Permalänk
Avstängd

Min absolut dummaste bedrift!

Detta utspelar sig för ett antal år sedan när man var 16 och gick och längtade som en gnu efter körkort:
Morsan är iväg hela dagen och hennes 940 turbo står hemma, det är ju guldläge! Sagt o gjort startar man upp och kör ut ur garaget i full fart, sedan var det dags för rally på den lilla grusvägen utanför vårt hus. Vägen är en bil i bredd och ganska kurvig med skog som omger den, perfekt för bakhjulsdrivet o turbo med andra ord!
Drar fram o tillbaka på vägen ett antal gånger, och är så jäkla upphetsad över att köra som en idiot utan någon bredvid, det går hela tiden fortare och fortare. Sedan kan det ju bara gå på ett sätt, ligger i ca 60 vid ingången i en kurva precis innan huset, svänger till åt höger och trycker gasen i mattan med 2an i - kasar upp på ett fint ställ på väg in i ett träd. Rattar som fan åt andra hållet och lyckas få ställ med bakänden åt höger istället... Rattar återigen åt motsatt håll, drämmer bakänden i postlådan som sitter fast på en stolpe och får återigen ställ med bakänden åt vänster och kasar på sidan ut i skogan och smäller in vänstersidan i först ett och direkt efter ett andra träd.
Sitter vid ratten och är helt tom, hur i hela helvete ska man förklara detta!? Tänker att det kanske inte är så farligt, går ut och tittar på bilen och blir spyfärdig - Krossade bakrutor, krossade lysen vänster bak och fram, fälg och bakaxel är helt snea, och bucklor så det står härliga till... Fick en utskällning som inte var av denna värld, tacka fan att bilen var helförsäkrad i alla fall

Rätt kul att tänka på nu, men då var det inte kul. Ljudet av kasande däck på grus och sedan plåt möter trä, usch så dum man är!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fors_89
Haziza.

Hoppas allt löser sig, i feel bad for u man!

Gick ut för att ta luft förut, mötte henne på stan med en kompis tog mod till mig och gick fram. Hon vill testa igen, men hon verka inte helt säker tror jag såra henne väldigt djupt hon hatar verkligen när folk tar tag slår henne. Något som hänt henne som liten. Jag hoppas kunna leva upp till hennes förväntningar nu, frågan är bara hur jag ska gå vill väga nu för att få henne 100% på min sida igen.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Gick ut för att ta luft förut, mötte henne på stan med en kompis tog mod till mig och gick fram. Hon vill testa igen, men hon verka inte helt säker tror jag såra henne väldigt djupt hon hatar verkligen när folk tar tag slår henne. Något som hänt henne som liten. Jag hoppas kunna leva upp till hennes förväntningar nu, frågan är bara hur jag ska gå vill väga nu för att få henne 100% på min sida igen.

Det första du bör göra är väl att sluta dricka. Förstår om du inte håller med mig, men faktum är att alla inte blir våldsamma när de är fulla, och blir man det så bör man inte dricka.

Permalänk
Citat:

Inte för att vara elak eller på något sätt otrevlig.

Men om du nu slagit till din flickvän borde du tänka till över ditt alkoholanvändande.

Oavsett hur full man än är så rättfärdigar det inte att man slår någon och absolut inte den man säger sig "verkligen älska". Du minns ingenting men det gör inte saken okej ändån. Gråt inte över att du förlorade henne, utan över hur du betedde dig.

Jag hoppas för din skull att du får tillbaka tjejen. Men jag hoppas ännu mer att du aldrig gör om det du gjorde mot henne. Det är varken snällt, rättvist eller en älskvärd attribut.

Alla gör vi misstag. Bästa är bara att inte göra om dem

Lycka till!

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Det har aldrig hänt förut att jag slagit någon. Men en sak är säker att sprit blir det aldrig. Att sluta drick helt är ochså lätt att säga, samtidigt vet jag att varje gång jag druckit sprit spårar jag ut helt. Men dum som man är lär man sig inte av sina misstag förrens något allvarligt händer. Kommer inte bli något mer drickande på ett bra tag, men det blir aldrig mer än öl när tiden känns rätt igen och det är i väldigt små mängder man kan faktist ha kul utan.

Jag mår väldigt dåligt över det jag gjorde tror ni inte förstår det kommer sitta där varje gång jag ser henne hur jag kunde göra något sånt emot henne förstår jag inte själv. När ja mötte henne slog hjärtat i tusen och tankarna gick vad fan har jag gjort din dumma jävla idiot. Jag har lärt mig nu att sprit gör ingen glad alla kanske inte får känna av det men många gör bort sig.

