Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Du kan max få runt 900-1000 poäng i snitt per dygn. Advanced mode ger aningens mer än Standard, dock kortare deadlines.

Ahh okey, thanks

Permalänk
Medlem

Jag försökte köra SMP-klienten på min laptop, men det fungerar inte, så jag kör den vanliga grafiska nu. Jag har även igång min sign-dator hemma med både processorn och X1900XT.

En rolig fråga... Hur stor var den största och minsta work unit ni har arbetat med?

EDIT: Hur kan ni köra flera klienter samtidigt? Den tillåter ju bara en. :S

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag försökte köra SMP-klienten på min laptop, men det fungerar inte, så jag kör den vanliga grafiska nu. Jag har även igång min sign-dator hemma med både processorn och X1900XT.

En rolig fråga... Hur stor var den största och minsta work unit ni har arbetat med?

EDIT: Hur kan ni köra flera klienter samtidigt? Den tillåter ju bara en. :S

när man gör inställningar (i konsolversionerna) så kan man i advanced options välja "machine ID", den måste vara unik för varje klient som samtidigt körs på en dator
vill man ha flera GUI-klienter så kan man antingen ändra genom att instalera en konsol i samma mapp och ändra inställningar/Machine ID därigenom, eller helt enkelt ändra i config.cfg-filen som skapas i mappen

jag kommer inte ihåg hur små WUs jag hade i 2002-2003 det var runt 8-14p eller nått.

På din enkärninga A64 med 1900XT så kommer det ge mest poäng att bara köra en GPU-klient
SMP kollar så det finns minst 2 logiska kärnor, dvs funkar även med HT men dom P4 klarar knappt deadline, fråga el Mero

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
np, gott att det äntligen funkar som du vill ^^

funderade först på om jag skulle ha med den, men pga poänglinjen inte hade en liknande konstant stigning som användarlinjerna så skippade jag den, ser bättre ut utan den om man inte har så noga koll på poängen

http://folding.extremeoverclocking.com/team_users.php?s=&t=37...

FILE_IO_ERROR är mest ett hårddiskrelaterat problem, så kolla att hårddiskarna är ok

det kan också inträffa om två konsol-klienter som arbetar på samma wu startas eller om du startar samma klient två ggr på en dual-core istället för två klienter samtidigt

Tror inte på det med hårddisken, har testat på flera maskiner.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

jag försöker köra gpu client och smp client samtidigt, men det går inte.
Nån som har nåt tricks?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Hur stor var den största och minsta work unit ni har arbetat med?

om Frostyfog vinner på minsta, 8-14p, (förresten, haha, är det sant!? kanske man ska räkna med miljonpoäng-wu:s i framtiden ^^) så vinner jag (och flera andra) på att ha foldat den största wu:n, p3060, poäng = 2539/st

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
SMP kollar så det finns minst 2 logiska kärnor, dvs funkar även med HT men dom P4 klarar knappt deadline, fråga el Mero

jepp, funkar fint! dock verkar 2.8GHz vara ett minimum (med affinity-changer...?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Tror inte på det med hårddisken, har testat på flera maskiner.

efter ytterligare lite letande så verkar det som att det kan vara i princip vadsomhelst

är det ett återkommande fel? visar det sig på samma sätt varje gång? vad säger loggen?

annars är ju linux trevligt som Navelludd sa, sållar bort 100% skumma windows-fel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Nån som har nåt tricks?

har du olika machine-id på klienterna?

om du ska köra både smp- och gpu-klienten så måste du vara snäll och lämna lite cpu-power till gpu:n som förmodligen annars segar järnet! en kärna brukar rekommenderas, vilket innebär att du halverar din smp-produktion, kanske inte är värt det...

lek runt lite med båda och var för sig, rapportera sedan tillbaka lite siffror till oss nyfikna åhörare ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

efter ytterligare lite letande så verkar det som att det kan vara i princip vadsomhelst

är det ett återkommande fel? visar det sig på samma sätt varje gång? vad säger loggen?

annars är ju linux trevligt som Navelludd sa, sållar bort 100% skumma windows-fel

Det händer hela tiden!
Dock inte på Dualcore. Bara på Quad.
Loggen säger i princip inget, tyvär kör jag för mycket windows-program så Linux fungerar nog inte för mig.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Det händer hela tiden!
Dock inte på Dualcore. Bara på Quad.
Loggen säger i princip inget, tyvär kör jag för mycket windows-program så Linux fungerar nog inte för mig.

