Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Jepp. För att Sony fixar en ny store som lanseras på tisdag. Se följande URL:er för officell information:
http://blog.us.playstation.com/2008/04/03/update-on-the-plays...
http://blog.us.playstation.com/2008/04/10/firmware-v230-detai...

Bah! Säger bara; Multitasking! Dom måste lära sig det.

Permalänk
Medlem

sprucetwig: Vet du ens varför de har släppt Prologue?

• Pengar

• Ge oss en förtitt

• VIKTIG: Feedback och testa Online

Polyphony Digital är iallafall någon som bryr sig om vad vi tycker.

Permalänk

skulle spela PES 2008-demot, men PS3:an frös 3ggr i rad under loading.. verkar vara fel på den. Har slutat fungera även i andra spel som Devil May Cry 4...

Händer väldigt ofta faktiskt.. Någon som vet what to do? Det är inte värmeproblem.

Permalänk
Inaktiv

Testa att formatera..

Permalänk
Medlem

Har köpt Sega Rally och VF5 nu

VF5 var ingen hit, taskigt men vädligt charmigt i sann arcade anda...VIll spela men ändå inte.

Sega Rally var lika underbart som jag hade förväntat mig. En riktig rallisport dödare i mitt tycke men längtar efter en 3a till 360.

Gta IV även bokat så vi får se när det kommer

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

Ben Heck gör det igen, men nu med PS3.

http://www.engadget.com/2008/04/10/the-ps3-laptop-from-ben-he...

Har länge drömt om att göra en 360 eller ps3 bärbar. Det känns lite riskabelt dock. Bärbar Cell dator... mums!

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

postade den på förra sidan

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
skulle spela PES 2008-demot, men PS3:an frös 3ggr i rad under loading.. verkar vara fel på den. Har slutat fungera även i andra spel som Devil May Cry 4...

Händer väldigt ofta faktiskt.. Någon som vet what to do? Det är inte värmeproblem.

Just PES 2008 så har min frusit, ingen aning varför tyvärr :/

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Holy shit. In-game?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Trevlig teaser men knappast in-game.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jag tror det är ingame, det hade kunnat vara mycket snyggare om det var CGI, kolla bara på flaggan och vattnet. Desseutom tyckte jag att man såg lite kanter osv på skeppen. Så ingame är det nog.
Förövrigt så var ju Ratchet And Clank helt orgasmiskt läckert och det är ju redan rätt gammalt.

Permalänk
Medlem

De har lärt sig mycket om cell, postade deras pdf förut där de förklarade hur de fått ur mycket mera kräm sen R&C.

Ted Price är kung. R2 blir episkt!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem

Någon som testat FanTest på 40gb ?

http://www.ps3hax.net/other-misc-tutorials/4079-ps3-fan-test-...

Kan vara roligt att veta hur man gör när man vill städa ur ps3an

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Ben Heck gör det igen, men nu med PS3.

http://www.engadget.com/2008/04/10/the-ps3-laptop-from-ben-he...

http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/04/...

Har länge drömt om att göra en 360 eller ps3 bärbar. Det känns lite riskabelt dock. Bärbar Cell dator... mums!

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/202028.html?pla...

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip

Synd att det är bara 40GB =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Jepp, jag körde det tidigare idag för att trycka ut lite damm ur min PS3 (i förebyggande syfte). Min PS3 har aldrig låtit mycket - och verkligne inte så mycket som under "dammtestet" nu. Tidigare har PS3:an min susat lite vid idle. Nu hör jag den inte alls. Kanske bara lurar mig själv dock...
Hur som helst så är det ett smart drag av Sony att implementera en hårdvarufunktion för att trycka ut damm ur PS3:an (om det nu är det den är till för). På så vis kanske de/man slipper demontera PS3:orna för att göra rent inuti. Härligt...