Tar gärna tips på hur jag ska kunna få henne att lita på mig igen. Jag värdesätter henne mest av allt, jag vet hur mycket jag betydigt för henne hon har sagt saker till mig om henne som ingen annan vet, bland det värsta en tjej kan råka ut för tror ni kan räkna ut vad det är själva.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det har aldrig hänt förut att jag slagit någon. Men en sak är säker att sprit blir det aldrig. Att sluta drick helt är ochså lätt att säga, samtidigt vet jag att varje gång jag druckit sprit spårar jag ut helt. Men dum som man är lär man sig inte av sina misstag förrens något allvarligt händer. Kommer inte bli något mer drickande på ett bra tag, men det blir aldrig mer än öl när tiden känns rätt igen och det är i väldigt små mängder man kan faktist ha kul utan.

Jag mår väldigt dåligt över det jag gjorde tror ni inte förstår det kommer sitta där varje gång jag ser henne hur jag kunde göra något sånt emot henne förstår jag inte själv. När ja mötte henne slog hjärtat i tusen och tankarna gick vad fan har jag gjort din dumma jävla idiot. Jag har lärt mig nu att sprit gör ingen glad alla kanske inte får känna av det men många gör bort sig.

Tar gärna tips på hur jag ska kunna få henne att lita på mig igen. Jag värdesätter henne mest av allt, jag vet hur mycket jag betydigt för henne hon har sagt saker till mig om henne som ingen annan vet, bland det värsta en tjej kan råka ut för tror ni kan räkna ut vad det är själva.

Inte för att vara jobbig, men är du helt säker på att du inte lurar dig själv?

I vilket fall som helst så tycker jag verkligen att du ska sluta dricka med henne.

Permalänk
Medlem

ramlade genom duschkabinen hemma på fest. skallen före genom plasten. jag har faktiskt också bestämt mig för att sluta dricka. jag är väldigt social och har inga problem att snacka med folk på fest, så det var ett enkelt beslut.

frugan var lite putt dock. måste hitta nya väggar att köpa löst... annars blir det ny kabin, och då blir det lite uppgradering av datorn på ett tag vill jag lova.

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Inte för att vara jobbig, men är du helt säker på att du inte lurar dig själv?

I vilket fall som helst så tycker jag verkligen att du ska sluta dricka med henne.

Lura mig själv vad menar du, att jag med skulle medvetet slagit henne skulle aldrig hända, hur som helst har jag aldrig slagit någon när jag vart riktigt full men allmänt arg och nu gick det som det gick. Vi börja små bråka tydligen sen drog hon en örfil på mig enligt henne sen vart det igång.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Man kan aldrig vara säker, men jag är ganska säker på vad det handlar om.. Och kan hon berätta det för dig, men ingen annan, så tyder det på att hon älskar dig väldigt mycket. Och av det du skriver så verkar du känna samma sak.

Gräv inte ner dig totalt över detta, visst det är ganska illa, men om du låter ångern och sorgen styra toalt så kommer det aldrig bli ni igen, men visa henne hur mycket du ångrar vad du gjorde. Räkna med att hon kommer vara misstänksam och skeptisk till dig ett bra tag framöver, men efter så pass lång tid ändå så borde hon veta att du inte är våldsam. Nu måste du bara övertyga henne om det igen.

Hoppas verkligen att det löser sig för er!

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

det tar en livstid att lära känna en människa. folk förändras, och det alltid inte till det bättre.

förstår hennes misstänksamhet, så nu är det bara upp till dig själv att bevisa för henne vad för person du vill vara resten av ditt liv Haziza.

EDIT: Och självklart Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Lura mig själv vad menar du, att jag med skulle medvetet slagit henne skulle aldrig hända, hur som helst har jag aldrig slagit någon när jag vart riktigt full men allmänt arg och nu gick det som det gick. Vi börja små bråka tydligen sen drog hon en örfil på mig enligt henne sen vart det igång.

Jag menade om du lurar dig själv när du säger att du inte blir aggressiv på fyllan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
När jag var klar med tömningen så märkte jag att toaletten inte alls var lika stor som den vi hade där hemma.
Spolningen sket sig och det blev stopp i toan.

