Permalänk
Medlem

Hjälp med nybyggd dator?

Hej! Jag visste inte i vilken forumsdel jag skulle posta detta så jag får hoppas att detta blir rätt, annars ber jag mod. flytta.

Det är såhär att jag beställt hem en dator i delar för ett tag sen och blev nyligen klar med själva ihopskruvandet och kopplandet men.. problemet är:

När jag väl hade fått ihop allting perfekt så startade jag upp datorn, men möttes av ett upprepande pipande så då slog jag av den, tog bort ramminnet och satte tillbaka det igen. Precis som dom sa på supporten. Sedan startade jag upp den igen, nu hade pipet slutat men istället har jag ingen bild i skärmen (den får kontakt ändå på något vis för "no signal cable" slutar lysa).

Så jag ringer upp supporten igen och frågar om detta men då dom inte har en aning så börjar jag bli lite smått förbannad så jag våldar in skärmkontakten ganska hårt så den fastnade, blev tvungen att använda tång för att få ut den samt rätta till "pinsen" som hade blivit sneda innan jag kunde koppla in skärmen i denna burk.

Jahapp, startade än en gång upp problemdatorn och den har återigen börjat pipa. Har gjort samma procedur med ramminnet samt bytt kortplats mm men denna gång hjälper det inte. Är väldigt tacksam om någon kunde ge förslag om vad som kan vara fel och hur jag ska få skärmen att få kontakt med datorn?

EDIT: Fick bort pip problemet genom att koppla bort alla småkablar till speaker, reset mm.. har bara i Power just nu och det spelar ingen roll alls eftersom jag bara ska ha burken som server.
Men problemet med skärmen kvarstår, får ingen kontakt alls

Permalänk
Medlem

Byggde också en ny dator nyligen och hade samma problem i början att jag inte fick någon bild på skärmen. Kollade så allt var rätt kopplat osv och det var det. Det visade sig till slut att jag inte tryckt i skärmsladden ordenligt, den var rätt trög att få in, våld löser allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spixy
Byggde också en ny dator nyligen och hade samma problem i början att jag inte fick någon bild på skärmen. Kollade så allt var rätt kopplat osv och det var det. Det visade sig till slut att jag inte tryckt i skärmsladden ordenligt, den var rätt trög att få in, våld löser allt

Brukade somsagt en hel del vålt eftersom tången blev tvungen att användas :)... Våld verkar bara förstöra ännu mer saker men just nu så är det enda problemet att få skärmen på g.. vet att skärmen funkar trots mina misshandlingar eftersom jag använder samma skärm till denna dator jag sitter och skriver på nu. Tack för svar ändå

Permalänk
Medlem

Har du satt i ström kontakten till grafik kortet?
4-pins atx kontakten?

Och att du tog bort sladdarna till speakern tar inte bort problemet din moderkort försöker informera dig om med dessa pip.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Har du satt i ström kontakten till grafik kortet?
4-pins atx kontakten?

Och att du tog bort sladdarna till speakern tar inte bort problemet din moderkort försöker informera dig om med dessa pip.

Japp dom är insatta