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Jepp, jag körde det tidigare idag för att trycka ut lite damm ur min PS3 (i förebyggande syfte). Min PS3 har aldrig låtit mycket - och verkligne inte så mycket som under "dammtestet" nu. Tidigare har PS3:an min susat lite vid idle. Nu har jag den inte alls. Kanske bara lurar mig själv dock...
Hur som helst så är det ett smart drag av Sony att implementera en hårdvarufunktion för att trycka ut damm ur PS3:an (om det nu är det den är till för). På så vis kanske de/man slipper demontera PS3:orna för att göra rent inuti. Härligt...

Tror det är en funktion som ska blåsa ut damm, plus att den hjälper dig om du är orolig att kanske fläkten är trasig, då hör man ju det

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Tror det är en funktion som ska blåsa ut damm, plus att den hjälper dig om du är orolig att kanske fläkten är trasig, då hör man ju det

Är nog snarare till för att servicetekniker ska kunna kolla att fläkten funkar ordentligt. Om det var tänkt att användarna skulle använda den skulle den finnas i menyn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Är nog snarare till för att servicetekniker ska kunna kolla att fläkten funkar ordentligt. Om det var tänkt att användarna skulle använda den skulle den finnas i menyn.

ja. men då blir ju deras jobb lättare om vi själva gör det

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jepp, jag körde det tidigare idag för att trycka ut lite damm ur min PS3 (i förebyggande syfte). Min PS3 har aldrig låtit mycket - och verkligne inte så mycket som under "dammtestet" nu. Tidigare har PS3:an min susat lite vid idle. Nu hör jag den inte alls. Kanske bara lurar mig själv dock...

Näe,,,du har nog rätt,,,min "idlar" tystare nu. Jag har inte kollat blu eller spelat ännu men trevligt resultat direkt. Jag har min "stående" och då är ju det insug i toppen där det gissningsvis trillar in en hel del damm.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Inaktiv

fungerar det på 60 gb?

Permalänk
Avstängd

Fråga om Playstation Store. Om jag köper ett spel där och sedan tar bort det, kan jag senare ladda hem det igen gratis?

Brukar spelen komma upp på Playstation Store på releasedagen? Jag tänker främst på GTA IV som blir mitt nästa inköp.

Som nybliven PS3-ägare har jag inte full koll

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Ja du kan ladda ner det senare igen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Fråga om Playstation Store. Om jag köper ett spel där och sedan tar bort det, kan jag senare ladda hem det igen gratis?

Brukar spelen komma upp på Playstation Store på releasedagen? Jag tänker främst på GTA IV som blir mitt nästa inköp.

Som nybliven PS3-ägare har jag inte full koll

Det är väldigt få stora spel som kommer som nedladdningsbart via PSN. Hittills är det vad jag vet bara Warhawk och Gran Turismo 5 Prologue som går att ladda ner via PSN. Två spel utvecklade av sonys egna utvecklingsteam. Det lär tyvärr dröja minst ett eller två år innan spel från andra utvecklare släpps via PSN. Just nu är det mest småspel som släpps via PSN.

Permalänk

Kan jag lira playstation 1 spel på PS3 40GB? Snubben på EB Games där jag köpte det hävdade det.

EDIT: Ett annat spel som man kan ladda ner via PSN är Tekken 5: Dark Resurrection Online, som jag klassar som storspel. Måste man ha VISA eller Mastercard för att köpa spel via PSN?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan jag lira playstation 1 spel på PS3 40GB? Snubben på EB Games där jag köpte det hävdade det.

Ja det går.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: Ett annat spel som man kan ladda ner via PSN är Tekken 5: Dark Resurrection Online, som jag klassar som storspel. Måste man ha VISA eller Mastercard för att köpa spel via PSN?

Jo självklart är Tekken 5: DR ett storspel. Det jag menade dock var sådant som släpps både retail och online.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Ja det går.

Ehm det gör det väl inte alls? Är det inte så att det är endast 60gb verisonen som är bakåtkompatibel?