Jag vet inte om jag har cp humor eller nått men jag har inte garvat så mycket på länge :D:D
Samtidigt tycker syn om dig! Sånna situationer är fan inte roliga, hände nästan mig första dagen på sommarjobbet (där jag skulle jobba i 3 veckor) på en mycket hårt "trafikerad" toalett. Fatta jag fick panik eller! Men efter 3st spolningar löste det sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Hände i fredags, hade en underbar kväll med tjejen på en fest. Var tillsammans över 1år nu. Vi har gått igenom en del men vi älskar verkligen varandra det känner man. Iaf jag dricker mer och mer tappar kontrollen vi lyckas komma hem där jag spårar ut helt vi börjar bråka om något "Jag minns absolut inget" och allt sluta med att jag drog till henne och dragit ner henne på golvet.

Jag menar va fan jag kommer inte ihåg ett skit. Nu vet hon inte iaf hon vill veta av mig mera kommer fan gå i graven iaf deta spricker. Va gör man? Tårarna går inte att stoppa det sista jag vill är att se min älskade bli sårad på något sätt.

satan du har nog fuckat ditt förhållande ganska rejält vill jag påpeka. varför dricker du för mkt så du blir aggresiv och inte vet vad du gör?
du måste verkligen ransaka dig själv, nått sådant FÅR inte hända. alla gör misstag med något sådant är lite over the topp eller vad man skall säga.

jag dricker inte så mkt eller med min tjej men min bror gör det ibland och börjar dom bråka vilket händer ibland så går han helt sonika hem och ringer mig och säger att jag ska ta hand om henne om hon verkar för full.

slåss inte gå hellre därifrån. trots att du är helt borta så måste du få in det i huvvet så att om du inte vet vad du gör så vet du iallafall att slåss inte är rätt att göra utan hellre backa undan/gå hem.

jaja hoppas du en snäll kille som ångrar dig något överjävligt(skulle jag göra).

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Har vart hos henne nu under förmiddagen och släppt tårar och förklarat hur otroligt mycket jag ångrar mig. Hon säger att hon fortfarande har känsler men känner sig så djupt besviken på mig och tror att hon vill försöka men hon sa att hon vet inte om hon någonsin kan förlåta mig. Vi gick iaf ut på en promenad där hon berätta gamla barndoms minne vilket känndes bra, hon prata på och jag lyssna glat på. Hon sa tillomed att hon ville att vi skulle gå där i helgen bara sådär blev väldigt glad när jag hörde det och vi kom ochså överens om att vi ska åka till göteborg över helgen troligen bara för att komma ifrån och ha kul.

Visst vet jag att hon kommer ha svårt att glömma men jag tror hon inte kommer släppa mig än på ett tag, det lät bra iaf när vi var ute med varandra hon sa inte så mycket om det men känndes bra iaf även fast hon inte är helt säker men förstår henne det var första gången vi pratat sen det hände.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag var en väldigt aggresiv unge när jag var ca 15 år, och när jag behövde pengar av min kära mor så gjorde jag diverse helidiotiska saker (när jag inte fick pengarna).

Usch, så pinsamt att berätta. Jag bad om 200 kronor, vilket jag inte fick, då gick jag ut och slog sönder framrutan på våran bil.

Kan trösta mig med att det var jag som fick betala den.

EDIT: Snälla, kommentera inte. Jag vet själv vilken jävla idiot jag var mot min mor. Tur att man mognar med åren.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

När jag var två eller tre år gammal hittade jag en ölflaska (utav glas) i våran rabatt varpå jag plockar upp den, kastar upp den i luften och liten som jag är undrar var flaskan tog vägen. Någon sekund senare vet jag solklart var flaskan befinner sig, nämligen på mitt huvud. Däremot förstår jag inte att jag också blöder och att det rinner blod över hela ansiktet. Turligt nog var grannen hemma (hon var/är sjuksköterska).

Flertalet år senare (är 11 år ska fylla 12 år) var jag och övriga ifrån min familj på en resa i Sverige. På kvällen innan sista dagen kommer vi till någon form av vandrarhem utanför skara, då vi ska besöka skara sommarland efterföljande dag. Eftersom jag alltid gillat att klättra och det finns bra klätterträd på området så bestämmer jag mig för att klättra upp i ett av dessa träd. Sagt och gjort, jag klättrar och har skoj men ack, jag märker inte att jag lyfter mitt ben och stödjer mig på det för högt upp. Inte den dagen i alla fall.
Morgonen gryr och vi ska på skara sommarland, något jag velat göra i ungefär ett år, men herre j*vlar i h*lvete vad ont det gör i vänster ben! Det känns som att höften och knät hoppar ur led varje gång jag tar ett steg. Far säger att jag nog legat på det så att det inte fått så mycket blod, det går nog över snart. Det går inte över snart. Vi åker i alla fall till skara sommarland där jag spenderar min tid i en kärra eller på mors eller fars axlar.