du får ingen corestatus då? en logg-fil vore trevligt att kolla på, även om den inte säger så mycket så säger den iaf nånting

tillbaks till linux med linux i vmware så kör du linux som ett fönster i windows, det är alltså inte antingen windows eller linux, utan båda två, samtidigt och smidigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Nån som har nåt tricks?

bara att sätta dom på olika Machine ID så funkar dom samtidigt...
jag provade det på min Opty165@2,44 med x1950Pro [nån gång runt sidan 30] och resultatet var att man inte tjänade en jota på att bara ha igång SMP+GPU, men om man orkade barnpassa klienterna (sätta upp kärn-tilldelningen manuellt, affinity changern gör kombinationen extremt seg) så kunde jag få 100ppd extra... visst, det är 10% extra, men jämfört med hur mycket grafikkortet lät (jag sover med datorn vid sängfoten) så valde jag att helt skippa GPU-klienten.
Den passar enligt mig i dagsläget bäst på enkelkärniga processorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Guide under utveckling
Installation av Archlinux i VMware
gjord av: Toxic Crow & él Mero

Denna guide är uppdelad i tre delar:[list="1"]
[*]Förberedelse
[*]Setup av VMware
[*]Installation av Archlinux
[/list=1]

Förberedelse[list=""]
[*]Kolla så att ditt moderkort stödjer virtualisering och om det gör det se till att det är aktiverat i BIOS. På exempelvis Gigabytes modeller heter valet Virtualization Technology.
[*]Ladda ner senaste Archlinux [Archlinux-x86_64-2007.08-2.core.iso] [Senast kollad: 2008-02-15]
[*]Ladda ner och installera virtualiseringsprogrammet VMware Server 1.0.4. Du kommer att behöva en serie-nyckel, den får du genom att registrera dig här.
[/list=]

Setup av VMware[list="1"]
[*]I VMware välj File > New > Virtual Machine.
[*]Tryck på Next >.
[*]Välj Custom, tryck på Next >.
[*]Välj Linux som Guest operating system och Other Linux 64-bit som Version, tryck på Next >.
[*]Ge den ett namn, tryck på Next >.
[*]Välj hur du vill göra med Make this virtual machine private, tryck på Next >.
[*]Om du vill att VMware och Archlinux hoppar igång av sig självt när du loggar in på din Host, alltså ditt operativsystem, gör du så här: Välj Local System Account vid Run this Virtual Machine as: . Välj Power on virtual machine vid On Host Startup:. Välj Shut down guest operating system vid On host shutdown:, tryck på Next >. Lämna annars allt på default och tryck på Next >.
[*]Välj Two vid Number of processors:, tryck på Next >.
[*]Välj 1024 MB för Memory for this virtual machine:, tryck på Next >.
[*]Välj hur du vill göra med Network connection, tryck på Next >.
[*]Välj Create a new virtual disk för Disk, tryck på Next >.
[*]Välj SCSI för Virtual disk type, tryck på Next >.
[*]Välj 4.0 för Disk size (GB): och kryssa i de båda kryssrutorna, tryck på Next >.
[*]Tryck på Finish.
[*]Nu kommer en Disk image att skapas, tar ungefär en halvminut.
[*]När det är klart, dubbelklicka på CDROM för den klient du precis skapat. Säg åt den att använda Archlinux-x86_64-2007.08-2.core.iso som du laddade ner under förberedelsen. Tryck på OK.
[*]Dubbelklicka även på Floppy och avaktivera den. Annars kommer den att klaga varje gång du startar klienten.
[*]Tryck på play![/list=1]

Installation av Archlinux

*To be continued*

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat folda igen på min gamla P4@2,7ghz, inte för att det händer särskilt mycket men har snart betat av 4 wu´s.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Avstängd

Nån som har en länk till folding gadget till vista! orkar inte skumma igenom hela tråden!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nån som har en länk till folding gadget till vista! orkar inte skumma igenom hela tråden!

här och neråt

Permalänk
Avstängd
Citat:

här och neråt

tackar din gamle foldare....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har börjat folda igen efter ett litet uppehåll. Jag kör smp klienten. Finns det något bra sätt att köra den i bakgrunden utan att köra den som service?, något program som skickar ner den till till klockan m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Tjena!

