artikel på aftonbladet bloggtjej tjänar miljoner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madness
bara jag som e sugen på skapa en brunettbella.blogg.se

antiblondinbella.se är registrerad

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Är väl samma sak som med detta forum? Är man inte intresserad av datorer och sådant klassas nog detta forum som substanslöst, på samma sätt som bloggen gör det ifall du inte är intresserad av mode, smink och annat.

Sporttittande är ett ännu bättre exempel, där de ofta inte gör något nytt mot föregående år.
Men här på forumet så blir inte många upphetsade av att det har kommit ett nytt chassi, grafikkort eller processor, utan det som tilltalar oss är vad vi själva kan göra med dessa nya saker. T.ex. bättre simuleringar som direkt påverkar den industriella utvecklingen och arbetsmarknaden.
Dessutom är det bredden som lockar skaran, skulle forumet enbart handla om överklockning så skulle de flesta försvinna. -Jag kan inte ens själv minnas en enda inlägg jag har skrivit om överklockning.

Nå det jag ville komma fram till var att detta forum är ganska innehållsrik, men det finns gott om folk som gillar helt meningslösa saker. -Att själv t.ex. hålla på med eliteidrott är grymt, men spendera en stor del på att se på när andra idrottar är meningslöst. Likaså mode, där det är skillnad på att själv skapa mode eller bara apa efter och köpa sådant som andra har gjort.
Nå en stor del av människorna i världen både kvinnor och män, gillar att se på när andra gör saker och kanske själv känner sig delaktig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Jag tycker det ska bli intressant att läsa henne bokslut när det kommer iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
antiblondinbella.se är registrerad

men syftet med den bloggen skulle vara att diskutera blondinbellas blogg. Så lär man ju få lika många träffar och bli rik själv:P skål!

Visa signatur

Brudar är skit!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Antar att du försöker vara cool eller nått men du framstår ju bara som korkad.

En blogg är en "webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen alltid är högst upp. Bloggen kännetecknas av att texten visas på bloggen i samma ögonblick som skribenten publicerar den."

För att jag ska kalla det en blogg så tycker jag också att en kommentarsfunktion är ett måste.
Utan kommentarer blir det något annat enligt mig.
Och dessutom är någon form av RSS något som krävs för att jag ska vilja kalla det en fullblodad blogg.

Innehållet på en blogg kan variera från en öppen dagbok till djuplodade politiska analyser till en nyhetsrapprotering till recension till vad som helst.

Själva "bloggen" är bara ett publiceringssätt, innehållet varierar lika mycket som alla andra webbplatser eller vanliga tidningar för den delen.

Hoppas du blivit upplyst.

Okej förstår! Antar kan du göra!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Hatar trenden av bloggar sedan skiten kom på tapeten för några år sedan. Nu bloggar varenda jävel om mer eller mindre ointressanta saker.
Och bilddagböcker, ännu värre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Hatar trenden av bloggar sedan skiten kom på tapeten för några år sedan. Nu bloggar varenda jävel om mer eller mindre ointressanta saker.
Och bilddagböcker, ännu värre!

Vafan bryr du dig för, du MÅSTE ju INTE läsa bloggarna, har fan själv aldrig läst en blogg, men antar väl att det finns folk som tycker det är intressant att läsa och upptäcka att det inte bara är en själv som lever ett risigt liv, det finns andra som ibland hittar en jättefin tröja på myrorna för en strunt summa som gör deras vecka.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Typisk dumjävelkommentar.

Typiskt ÖÄ-bankommentar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Vafan bryr du dig för, du MÅSTE ju INTE läsa bloggarna, har fan själv aldrig läst en blogg, men antar väl att det finns folk som tycker det är intressant att läsa och upptäcka att det inte bara är en själv som lever ett risigt liv, det finns andra som ibland hittar en jättefin tröja på myrorna för en strunt summa som gör deras vecka.

Har jag missat något, när försvann en av Sveriges grundlag?

Permalänk
Avstängd

Lyssna på P1 debat om bloggning, dom snavcka om att internet är ett stort skyltfönster där allla får titta oh att det som skrivs eller bilder som läggs upp kan få konsikvenser i framtiden! det ska bli intressant och se hur det blir i framtiden!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

OMG, sämst? Att folk orkar, men sjukt roligt var det

http://www.bellasuger.se

Visa signatur
Permalänk
Citat:

OMG, sämst? Att folk orkar, men sjukt roligt var det

http://www.bellasuger.se

Rolig filmsnutt på sidan..
http://www.youtube.com/watch?v=ei33BfiHbws&eurl=http://bellas...
Tro fan att det inte finns några brudar kvar åt mig, när sådana hära killar roffsar åt sig alla!

