Permalänk

behöver hjälp

hej allesammans..

min dator består av följande:

Gigabyte P35 DS4

E2160

4GiG PC6400

Geforce 8800GTS 512mb

problemet är så att ja kan inte spela allt för många spel på högre upplösning än 1280*1024 på low i tex . beowolf cod4 m.m vilket jag tycker är för lite.. då är min fråga hur ska jag klocka processorn ? för det är ju snarast den som sätter stopp och inte grafikkortet.. jag har varit å pillat lite i biosen men jag vet inte redigt vad jag ska ändra.. finns massa saker som TURBO m.m men det blir ingen skillnad när ja äöndrar det.. skulle någon kunna hjälpa mej vad jag ska ändra vore jag väldigt tacksam..

Permalänk

Sök...

Du borde låsa pci till 100, dra upp fsb kanske 20 åt gången, ha koll på temp osv, blir det instabilt i orthos, höj volten...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

läs noob guiden den funkar utmärkt
btw du ska inte ändra till turbo kör standard

Permalänk
Medlem

Om du nu inte orkar läsa guiden som är skit bra, testa med detta.
Enklast möjliga är att direkt ställa in en "CPU host frequency" på 300, vilket med en "clock ration" på 9 blir 2700mhz. Detta ska inte vara något problem med din processor. Med stock-kylaren rätt monterad borde den då inte gå över 55grader. Ställ också "System Memory Multiplier" på 2 eller vad du nu vill köra dina minnen i för hastighet. Hastigheten = "CPU host frequency" * "System Memory Multiplier".
Lycka till!

EDIT: Glöm ej låsa "PCI Express Frequency" till 100 som en tidigare i tråden skrev.

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk

Du har den perfekta budetdatorn, ta 2 timmar av ditt TV-tittande och läs :

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Det kommer förklara allt du behöver veta, lycka till !

Ha inte load över 72 grader.

För att aktivera advance BIOS tryck CTRL + F1

Visa signatur

Coop
E2140@3000 stock-kylning 1,36875v || Gigabyte P35-DS3 (rev 2.0)F5 || 2Gb Corsair XMS2 6400 @ 5-5-5-15 900Mhz || SONATA III || 8800GT

Permalänk

vill bara tacka er att ni ägnade tiden att skriva TACK SÅ HIMLA MYCKET.. jag har vatten kylning så temperaturen ska nog inte vara några problem.. ännu en gång tack för att ni svarade så trevligt och utförligt..

tänkte fråga en sista sak.. jag har dratt upp den i 3,2 men om jag ökar så får ja bara blåskärm.. är det så att ja måste göra nått mera `?