Jag har börjat folda igen efter ett litet uppehåll. Jag kör smp klienten. Finns det något bra sätt att köra den i bakgrunden utan att köra den som service?, något program som skickar ner den till till klockan m.m.

finns ett program som heter cmdow, det kanske kan vara något

Permalänk
Medlem
Citat:

tackar din gamle foldare....

Denna finns oxå http://kunal.kundaje.net/stuff/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
finns ett program som heter cmdow, det kanske kan vara något

Tackar det fungerar bra, finns en bra guide här:

http://smp.aeternum.co.uk/guide/8

Permalänk
Avstängd

Hur blir nu till våren o sommaren ska ni folda eller får ni problem med värmen?

Visa signatur

Permalänk

värmen?
du menar 15grader och regn?

mer seriöst:
nja, min servers arbetstemp är rätt starkt påverkad av utomhustemperaturen och i specifika vindriktningar eftersom den både tar och dumpar sin kylluft rakt ut i ventilations/drag-systemet i huset
vid -10 ligger hårddiskarna på ca 15grader, runt 24 vid 0 och säkert 30 vid 10+, processortempen påverkas något liknande, men om den ligger på 32 vid 0-gradigt utomhus med tempreglerad fläkt i botten, så lär den inte gå över 50 under sommaren heller.

Och dom burkar som står i vanliga beboda rum har inga ursäkter att fallera - har man 22grader i rummet under vintern så får inte 27 på den varmaste sommardagen vara något problem för en seriös dator.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
värmen?
du menar 15grader och regn?

mer seriöst:
nja, min servers arbetstemp är rätt starkt påverkad av utomhustemperaturen och i specifika vindriktningar eftersom den både tar och dumpar sin kylluft rakt ut i ventilations/drag-systemet i huset
vid -10 ligger hårddiskarna på ca 15grader, runt 24 vid 0 och säkert 30 vid 10+, processortempen påverkas något liknande, men om den ligger på 32 vid 0-gradigt utomhus med tempreglerad fläkt i botten, så lär den inte gå över 50 under sommaren heller.

Och dom burkar som står i vanliga beboda rum har inga ursäkter att fallera - har man 22grader i rummet under vintern så får inte 27 på den varmaste sommardagen vara något problem för en seriös dator.

har du det i källaren? själv har jag gjort om en gammal typ av mat källare till hobby rum, 15 grader nu på vintern och runt 20 på sommaren!

Visa signatur

Permalänk

tanken var mest att temperaturen i bebodda rum är relativt stabil och de vanligen accepterade förändringar av den inte bör skapa stabilitetsproblem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur blir nu till våren o sommaren ska ni folda eller får ni problem med värmen?

^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Haha men va fan! en sådan i sovrumet på sommaren vore fint!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kära hyresvärden studentbostäder har stängt av ventilationen verkar det som. Snart närmar det sig en veckas stopp, och mornarna när solen ligger på är det inte så kul att vakna svettig ihop med en q6600...

Så, en liten paus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
han vet ju inte vilka dem burkarna är verkar det som, det lär nog bli svårt att knäppa kort då

Nä precis, var ett tidigare jobb då jag hade fördelen att ha ett gäng burkar att folda på vilket jag tyvärr inte har längre.

Här är ett fint screenshot från den tiden på en halvfet burk

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
Nä precis, var ett tidigare jobb då jag hade fördelen att ha ett gäng burkar att folda på vilket jag tyvärr inte har längre.

Här är ett fint screenshot från den tiden på en halvfet burk
http://www.geting.se/image.php/31952-folding.PNG

haha en halv fet burk kan man säga

Permalänk

Läste att man skulle få mindre ppd med affinity changern om man kör med amd, men jag får 10ppd mer med den på! (1040 isf 1030 på min 5000+)

Permalänk

streetracing - hur mäter du och hur mer används den burken (eller är den dedikerad)?
en skillnad på 10ppd enligt fahmon uppmätt på en enstaka WU (eller ännu mindre en del av WU) ligger i felmarginalen... det är relativt säkert att det inte är någon ppd förlust enligt en sån mätning, men man kan inte räkna det som bevis för en ökning.

Jag märkte inte av några förbättringar/förändringar på min Opteron 165 när jag provade Affinity changern, på min C2D@2,75 ökade det från ca 1270 till 1650ppd vilket är mer kännbart

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Visa signatur