Annars som någon sa så är all uppmärksamhet positiv uppmärksamhet för dessa bloggar.
Det jag funderade på om man själv la ner mycket tid på att göra en blogg, där man pratar om piratkopiering är stöld jämför gärna med våldtäkt etc., våld i spel och filmer resulterar i gatuvåld och då dagligen länka till aftonbladsartiklar om olika våldsbrott samt screenshot från våldsspel.
Likaså kalla alla gamers för lamers samt säga att alla dessa är IG barn etc och då länka till aftonbladsartiklar om hur dåliga studieresultat som barnen har nu.

Så tror jag faktisk det skulle gå tjäna en hacka på sin blogg, men det kräver att man gör det så seriöst som man bara kan och självklart spelar in filmer på sig osv.. Det måste såklart verkligen se ut som att man står för åsikterna och inte en site med satism.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte hur man kan hävda att hon är smart.
Det är en vanlig fjortis som råkar ha rätt pappa helt enkelt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Tycker det är lite trist att du bara ser det.
Blondibella är duktig på att skaffa läsare, det är inte så lätt som att bara göra sådär.

Så klart är du inte seriös?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Jag förstår verkligen inte hur man kan hävda att hon är smart.
Det är en vanlig fjortis som råkar ha rätt pappa helt enkelt.

Hon må ha "rätt" pappa, men till skillnad från de flesta 17-åriga brudar med förmögna föräldrar så använder hon sina och hans möjligheter för att skapa början på sin karriär - hur ytlig och meningslös andra må tycka att den är i långa loppet - istället för (eller möjligtvis i kombination med...) att köpa designerväskor, sjukt små hundar och knulla sig igenom Svenskveckan. Är inte det rätt smart?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

www.bellasuger.se

Snälla, läs inläggen i denna blogg innan ni uttalar er. Den är KLOCKREN!

Väldigt intressant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur hon än lyckats så är det stora att många är avundsjuka helt enkelt. Att dom inte tänkte på det först, dom inte haft sån tur etc bla bla bla.

Det som väntas nu är hur många kopier det kommer, och hur denna tösen kommer fortsätta? Magplask som dom flesta b-kändisar eller klarar hon av att hela jippot?

EDIT: Fick mig att tänka på senaste South Park nu

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Hon må ha "rätt" pappa, men till skillnad från de flesta 17-åriga brudar med förmögna föräldrar så använder hon sina och hans möjligheter för att skapa början på sin karriär - hur ytlig och meningslös andra må tycka att den är i långa loppet - istället för (eller möjligtvis i kombination med...) att köpa designerväskor, sjukt små hundar och knulla sig igenom Svenskveckan. Är inte det rätt smart?

Hon köper ju designerväskor och knullandet må inte vara med i pressen men det lär ju finnas på precis samma sätt. Fjortisar etc. Jag förstår inte riktigt skillnaden?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Medlem
Citat:

Hon köper ju designerväskor och knullandet må inte vara med i pressen men det lär ju finnas på precis samma sätt. Fjortisar etc. Jag förstår inte riktigt skillnaden?

Skillnaden på vad? Hur är det med läsförståelsen egentligen, det jag påpekar är ju att hon faktiskt skapar en karriär med sin farsas hjälp, istället för att BARA bränna hans pengar på skit.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Skillnaden på vad? Hur är det med läsförståelsen egentligen, det jag påpekar är ju att hon faktiskt skapar en karriär med sin farsas hjälp, istället för att BARA bränna hans pengar på skit.

Hur är det med DIN läsförståelse? Läs vad jag skriver istället. Hon skapar ju en "karriär" på precis samma sätt som alla andra "stureplansprofiler".
Och på tal om hennes farsas pengar; http://www.metro.se/se/article/2008/03/27/20/0417-57/index.xm...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

www.bellasuger.se

Snälla, läs inläggen i denna blogg innan ni uttalar er. Den är KLOCKREN!

Väldigt intressant.

För varje människa som skapar finns det en folkhop missunsamma stjärthattar som rackar ner på verket istället för att skapa något själv. Om nu verket är så otillfredsställande, agera som en normalt begåvad individ och undvik att ta del av det istället.

Gnällkärring från Borås != sexy

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur är det med DIN läsförståelse? Läs vad jag skriver istället. Hon skapar ju en "karriär" på precis samma sätt som alla andra "stureplansprofiler".
Och på tal om hennes farsas pengar; http://www.metro.se/se/article/2008/03/27/20/0417-57/index.xm...

I den artikeln står det att Isabella Löwengrips pappa har en i mitt tycke väldigt udda syn på hur skolor ska (och att de ens ska) marknasföra sig. Jag tycker inte det säger så mycket om hennes pappas pengar och det verkar inte ha speciellt mycket att göra med att hon tjänar pengar på reklam.

Angående att läsa vad du skriver, låt oss göra det.

