Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerald
Jag har då inget synligt damm i min dator och har aldrig haft sen jag skaffade p182

Jag har haft synligt damm, men det är för jag har Nexusfläktar. Noctuas fläktar är ju magiska som inte drar åt sig damm.

?

Men måste erkänna att P182s dammfilter plockar upp en hel del, inte allt men bra mycket!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Jag har haft synligt damm, men det är för jag har Nexusfläktar. Noctuas fläktar är ju magiska som inte drar åt sig damm.

?

Men måste erkänna att P182s dammfilter plockar upp en hel del, inte allt men bra mycket!

Kanske nån dag blir jag lyckligt lottad och hittar damm i datorn.

?

Även om man kan rensa en fläkt på damm genom att skölja av den så kommer det ju fortfarande massvis med damm i datorn utan dammfilter.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har då inget synligt damm i min dator och har aldrig haft sen jag skaffade p182

Det är det osynliga dammet som är farligt för komponenter...

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Det är det osynliga dammet som är farligt för komponenter...

Inget damm är bra för komponenterna, och att skölja bort damm från en fläkt skulle vara mer effektivt än att använda dammfilter?

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Inget damm är bra för komponenterna, och att skölja bort damm från en fläkt skulle vara mer effektivt än att använda dammfilter?

Mycket effektivare!

Citat:

Kanske nån dag blir jag lyckligt lottad och hittar damm i datorn.

?

Även om man kan rensa en fläkt på damm genom att skölja av den så kommer det ju fortfarande massvis med damm i datorn utan dammfilter.

Antingen har du ett i princip dammfritt rum... eller så ljuger du..

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är det jag menade, han skrev att han inte hade damm så menade jag på att det finns sådant som inte syns.

Blir ju mycket renare än att tex dammsuga eller tryckluft.

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

har datorn på fönsterkarmen. så gott som dammfritt