artikel på aftonbladet bloggtjej tjänar miljoner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
I den artikeln står det att Isabella Löwengrips pappa har en i mitt tycke väldigt udda syn på hur skolor ska (och att de ens ska) marknasföra sig. Jag tycker inte det säger så mycket om hennes pappas pengar och det verkar inte ha speciellt mycket att göra med att hon tjänar pengar på reklam.

Angående att läsa vad du skriver, låt oss göra det.

Du säger att hon visst köper designerväskor och genomför samlag. Okej. Jag sa att hon kanske i kombination med att sälja reklam köpte designerväskor och knullade sig igenom svenskveckan. Slog du in en öppnad dörr där? Skulle man kunna tro att hon till och med betalar för sina egna designerväskor och förstaklassbiljett till franska sydkusten nu när hon tjänar stålars? Är det ens fel att köpa designerväskor eller umgås med sin egen sociala grupp på ett sätt som är vedertaget i densamma? Kan jag ha menat att hon, trots sin fulla rätt att göra just det, inte vara lever ett liv som i många svennebananers ögon är ytligt, vulgärt och hämningslöst för pengar hon personligen inte dragit in?

Du skriver "Fjortisar etc." Jag fattar inte ens vad du menar med det?

Du skriver att du inte ser skillnaden på henne och (antar jag, eftersom det är de enda eventuella motpolerna som nämnts) andra sjuttonåriga brudar som är födda till pengar.

Skillnaden är väl den, att hon drar ett lass i ett AB som går med vinst. Att hon är såpass bra på att skapa begär och ge något för en köpstark klick med människor att identifiera sig med och därmed öppnar en marknad för annonsörer. Du skyltar med din piratavatar och har säkert någon apart inställning till vad som är rätt och fel med reklam och att profitera på sina egna verk, men kan du inte ta ett steg åt sidan och se det enkla i att en sjuttonårig brud börjar skriva en offentlig dagbok om hur hon är med i sitt lilla ungdomsparti, prövar läppstift och byter kläder med sin kompis Cissi på lunchrasten och sedan tar chansen att tjäna stålars på sitt fritidsintresse.

Ok, hennes farsa kunde hjälpa henne med kontakter, att leda företaget och en del stålars. So what, min farsa lånade ut en tusenlapp till mig när jag hade bränt mina stålars på sprit och serietidningar min första månad som ensamboende och om han hade fem mille på banken hade han säkert investerat hundra tusen i ett AB om jag hade haft en bra affärsidé. Gör det mig ovärdig? Var går gränsen för hur mycket man får ta hjälp av föräldrarna? Min morsa erbjöd sig att gå i borgen när jag tog mitt första bostadslån, gjorde hon mig till en bortskämd brat då?

Vari ligger felet? Vad är det så hemskt att skapa en karriär som "alla andra stureplansprofiler"? Hur tycker du man ska göra?

Kan du inte försöka få ur dig lite substans i ditt nästa inlägg, nu när jag lagt så mycket tid på att förklara hur jag ser på saken?

Jag vet inte riktigt vart du vill komma med att dra in min avatar i det hela, men nu när du påpekar det kan jag ju säga att jag har haft den sedan valet och anledningen till att jag bytte till den vet jag faktiskt inte. Men har det med ämnet att göra? Nej.

Hon gör inget speciellt, hon har bara haft turen att ha en pappa som kunnat lägga pengar på henne. Det är ju en ren slump att hennes blogg har blivit stor, hon gör något som så otroligt många andra gör. Gör det henne speciell då? Nej. Gör det att det hon skriver är värt enorma summor pengar? Nej. Gör hon ens något som någon annan EGENTLIGEN har nytta av? Nej.

Ligger du med henne eller nått? Du är väldigt glad för att försvara henne.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Jag vet inte riktigt vart du vill komma med att dra in min avatar i det hela, men nu när du påpekar det kan jag ju säga att jag har haft den sedan valet och anledningen till att jag bytte till den vet jag faktiskt inte. Men har det med ämnet att göra? Nej.