Väl hemma i Göteborg har fortfarande inte smärtan och allt går ur led känslan försvunnit så vi åker till östra sjukhuset. Jippie, flera timmars vänta på ett sjukhus :/
I alla fall, resultatet av att klättra i ett träd (~20 minuters skoj) var att muskelfästet för vänstra lårmuskeln nästan (då pratar vi ytte pytte lite kvar som höll fast den) gick av. Vilket innebar att de 3 sista veckorna av sommarlovet hoppade jag runt på kryckor och åkte till östra och väntade i timmar på att röntgas och att läkarna skulle kolla på plåtarna och därefter uttala sig om "vi vet inte vad det är". (Sista veckan bestämde de sig för att det var muskeln.)

Mer kommer jag inte på för tillfället, men det finns nog

Edit: En annan mindre kompetent sak som inträffade kanske två månader innan incidenten i skara trakten var att jag klättrade på en stolpe med två pinnar i olika höjd som stack ut åt varsitt håll. Detta var på en kort rast innan vi skulle åka iväg för att titta på teater med skolan. Lärarinnan ropar att vi ska samlas och jag glider ner kvickt som attan och skrapar upp magen. Det resulterade i att jag inte kom med och att någon verkligt inkompetent ringer min mor och säger något i stil med "_Namn_ har fått en pinne i magen [paus på ett par sekunder] men det är ingen fara". I alla fall ett skrapsår och en eftermiddag på mammas jobb.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

till Haziza

tror inte på att man kan skylla alkoholen för allt, kanske dax att lägga in sig för en mindre "sinneskontroll".

Med tanka på att du VET att du "blir" knäpp när du är full å ändå drar i dig så mycket så du blir "knäpp" så vetetusan om jag inte röstar för att hon inte ska veta av dig - i alla fall tills du fått dit huvud kollat.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Mitt riktigt stora misstag utspelade sig på min bästa kompis 18-års fest. Festen var på hans sommarställe och det var en jävla massa folk där. Jag körde dit en kompis och hans flickvän och for sedan hem för att hämta cykeln (jag bor inte så långt därifrån). Jag cyklade iväg till festen med min 6:a öl, en cider, en skumppa flaska och en flaska (0,75l 38.5%) brandy. Ölen skulle jag dela med en kompis, cidern var som nersköljning, skumppan skulle skålas och brandyn skulle jag bara dricka lite av.

Det var kanske klockan 9. Vi börjar på i lugn takt och allt är hur bra som helst. Vi grillar korv, badar bastu och allt annat som hör till en fest på ett sommarställe. Klockan 10 har jag druckit min del av ölen och ska börja på med brandyn. Jag dricker i lugnt takt, tills jag blir trött på att gå runt med flaskan i handen istället för bara ett glas. Så jag tar fram ett glas åt mig och häller upp ungefär 2dl brandy. 5 minuter och knappt någon brandy alls efteråt drar min kompis fram en flaska champagne och drar dit mig för att skåla. Han delar ut glas åt alla men får slut på dem ganska snabbt. Jag tänker "Fan heller, om han nu har riktigt champagne ska jag också ha." och tömmer mitt brandy glas på en gång. Sen tar jag mig ett glas champagne, vi skålar och jag tar mig ett till.

Det går ca 15 minuter. Stämningen är på topp, jag pratar med en snygg tjej och dricker min cider. Jag börjar sakta känna mig lite avdomnad men mår helt bra. Efter en stund säger jag åt tjejen att jag ska gå bakom huset och "utföra några ärenden" och att jag är tillbaka om några minuter.

Efter en timme blir hon orolig och kommer dit bak för att kolla var jag är. Hon hittar mig liggande på gräsmattan med huvudet inne i en buske. Brandyn hade sparkat och jag hade luggit där och spytt sen jag lämnade henne. Hon ledde mig till framsidan av huset och jag satte på kompisen trappa, stelfrusen som jag var av att ha luggit en timme på en gräsmattan en augustikväll.