Citat:

Du säger att hon visst köper designerväskor och genomför samlag. Okej. Jag sa att hon kanske i kombination med att sälja reklam köpte designerväskor och knullade sig igenom svenskveckan. Slog du in en öppnad dörr där? Skulle man kunna tro att hon till och med betalar för sina egna designerväskor och förstaklassbiljett till franska sydkusten nu när hon tjänar stålars? Är det ens fel att köpa designerväskor eller umgås med sin egen sociala grupp på ett sätt som är vedertaget i densamma? Kan jag ha menat att hon, trots sin fulla rätt att göra just det, inte vara lever ett liv som i många svennebananers ögon är ytligt, vulgärt och hämningslöst för pengar hon personligen inte dragit in?

Du skriver "Fjortisar etc." Jag fattar inte ens vad du menar med det?

Du skriver att du inte ser skillnaden på henne och (antar jag, eftersom det är de enda eventuella motpolerna som nämnts) andra sjuttonåriga brudar som är födda till pengar.

Skillnaden är väl den, att hon drar ett lass i ett AB som går med vinst. Att hon är såpass bra på att skapa begär och ge något för en köpstark klick med människor att identifiera sig med och därmed öppnar en marknad för annonsörer. Du skyltar med din piratavatar och har säkert någon apart inställning till vad som är rätt och fel med reklam och att profitera på sina egna verk, men kan du inte ta ett steg åt sidan och se det enkla i att en sjuttonårig brud börjar skriva en offentlig dagbok om hur hon är med i sitt lilla ungdomsparti, prövar läppstift och byter kläder med sin kompis Cissi på lunchrasten och sedan tar chansen att tjäna stålars på sitt fritidsintresse.

Ok, hennes farsa kunde hjälpa henne med kontakter, att leda företaget och en del stålars. So what, min farsa lånade ut en tusenlapp till mig när jag hade bränt mina stålars på sprit och serietidningar min första månad som ensamboende och om han hade fem mille på banken hade han säkert investerat hundra tusen i ett AB om jag hade haft en bra affärsidé. Gör det mig ovärdig? Var går gränsen för hur mycket man får ta hjälp av föräldrarna? Min morsa erbjöd sig att gå i borgen när jag tog mitt första bostadslån, gjorde hon mig till en bortskämd brat då?

Vari ligger felet? Vad är det så hemskt att skapa en karriär som "alla andra stureplansprofiler"? Hur tycker du man ska göra?

Kan du inte försöka få ur dig lite substans i ditt nästa inlägg, nu när jag lagt så mycket tid på att förklara hur jag ser på saken?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Vet vem Blondinbella är, och hon har gått från att vara en trevlig tjej till att bli divan nummer 1. Men så kan det gå när man är 17 år och drar in 200 000kr i månaden.

"ja ä inte bitter"

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

http://www.metro.se/se/article/2008/03/27/20/0417-57/index.xm...

Det där är rena PR-tricket från deras sida.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

glöm inte att det är lilla pappsingen som står för företaget.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
glöm inte att det är lilla pappsingen som står för företaget.

Old news, kan du inte berätta vad du tolkar in i det istället?

Det är väldigt få av de kritiska i tråden faktiskt beskriver vad det är som de är negativa till, why?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väldigt få av de kritiska i tråden faktiskt beskriver vad det är som de är negativa till, why?

Det handlar mer om att tidningar/media vill få det att låta som att det är en 17-åring som drar in miljoner när det egentligen är högt uppsatta proffsreklamförsäljare m.m...

Antagligen det folk stör sig lite på.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Jag var negativ till en början, nu är jag mest avundsjuk om jag ska vara ärlig. Jag vill också vara känd och rik!

Oj, talade jag för alla nu?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Det handlar mer om att tidningar/media vill få det att låta som att det är en 17-åring som drar in miljoner när det egentligen är högt uppsatta proffsreklamförsäljare m.m...

Antagligen det folk stör sig lite på.

Vadå när det egentligen är "högt uppsatta proffsreklamförsäljare"? Om vi utgår från att det faktiskt är den här brallisen som skriver alla inlägg så är det ju faktiskt hon som skapar marknaden. Att hon sen inser att hon inte kan sköta alla delar av ett såpass omfattande bolag som det här trots allt är och tar in kompetens i bolaget minskar väl inte hennes roll eller? Skulle du vara lika skeptisk om du läste i AB om en snubbe som gjort miljoner på en ny fräck webbtjänst bara för att du fick höra att han tagit in riskkapital och anlitat en säljare?

Är det inte tillräckligt "äkta" för dig?

Jag tycker det är rätt imponerande att kicka igång en verksamhet som värderas tillräckligt högt för att slippa kontantinsatsen när man bildar AB och faktiskt lockar till sig namnkunnigt branschfolk som vill jobba med en, trots att man är en sjuttonåring som skriver blogginlägg om sig själv.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Hon är, vad jag uppfattat det som, en riktigt idiot med överdrivet divig attityd.

Med detta inte sagt att det inte fanns utrymme för idioti på marknaden!