Hon gör inget speciellt, hon har bara haft turen att ha en pappa som kunnat lägga pengar på henne. Det är ju en ren slump att hennes blogg har blivit stor, hon gör något som så otroligt många andra gör. Gör det henne speciell då? Nej. Gör det att det hon skriver är värt enorma summor pengar? Nej. Gör hon ens något som någon annan EGENTLIGEN har nytta av? Nej.

Ne men om det hon gör inte är speciellt kan ju du gå och börja tjäna miljoner på bloggandet du med? Varför gör du inte detta? Eftersom det tydligen är så enkelt är det ju bara dumt att inte göra det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ne men om det hon gör inte är speciellt kan ju du gå och börja tjäna miljoner på bloggandet du med? Varför gör du inte detta? Eftersom det tydligen är så enkelt är det ju bara dumt att inte göra det.

Citat:

Hon gör inget speciellt, hon har bara haft turen att ha en pappa som kunnat lägga pengar på henne. Det är ju en ren slump att hennes blogg har blivit stor, hon gör något som så otroligt många andra gör.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Medlem
Citat:

citat

Att skylla på slumpen är ju lite "last resort" i en argumentation. Hon verkar ju ha nått, hon verkar ju skriva om vad många vill läsa. Kombinera detta med bra marknadsföring så är det ju en hit, enkelt att säga att vem som helst skulle kunna gjort det. Vem som helst skulle kunnat skapa microsoft också. Du låter mest avis för att hon har lyckats.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Jag tror inte http://www.bellasuger.se alls är avundsjuka på Blondinbella. Tycker dom sköter "sågningen" på ett mycket bra och humoristiskt/ironiskt sätt. Men visst, det finns många som är avundsjuka.

Blondinbell AB har ju en grym styrelse med Johan Kinnander (föredetta chef för Google) och Per Rydberg (hennes farsa som tidigare var chef för bolagsverket)....
Samt en "Bloggcoach" från spotify.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror verkligen att du förenklar det hela, hennes pappa verkar inte ha lagt så mycket pengar på henne och det hade nog inte gjort så mycket skillnad. Folk läser inte grejer för att upphovsmannen har lagt pengar på det, bortsett från marknadsföring, men jag vet inte om blondinbella marknadsfört sig så mycket, det är nog "blogosfären" som gjort det åt henne. Man kan ju dessutom läsa i någon av de länkade artiklarna att bloggen värderades såpass högt att hon inte behövde lägga de 100K man vanligtvis måste lägga för att få ett AB, så hon verkar ju inte haft behov av hjälp med det heller.

Sen vet jag inte vad det är som får dig att tro att det hon skriver är värt ett skit eller att det ens är del i diskussionen. Det är naturligtvis hennes läsare och trafiken hon genererar till sina annonsörer som är värt miljoner. Poängen är att hon, såvitt jag kan se, kom till den punkten att bloggen drog in pengar innan det bildades ett bolag kring den.

Om hon hade tagit betalt för att folk skulle få läsa hennes alster, precis som man får betala för en CD, hade det varit en annan femma, men nu ger hon ju bort det i gengäld mot att man exponeras för reklam i olika former. Vissa på gränsen för vad som kanske är lagligt, men det är ju hennes och framförallt hennes mer ointelligenta läsares problem.

Och nej, jag ligger inte med henne, jag försöker bara få ur dig vad fan det är du tycker är så hemskt med att det går bra för henne, men visst var en idiot och ett barn.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror verkligen att du förenklar det hela, hennes pappa verkar inte ha lagt så mycket pengar på henne och det hade nog inte gjort så mycket skillnad. Folk läser inte grejer för att upphovsmannen har lagt pengar på det, bortsett från marknadsföring, men jag vet inte om blondinbella marknadsfört sig så mycket, det är nog "blogosfären" som gjort det åt henne. Man kan ju dessutom läsa i någon av de länkade artiklarna att bloggen värderades såpass högt att hon inte behövde lägga de 100K man vanligtvis måste lägga för att få ett AB, så hon verkar ju inte haft behov av hjälp med det heller.