I vanliga fall hade allt varit bra, men eftersom jag är diabetiker körde dom hem mig... vilket var mindre roligt eftersom halva släkten var på besök. Det här var kl 23.30 eller så på en fredagskväll, så folk hade inte gått hem än. Så dom ledde in mig i huset med en massa släktingar som står på trappan och glor på mig. Sen när jag kommer in går jag direkt till badrummet och kramar toaletten. Där ligger jag sen en timme till...

Jag har aldrig skämts så mycket som när min mormor fick se mig ligga där på toalett-golvet, spyende och oförmögen att ställa mig upp

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Har gjort en riktig dunder tabbe när jag var 19 är fö 27 nu.

Gick ut till parkeringen för att köra iväg med min bil, men hittade inte bilen, letade som fan. tillslut så gav jag upp och konstaterade att bilen var stulen (mycket inbrott där jag bor) Ringde polisen och anmälde bilen stulen, samtidigt som jag pratade med polisen så gick jag runt förtvivlad på parkeringsplaten. precis när jag la på telefonen så såg jag min pärla, hade glömt att jag hade parkerat den hos min kussin natten innan, det komiska är att jag bor på k3 och min kussin på k12 (radhus) så det var ju inte speciellt långt ifrån. Snacka om att jag skämmdes när jag ringde tillbaks till polisen.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
till Haziza

tror inte på att man kan skylla alkoholen för allt, kanske dax att lägga in sig för en mindre "sinneskontroll".

Med tanka på att du VET att du "blir" knäpp när du är full å ändå drar i dig så mycket så du blir "knäpp" så vetetusan om jag inte röstar för att hon inte ska veta av dig - i alla fall tills du fått dit huvud kollat.

Nu drar du verkligen allt till det extrema. Han säger ju själv att han aldrig förut slagit någon.

Permalänk
Medlem

men när det väl händer, är det personen han tycker mest om?! tycker inte hans handlingar kan försvaras på något sätt.

hoppas du aldrig glömmer det här Haziza. påminn gärna dig själv, så ser du vad du har att förlora.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tja hade jag haft det där humöret när ja blir riktigt full hade jag suttit på kåken nu för dråp vilket jag inte gör och det beror på 2 saker:

1 Jag blir aldrig så full att jag inte är mig själv.
2 Jag har distans till provokationer

Att balla ur på nån mindre (eller nån som man helt enklet kan klå utan större svårigheter) är liksom = spärrat, måste man bara ha ut agresitonen slå en vägg eller likn. Eller ännu bättre gå ut en sväng å va förbannad å kyla ner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
men när det väl händer, är det personen han tycker mest om?! tycker inte hans handlingar kan försvaras på något sätt.

Nu börjar jag fan lessna på Swec, man kan inte få ur sig en enda mening utan att folk påstår att man gjort/sagt saker man aldrig har. Eller är det att försvara hans handling när jag tycker folk börjar ta i lite väl och säga att han ska läggas in på något hem eller psykundersökas? Han fattar ju själv vad han gjort och har dessutom konkreta planer på att se till att det aldrig kan hända igen.

Citat:

tja hade jag haft det där humöret när ja blir riktigt full hade jag suttit på kåken nu för dråp vilket jag inte gör och det beror på 2 saker:

Hur kommer det sig då att han inte gör det? Kan det vara så att han trots allt inte har så mycket fel i huvudet som du påstår?

Citat:

Att balla ur på nån mindre (eller nån som man helt enklet kan klå utan större svårigheter) är liksom = spärrat, måste man bara ha ut agresitonen slå en vägg eller likn. Eller ännu bättre gå ut en sväng å va förbannad å kyla ner.

Det är lätt att vara efterklok. Jag tror inte du är ett dugg bättre än någon annan, och alla som någon gång fått i sig en jävla mängd alkohol vet att tankegångar lätt blir suddiga.

För att alla ska fatta det så är det här inte något rättfärdigande, utan jag säger bara ännu en gång hur extremt det är att likställa det som hänt med att man ska läggas in på undersökning för att man har något fel i huvudet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Nu börjar jag fan lessna på Swec, man kan inte få ur sig en enda mening utan att folk påstår att man gjort/sagt saker man aldrig har. Eller är det att försvara hans handling när jag tycker folk börjar ta i lite väl och säga att han ska läggas in på något hem eller psykundersökas? Han fattar ju själv vad han gjort och har dessutom konkreta planer på att se till att det aldrig kan hända igen.

Hur kommer det sig då att han inte gör det? Kan det vara så att han trots allt inte har så mycket fel i huvudet som du påstår?

