Permalänk
Medlem

Warhammer försäljning

Hej alla swecare!

Jag har blivit en fattig student, och kom på att jag har massor av warhammers som ligger och skräpar. Och nu undrar jag om folk fortfarande är intresserade av warhammers i sverige.

Var inne på en hemsida www.games-workshop.com och kollade priserna och fick en glad överraskning. Det är samma enheter! YEES! Samlade på Dark Elves och har:

12 Black Knight (20st för 60dollar)
Malekith (nån jätte drake) 50dollar
Dark elf cold one 30dollar
2x Dark Elves warriors 70dollar
Dark elves sorceress 20dollar
2 (kan vara 3) Black Knights 20dollar

Sen har jag några enstaka Empires, men det "laget" verkar de ha ändrat

Men två enheter fanns "typ" kvar:

2x Empire Mortar 50dollar
Handgunners 22dollar

Nypris ungefär 2000kr. Men hur mycket kan jag egentligen sälja allt för? Och vissa enheter är gamla, men går de att använda fortfarande?

Skulle uppskatta några olika svar.

Ps: vill folk ha dem målade? De flesta är målade men några är inte det.

Tack på förhand!

Visa signatur

"DiDu Tar Dig"

Permalänk
Medlem

Har samma problem, har en massa dyra grejer - men tror det blir svårt, aknske borde gå till en games workshop i stan o se om de vill ha grejerna

Permalänk
Medlem

Men de måste fortfarande vara värda någonting fortfarande. Har sett att på blocket ligger det några warhammers uppe, ebay och tradera säljer oxå warhammers.

Du kanske har rätt i att man kanske ska dra till games workshop för att kolla om de är värda någonting. Tror jag gör det imorn.

Visa signatur

"DiDu Tar Dig"

Permalänk
Medlem

Hmmm... en del föredrar dem ju omålade, det är ju halva nöjet att måla dem

Permalänk
Medlem

Räkna med halva nypriset max. Själv hade jag en dvärgarmé för ett par år sen.. men den gav jag bort gratis till ett par kompisar. Den var kanske dubbelt större än din armé.

Anyway, Warhammer Online kommer ut Q2 2008. Då lär intresset stiga markant, så om du inte fått sålt före det så lär det gå då

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Synd att de inte va 40K och Imperial Guards. Då hade jag vart intresserad!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Hur mycket är plast och hur mycket är metall? Hur snyggt är det målat? Är det rätt baser (enligt de nya reglerna?) på figurerna? Lite beroende så kan du få mellan 600-1000 kr (om du inte är extremt jättebra på att måla).

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Jag blir förundrad över hur väl Games Workshop har lyckats lura folk egentligen...

Man har lyckats sälja gjutna tennklumpar för 35-40 dollar styck.
Tänk er vad tillverkningskostnaderna är på dom... 50cent?

Dessutom förändrar och förnyar man, allt för att alla stackars kids ska bli tvingade att köpa nya gubbar.

Föll själv för dumheterna i mina unga dagar..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Jag blir förundrad över hur väl Games Workshop har lyckats lura folk egentligen...

Man har lyckats sälja gjutna tennklumpar för 35-40 dollar styck.
Tänk er vad tillverkningskostnaderna är på dom... 50cent?

Dessutom förändrar och förnyar man, allt för att alla stackars kids ska bli tvingade att köpa nya gubbar.

Föll själv för dumheterna i mina unga dagar..

Mjo men vad tror du en gjutform kostar då? Det finns ju en hel del med riktigt många detaljer på.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Mjo men vad tror du en gjutform kostar då? Det finns ju en hel del med riktigt många detaljer på.

Många gånger mindre än vad de tjänar in på försäljningen i alla fall

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Många gånger mindre än vad de tjänar in på försäljningen i alla fall

Sant, men är det meningen att företaget ska gå med förlust då? Uppenbarligen köper ju folk deras saker.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Sant, men är det meningen att företaget ska gå med förlust då? Uppenbarligen köper ju folk deras saker.