Sen vet jag inte vad det är som får dig att tro att det hon skriver är värt ett skit eller att det ens är del i diskussionen. Det är naturligtvis hennes läsare och trafiken hon genererar till sina annonsörer som är värt miljoner. Poängen är att hon, såvitt jag kan se, kom till den punkten att bloggen drog in pengar innan det bildades ett bolag kring den.

Om hon hade tagit betalt för att folk skulle få läsa hennes alster, precis som man får betala för en CD, hade det varit en annan femma, men nu ger hon ju bort det i gengäld mot att man exponeras för reklam i olika former. Vissa på gränsen för vad som kanske är lagligt, men det är ju hennes och framförallt hennes mer ointelligenta läsares problem.

Och nej, jag ligger inte med henne, jag försöker bara få ur dig vad fan det är du tycker är så hemskt med att det går bra för henne, men visst var en idiot och ett barn.

Man börjar undra. Hur som helst vet jag faktiskt inte vad vi argumenterar om egentligen, det du säger talar ju tydligt för vad du tycker och det jag säger talar tydligt för vad jag tycker.

Derox: Avundsjuk? På pengarna; Självklart. På henne; Absolut inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Man börjar undra. Hur som helst vet jag faktiskt inte vad vi argumenterar om egentligen, det du säger talar ju tydligt för vad du tycker och det jag säger talar tydligt för vad jag tycker.

Man börjar undra vad?

Vi diskuterar kring att du frågade rakt ut hur någon kan tycka att hon är smart, på vilket jag svarade att jag tyckte det var smart att utnyttja sin situation för att göra stora cash, varpå du började snacka skit och avvika från ämnet utan att ha något att backa upp det hela med, bortsett från att hennes pappa har mer pengar än din och att hon är som vilken annan fjortis som helst (bortsett från att hon har ett eget bolag som gör fet vinst?).

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja men pengarna kommer ju ändå av att hon gjort något bra, skulle hon inte gjort det skulle hon heller inte kunna tjäna pengar på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja men pengarna kommer ju ändå av att hon gjort något bra, skulle hon inte gjort det skulle hon heller inte kunna tjäna pengar på det.

Jag anser fortfarande att hon inte har gjort något speciellt och att hennes pappa/kontakter är de som gjort något stort av det hela.

Citat:

Man börjar undra vad?

Vi diskuterar kring att du frågade rakt ut hur någon kan tycka att hon är smart, på vilket jag svarade att jag tyckte det var smart att utnyttja sin situation för att göra stora cash, varpå du började snacka skit och avvika från ämnet utan att ha något att backa upp det hela med, bortsett från att hennes pappa har mer pengar än din och att hon är som vilken annan fjortis som helst (bortsett från att hon har ett eget bolag som gör fet vinst?).

Samma svar som till Derox i princip där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

blondinbella ska bort, avskyr aset

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag anser fortfarande att hon inte har gjort något speciellt och att hennes pappa/kontakter är de som gjort något stort av det hela.

Samma svar som till Derox i princip där.

Ja? Som de flesta företag så är det inte frontfiguren som håller i marknadsföringen. Hon är frontfiguren som är ansiktet utåt, som vilket företag som helst. Det är fortfarande en bedrift att komma dit hon är, alla kan säkert skriva det hon gör, men ingen har kommit på att marknadsföra det på exakt det sättet, annars skulle det redan funnits en sådan blogg. Alla skulle kunnat komma på blixtlåset, men alla gjorde inte det eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Imponerad över hennes företagsamhet.

Men efter att läst ur hennes blogg, så inser man rätt snabbt att hon ger blondinskämten ett ansikte.

Visa signatur

REFUSED