Det är lätt att vara efterklok. Jag tror inte du är ett dugg bättre än någon annan, och alla som någon gång fått i sig en jävla mängd alkohol vet att tankegångar lätt blir suddiga.

För att alla ska fatta det så är det här inte något rättfärdigande, utan jag säger bara ännu en gång hur extremt det är att likställa det som hänt med att man ska läggas in på undersökning för att man har något fel i huvudet.

1
att visa ånger är altså = 100% working, det finns alltså inget som helst bakomligande kvar som av alkoholens påverkan släps lös?

2
vem vet, han kan var klen och inte tillräckligt på alerten att ta till tillhygen

3
suddig ja men aldrig så man får nojor å attackerar folk

4
om man gör en sån grej så är det nog klokt att prata med en psykolog eller likn.
Utöver det, om man har nått fel på huvudet så bör man väll ffs läggas in för kontrol?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu börjar jag fan lessna på Swec, man kan inte få ur sig en enda mening utan att folk påstår att man gjort/sagt saker man aldrig har. Eller är det att försvara hans handling när jag tycker folk börjar ta i lite väl och säga att han ska läggas in på något hem eller psykundersökas?

kasta första stenen du. vars har jag skrivit det DU påstår?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

kasta första stenen du. vars har jag skrivit det DU påstår?

Antingen påstog du att jag försvarar hans handlingar, eller så får du arbeta på din meningsuppbyggnad och skippa syftningsfelen.

Citat:

1
att visa ånger är altså = 100% working, det finns alltså inget som helst bakomligande kvar som av alkoholens påverkan släps lös?

Det har jag väl ändå inte sagt? Däremot, och jag säger det igen, är det INTE tillräckligt för att du ska kunna sätta stämpel och diagnos på honom som du gjort.

Citat:

2
vem vet, han kan var klen och inte tillräckligt på alerten att ta till tillhygen

Här chansar vi vilt märker jag. Vem bryr sig oma tt ta reda på hur det egentligen är innan man dömmer.

Citat:

3
suddig ja men aldrig så man får nojor å attackerar folk

Vad jag förstått var det ett svar på en örfil. Likväl dumt, men knappast en planerad attack mot någon.

Citat:

4
om man gör en sån grej så är det nog klokt att prata med en psykolog eller likn.
Utöver det, om man har nått fel på huvudet så bör man väll ffs läggas in för kontrol?

Och du vet att han har "fel" på huvudet? Såpass grovt "fel" att det krävs profesionell hjälp? Mig veteligen har det aldrig lett till någon form av sinneskontroll för att något dragit till någon utan en tidigare historia av liknande fall bakom.

Permalänk
Medlem

Lägg ner nu och håll er till ämnet: "Din dummaste bedrift genom tiderna"

Han ångrar sig och varför skulle det vara fel i hans huvud? Det har ju aldrig hänt förut.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

vet inte hur mycket mer tydligt jag kan göra det. du citerar mig och påstår att jag sagt "han ska läggas in på något hem eller psykundersökas" så är det lika fel att påstå.

förstår du?

Läs om läs rätt. Golliwog sa det om hemmet, och det tyckte jag var att ta i. Då anser jag inte att jag försvarar handlingen i sig (dvs slaget av Haziza), som du verkade påstå.

För övrigt håller jag med Axne. Det räcker nu. Är något mer oklart så känns ett pm bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Och du vet att han har "fel" på huvudet? Såpass grovt "fel" att det krävs profesionell hjälp? Mig veteligen har det aldrig lett till någon form av sinneskontroll för att något dragit till någon utan en tidigare historia av liknande fall bakom.

Sen när måste man ha något fel på huvudet för att må bra av prata med en psykolog? Jag skulle lätt behöva en proffisionell lyssnare att prata av mig hos ibland, det betvivlar jag inte att de flesta skulle må jävligt bra av. Om något har hänt som man går och grubblar finns det väl inget att förlora på att tala med någon som faktiskt kan ge vettiga svar, och som faktiskt vet vad han eller hon ska säga för att man ska kunna lösa sina problem? Oavsett om det rör sig om att man mördat sin bästa kompis eller bara känner sig vilsen i sitt val av utbildning.

Edit: Förlåt för off-topic, detta blir sista posten från min sida angående detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Sen när måste man ha något fel på huvudet för att må bra av prata med en psykolog?

Ännu en sak jag inte sagt.

On topic:
Min dumamste bedrift var nog att över huvud taget ge mig in i den här tråden.