Permalänk

Mitt internet lägger av

Tjena... det är så att vi har 3 st datorer hemma och vi hade en D-link 604 förut som har funkat skit bra.. men den pajja för en vecka sedan. Nu har jag köpt en NetGear RP614, och lite då och då så blir jag disconnectad från allt som har med internet och göra. ungefär 2 sec. irc msn allt.

Sen heltplötsligt fungerar det igen!.

så nu undrar jag vad felet är.

Tacksam för hjälpen!

Permalänk

Re: Mitt internet lägger av

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wu-tang-clan
Tjena... det är så att vi har 3 st datorer hemma och vi hade en D-link 604 förut som har funkat skit bra.. men den pajja för en vecka sedan. Nu har jag köpt en NetGear RP614, och lite då och då så blir jag disconnectad från allt som har med internet och göra. ungefär 2 sec. irc msn allt.

Sen heltplötsligt fungerar det igen!.

så nu undrar jag vad felet är.

Tacksam för hjälpen!

Läs det du nyss skrev, det funkade bra med din tidigare router men inte med den nya. Känns som att du redan hittat felet.

Permalänk

ok... så du tycker att jag ska lämna den tillbaks och köpa en D-link 604 då?

Permalänk

Först & främst, prova utan routern. Det kan ju vara en tillfällighet att ny router = nytt problem. Tycker du ska gå upp lite i prisklass, man får oftast vad man betalar för i datorvärlden. Jag själv kör en D-Link DGL-4300, har inte behövt starta om min router på snart 1 år, förutom vid Firmwareuppgraderingar.

Permalänk
Medlem

Jag har en exakt likadan Router och har exakt samma problem.. Måste vara nåt fel på Router..

Bluetiger>> Vad tycker du man ska köpa för router? Gärna en icke-trålös!... Förslag?

Permalänk
Medlem

Vad betalade du för DITT internet? Konstigt att ditt internet la ner och mitt fungerar perfekt, men men vi surfar nog inte på samma internet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bernrell
Jag har en exakt likadan Router och har exakt samma problem.. Måste vara nåt fel på Router..

Bluetiger>> Vad tycker du man ska köpa för router? Gärna en icke-trålös!... Förslag?

Jadu, sök här på forumet. Den frågan kommer upp dagligen tycker jag det känns som.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limpa
Vad betalade du för DITT internet? Konstigt att ditt internet la ner och mitt fungerar perfekt, men men vi surfar nog inte på samma internet

Vad rolig du är.