Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Skum grafik med 8800GTS 512

Permalänk
Medlem

Skum grafik med 8800GTS 512

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det här, men..

Dator enl sign, kör alla spel i skärmens nativeupplösning 1680x1050 och med allt uppskruvat till max, och som väntat så funkar det iaf fps-mässigt alldeles utmärkt.

Dock så är det något skumt med de flesta spel, och av nån anledning då jag till exempel i spelen kollar upp & ner så är det som inte den riktigt hinner med rent grafikmässigt. Det blir ingen lagg, men snarare en tunn horisontell linje av distortion som dyker upp och vandrar längs skärmen. Svårt att beskriva, som sagt, det verkar också vara mest när jag kör med AA högt uppskruvat, drar jag ner den så är det inte alls lika frekvent.

Ok, standardsvaret är väl "kör inte med så mycket AA" etc, men har bara själv aldrig sett något liknande med mina andra grafikkort så blir ändå lite förbryllad på vad det beror på. Har ju ändå en ganska skaplig burk så tycker att jag inte borde ha några problem med grafiken än på ett tag. Har slängt på nya drivisar etc men utan resultat.

Visa signatur

2 x Gigabyte GTX 670 OC | ASUS P8Z77-V Deluxe | 8GB Corsair Vengeance | Core i5-2500K | Corsair HX650W

Permalänk
Musikälskare

Har samma problem, "tunn horisontell linje av distortion som dyker upp och vandrar längs skärmen" låter bekant

Tror det har att göra med tempen på graffet, inte säker dock

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har du testat att aktivera Vertical Sync i spelen?

Visa signatur

Gainward Geforce 8800GT |Intel Core 2 Duo E4500 | Gigabyte GA-P35 DS3 | 2gb ram | Antec Sonata III

Permalänk
Inaktiv

Japp, prova aktivera vsync