Jag bland annat även om jag svär över priserna ibland. Dock är de billigare på Gotland än i Stockholm konstigt nog. Men jag tycker också att de är kul att både bygga, samla och spela.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Visst är det dyrt... har säkert lagt ner 3 papp på min 40k-armé, och då är den inte ens särskilt stor egentligen. Ett par squads med marines, nån terminator squad, lite heroes och några fordon... Och en Eldar Warlock som jag blev jävligt nöjd med efter att jag målat den

För mig var nog måleriet den stora biten. Kommer ihåg att jag satt med två polare långt in på nätterna och bara målade och byggde miljöer. Spelade kanske en tredjedel av tiden

Permalänk
Medlem

Hehe spelade kanske max 20 spel under 1 år, resten gick åt till att bygga o måla Har en liten orcherarme, en stor skavensarme och en medel lizardarme. Kanske lagt ut mellan 4-6 tusen. Idiotiskt, eller en del i uppväxten att lära sig att saker kostar - you be the judge

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av impera
Hehe spelade kanske max 20 spel under 1 år, resten gick åt till att bygga o måla Har en liten orcherarme, en stor skavensarme och en medel lizardarme. Kanske lagt ut mellan 4-6 tusen. Idiotiskt, eller en del i uppväxten att lära sig att saker kostar - you be the judge

Isf gäller detta allt! Jag spelar 40K och jag spelar PC spel. Båda delarna kostar pengar...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Man får se det som en hobby som många andra, klagar man på att det är dyrt med lite plast och tenn så byt hobby till nåt billigare. De som samlar på märklintåg t ex har en svindyr hobby, men det är det antagligen värt eftersom de fortsätter köpa saker, samma med oss som spelar/samlar modeller till figurspel, det är roligt och avslappnande. Plus att det är jäkligt kul att spela ett parti 40k och ta en öl eller två med polarna

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Jag har också en massa figurer som ligger, Orcs & goblins och Chaos. Och visst svider det när man tänker på vad de kostat. Men jag tycker GW har varit ganska bra på att komma fram med billigare alternativ. De plastgubbar man kan köpa nu med lösa kroppsdelar och vapen är ju tio gånger snyggare än de som en annan var tvungen att sitta och måla.
Har typ 60 goblins av den gamla modellen som jag suttit och målat. Hur kul var det?

Men att det kostar är inget konstigt. Innan man gjuter formen måste någon spåna fram en design, denna design ska göras till en form, som säkert görs om många gånger innan de är nöjda. Själva gjutningen av gubben kostar nog inte många kronor, utom de större prylttlarna då, men det är ju samma sak med allt man köper, det är utvecklingsarbetet man betalar för.

Vi spelade rätt mycket när det begav sig. Ett par tre matcher i månaden i fyra års tid, och många gånger flera matcher efter varandra eller jätteslag på 10-15000 poäng. Spelade rätt mycket Drakar och Demoner rollspel med på den tiden. Det var kul som fan.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Såg ett jävligt intressant reportage i White Dwarf en gång om hur de gjorde gjutformarna till plastfordonen, och det är en rätt häftig process. De bygger modellerna i mycket större skala (vet inte måtten men en Eldar Grav Tank var i original kanske 40 cm lång, modellen man köper är väl 12cm eller nåt) och sen minskade de ner den genom att avläsa modellen... jaja... skit samma, tufft var det iaf, och jag hade gärna haft en proffsmålad originalvariant hängande i taket

Det är ju inte direkt dålig kvalitet på deras modeller.

Permalänk
Medlem

Spelade blood bowl för några år sedan. Hade Skaven, Chaos, Wood Elfs, Human, Orc, Dwarf, Dark Elf och Lizardmen lagen, helt kompletta. Samt några bigguys och cheerleaders. Givetviss också spelplan och magic kiten.

Kom ner till min källare i gamla bostaden. Allt var täckt av mögel och var totalt våt... jippie vad glad man blir av sånt.

Permalänk

Grejen med GW är att det är dyrt men inte fan går det bra för de alltså.

Visst, en figur kostar väldigt lite att göra men det är skulpteringen, regelskapandet med mera som kostar. Förresten är figs inte så billiga att tillverka då de fortfarande görs i England om jag minns rätt.

Kul hobby dock och jag har sysslat med den i lite mer än ett år nu. Vill inte gå helt OT så kan väl säga att andrahandspriset beror mycket på skick, edition och målningskvalitet. Bilder är bra.

Permalänk
Avstängd

Höll också på med det förut. Fast kompisarna tröttnade, jag tröttnade, så det blev inte så mycket mer. Finns det inga 2:a världskrig spel lika warhammer då?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jodå, det finns massor med konfliktspel och figurspel att köpa med allt från historiska slag, till andra världskriget och moderna strider. Figurer, fordon och dioramor finns också. Vet inte hur många som spelar dock då de flesta jga pratat med verkar köra Warhammer eller Warzone.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Flames of War är det största WW2 figurspelet. Det är dock betydligt mindre i skala.

Ogillar det på ett sätt då man inte kan måla figurerna riktigt lika bra.
Lättare att få ihop en realistisk, massiv armé dock.

Permalänk
Medlem

Höll på med Warhammer ett lite tag, men tröttnade, spelade Magic the Gathering istället

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death