Permalänk
Medlem

Nätagg och 8800GT..

Jag ber tusen gånger om ursäkt om det redan finns en tråd om detta, vilket det säkerligen gör, men jag har letat och letat men inte hittat ett svar på min fråga..

Jag har precis beställt ett "Albatron 8800GT" från dustinhome.se och undrar helt enkelt om mitt nätaggregat klarar av det..

Mitt nätagg är ett Cooltek 500W Modular. Räcker detta ? Läste i EN tråd att man behövde 26A men har inte hittat någon källa eller nån annan tråd som säger detta vilket gjorde mig lite osäker...

Tack på förhand

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Cooltek 500W driver det med lätthet.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Cooltek 500W skulle kunna driva två GT i SLI.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Cooltek 500W skulle kunna driva två GT i SLI.

Synd att mitt mobo har crossfire.. Annars hade jag gjort det...
Men tack alla för svar! Då har jag rätt bra koll!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Synd att mitt mobo har crossfire.. Annars hade jag gjort det...
Men tack alla för svar! Då har jag rätt bra koll!

aa du verkar ha bra koll på läget Men som sagt så räcker det. Ett 8800GT drar verkligen inte mycket ström. Trodde de skulle dra lite mer.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Lånar tråden lite, kommer mitt nätagg klara dator enligt sign? Har inte fått delarna än, men det spelar väll ingen roll? ^^

Har en Tagan TG480 - U15

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk

Det går bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silenceville
Lånar tråden lite, kommer mitt nätagg klara dator enligt sign? Har inte fått delarna än, men det spelar väll ingen roll? ^^

Har en Tagan TG480 - U15

Bör inte vara några som helst problem. Jag har en förbrukningsmätare inkopplad till min dator och när jag kör crysis benchmark så peakar datorn på 220W

Q6600 @ 2.8Ghz
8800GT
4 GB RAM
2 * 160 GB Samsung Spinpoint
1 * 500 GB Samsung Spinpoint
Asus P5KR
DVD-brännare
Soundblaster Audigy 2 ZS
2 * 120 mm chassifläkt
1 * 250 mm chassifläkt

Corsair HX-520

Permalänk

Okej, det var ju bra! Då är det lugnt för min del.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1