asus RT-N66U • Samsung Galaxy Tab S • Samsung Galaxy S6 • Samsung Galaxy S7 •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benji_9

Det stämmer alltså att dem kommer från Danmark, finns inget lager här såvitt jag vet (eller i Jönköping). Jag har ett utländskt kolli nr och det skickades 21 och det är på mitt utlämningställe idag, igår var det i Oslo.

Hoppas det hjälper!

Skönt att ha fått det bekräftat. Då får jag gratulera att den har kommit:D

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Så nu har pappa hämtat ut sin E8400 blir snart att meka i den.

När jag orkar =)... beställde igår ifrån komplett skickades 15.04 fick den idag...

beställde innan komplett höjde priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skrev ju det, för att jag inte är ledig när Wolfdalen kommer så då har jag inte tid att bygga en dator utan är bara hemma sent på kvällen. Det känns riktigt skönt att ha det gjort, och att ha fixat in Windows, drivrutiner, program mm så att det bara är att köra sen. Jag körde ju 939, så jag måste installera om allt.

Dessutom har jag nu lärt mig en hel del om hur Intel-bios fungerar, jag är bara van vid AMD, redan det är värt en slant så att jag är förberedd för Wolfdalen.

Vad är 320Kr? Det räcker inte långt på krogen

Aha, sorry. Trodde det fanns något supergenomtänkt ultra-smart datanerdskäl till att göra som du gjorde

Ångrar lite att jag inte drog med en Celeron nu ifs. Skulle ha varit värt pengarna bara för att vara säker på att allt ska funka.

edit: Men Celerons går väl ifs att köpa i 10-pack på konsum

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benji_9

Hoppas det hjälper!

Men hur snabbt gick det innan det gick över från elektronisk bekräftelse på posten?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

såvitt jag vet (eller i Jönköping). Jag har ett utländskt kolli nr och det skickades 21 och det är på mitt utlämningställe idag, igår var det i Oslo.

Det är ju illa då om den Svenska Posten inte vet var kollina skall hämtas, om de sitter och kör till Jönköping där det inte finns några paket. Förhoppningsvis var det hon jag pratade med som sa fel, ta-i-trä =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har nu bestält min e8400 från komplett.

Den ska komma imorgon eller på fredag Väntar med spänning

Permalänk

Jag ringde posten, det han sa var att den fortfarande finns hos SHG.BIZ, så det känns som jag försöker avbeställa den på något sätt, för att beställa från något annat ställe.

Visa signatur

Paulo Coelho

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Jag ringde posten, det han sa var att den fortfarande finns hos SHG.BIZ, så det känns som jag försöker avbeställa den på något sätt, för att beställa från något annat ställe.

Snälla, säg till hur det går, fungerade det att avbeställa för dig så gör jag likadant. Fortfarande chans att få hem den innan helgen...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael1984
Snälla, säg till hur det går, fungerade det att avbeställa för dig så gör jag likadant. Fortfarande chans att få hem den innan helgen...

Jag ska göra det imorgon, när dom har öppet, så kan jag ringa och klaga, skriver in så snabbt det är gjort.

Visa signatur

Paulo Coelho

Permalänk
Hedersmedlem

[Tog bort det här inlägget eftersom jag inte vill att det skall framstå som om jag rekommenderar den här butiken på något sätt alls.]

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Helt ok, men det underlättar om varan finns i sinnevärlden. Men jag skall komma ihåg tipset om shg.biz skiter sig pga att de inte klarar sitt åtagande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde en E8400 från shg.biz i tisdags, och det är troligen på väg till min hemort just nu, så jag känner mig nöjd med shg.biz utförande.

(Nu gäller det att datorbutiken skickar sina grejer bara, annars blir det en tråkig helg)

Permalänk

Nu har jag avbeställt från SHG, de sade att man bara kunde strunta i att hämta ut paketet hos posten om man har betalat med postförskott, då slapp man betala någonting, så nu har jag beställt från komplett istället. Alltså är det som Benji_9 sa.

Får hoppas att komplett skickar den snabbt nu bara, så man får den innan helgen.

EDIT: Finns bara 19st kvar hos komplett nu, så ni får skynda er, det fanns 33st för 20 minuter sen.

Visa signatur

Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Dom börjar ju sina hos komplett också, sist jag kolla hade dom 39 kvar.

Edit: Nu var det 19 kvar.

Permalänk
Medlem

Någon speciell stepping lr liknande man ska hoppas på hos E8400?

Visa signatur

ASUS TUF B650-E | Kingston Fury 4x16Gb 6000 CL36 | 9800X3D | Powercolor Hellhound 7800XT | NZXT Kraken 360mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Någon speciell stepping lr liknande man ska hoppas på hos E8400?

Eftersom dem precis har kommit ut så tror jag bara det finns en stepping... du kan ju alltid hoppas

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

Allright.. bara 19st kvar på komplett.se så jag beställde en nu, vet ju aldrig hur länge man kan få veta om de tar slut överallt. Va ju 35 bara för en stund sen (!)

Bara hoppas DS4'an dyker upp snart, och thermalright 120'n, sen ska ja in i matchen också lite mer på riktigt.. nuvarande klock är inget man skryter med

Visa signatur

ASUS TUF B650-E | Kingston Fury 4x16Gb 6000 CL36 | 9800X3D | Powercolor Hellhound 7800XT | NZXT Kraken 360mm

Permalänk
Medlem

Nu är det bara 11 kvar, snart är dom slut.

Permalänk

Kan avbeställa från SHG endast om jag betalar frakten tillbaka. Betalde tyvärr med kort... Så man får la vänta tills den kommer

Visa signatur