Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haunted-
Naturligtvis inte, men istället för att vara spydiga om det så kan ni berätta hur det är på retail istället, så kan vi bara hoppas att samma sak gäller på de privata servrarna.

Det som frågades var dock om någon visste en private server med 70 xp rate.. Har inget med officiella servarna att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Det som frågades var dock om någon visste en private server med 70 xp rate.. Har inget med officiella servarna att göra.

Min fråga löd inte så, men blev ändå besvarad likadant.

Permalänk
Medlem

Så alltså ett svar som

Citat:

Först så var det enbart första karaktären som nådde lv 6 på en server kvittar sedan om man tar bort dem

Nu så får alla karaktärer det, Dock vissa saker är fortfarande enbart till för första karaktären, men newbie buffs kan alla få upp till lv 40

Är ett sådant då alltså, aka jag svarade exakt på din fråga, Men vist får man skit för det så... I vilket fall, gratis du är #1 är min block lista.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Ingen som kan ge lite tips på bra sidor att läsa på?

En kul klass att spela?
Bra för att få grupper?
Något annat att tänka på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dezmond
YO, Lirade sjukt mkt L2 innan jag har typ slutat nu, men asså jag spelar bara typ på private server och sånt, men vet nån, nån server med 70 xp rate?

Varför ens fråga en sån fråga då det inte är ok att snacka om private servers, sånt borde vara rött kort direkt om man ställer en sån fråga.

Spela på dom officiella och var glad.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Varför ens fråga en sån fråga då det inte är ok att snacka om private servers, sånt borde vara rött kort direkt om man ställer en sån fråga.

Spela på dom officiella och var glad.

Finns måånga orsaker varför man inte skulle vilja spela på officiella, och tro mig pengarna är det minsta problemet...
Men som sagt det här är inte rätt plats att diskutera det

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem

Många av ägarna till de privata servarna säger sig använda filer och metoder som inte bryter mot någon av NCSoft's copyrightlagar. Är det bara ett påhitt eller?

Permalänk

Amen kom igen nu killar, vilka klasser borde man spela? Och på vilken server? Jag är helt lost. Jag vill kunna köra både PvP och PvE, jag vill vara någorlunda eftertraktad i grupper men också kunna levla själv. Vad ska jag kolla på? Är det jobbigt att spela som archer?

Kan ni bara nämna några klasser jag kan spana in? Spelar ingen roll om det är caster, melee eller ranged sålänge som det inte är en tråkig klass.

Permalänk

Jag kör som warrior. Det tycker jag är kul. Läs på www.lineage.com, kolla sedan under community. Där står mycket matnyttigt.

Permalänk
Medlem

NatoGandalf, jag rekomenderar att spela en klass du tror är rolig att spela, det är igentligen allt jag har att säga om det.

Klasser som söks ganska mycket i parties är bland annat SWS samt BD men de är inte vidare bra att spela själv med men riktigt grymt bra i grupper.

Samt din fråga angående hur man hittar grupper. Jo det enda du ska göra är att hitta en klan som passar dig, joina inte den första bästa du hittar, leta runt lite. I Lineage 2 så finns det knappt någon som PUG'ar grupper längre.

Samt som ny spelare, det enda värt att tänka på är Pengar Först, Levels senare.

Visa signatur

Permalänk

Finns en ny Europa server upp som heter Luna, skriv gärna till mig om ni börjar lira där... har ingame nick Nemme

Permalänk

SWS? BD?

Verkar rätt ballt att köra en sån där human archer, är det ett bra val eller?

Permalänk
Medlem

SWS = Sword Singer
BD = Blade Dancer

Samt Archers... tja har inte så mycket att säga om dom förutom att de är ganska trista att spela, du kommer mer eller mindre inte göra något annat en atta nvända dig av stun attack sedan vanliga attacks spelet ut.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

kul o see att folk börjar spel nu när man själv börjat lessna =/ liten uppdate e att Patch 1.5 (Hellbound) är nu släppt!!!!

Permalänk
Medlem

Kan jag spela på US servers med EU klienten eller är det ingen delning på regioner?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

man kan spela vart man vill.

angånde privatservers olaglighet så säger sig vissa ha helt egengjord kod (vilket skulle vara lagligt, dock olagligt att ansluta till) men att tro att någon faktiskt skrivit allt själv är ganska naivt (inte omöjligt och svårt att bevisa)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
SWS = Sword Singer
BD = Blade Dancer

Samt Archers... tja har inte så mycket att säga om dom förutom att de är ganska trista att spela, du kommer mer eller mindre inte göra något annat en atta nvända dig av stun attack sedan vanliga attacks spelet ut.

Vad hade du rekommenderat då? Som är kul och spela och någorlunda användbar alltså. Spelar ingen roll vilken typ av karaktär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
man kan spela vart man vill.

angånde privatservers olaglighet så säger sig vissa ha helt egengjord kod (vilket skulle vara lagligt, dock olagligt att ansluta till) men att tro att någon faktiskt skrivit allt själv är ganska naivt (inte omöjligt och svårt att bevisa)

Precis.. Och så måste du modda klienten vilket gör att det bryter mot eulan

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis.. Och så måste du modda klienten vilket gör att det bryter mot eulan

vilket ochså är orimligt för polisen/eller vem som nu bryr sig att göra nåt åt

=> servers med icke läckt klient är väligt lågrisk för både användare och administratör

gandalf: alla klasser är användbara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen roll det ska ju inte pratas om sånt skit här spelar ju ingen roll vilken grad överträdelsen är.

BTW. Jag ska nog ladda ner senaste versionen och aktivera mitt l2 konto igen. Måste bara läsa på lite om klasserna.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbechk
vilket ochså är orimligt för polisen/eller vem som nu bryr sig att göra nåt åt

=> servers med icke läckt klient är väligt lågrisk för både användare och administratör

gandalf: alla klasser är användbara

Säg det till den privatservern som FBI stängde ner o_o

Permalänk
Medlem

e L2 gratis?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
e L2 gratis?

Nej, det har en månadskostnad. Om du spelar på officiella dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Säg det till den privatservern som FBI stängde ner o_o

Dessutom har de stängt ner ytligare servrar i europa för ett par veckor sedan.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

NCsoft har gått ut med att dom kommer att slå till hårt nu i fortsättningen på privat servrar.

sen tycker jag att alla som letar efter klasser läs på lite om alla på www.lineage2.com istället för att lyssna på andra, bilda din egen uppfattning av vad som kan vara kul att spela annas kommer du kanske att ångra din klass

Permalänk

Jag tycker snarare att det verkar smartare att höra av någon som spelar spelet istället för att läsa på hemsidan. Det framgår liksom inte speciellt bra hur klassen är, om den är eftertraktad och hur rolig den är att spela.

Permalänk
Medlem

Det kan ju iofs ingen annan göra heller då alla har olika smaker och tycken.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag tycker snarare att det verkar smartare att höra av någon som spelar spelet istället för att läsa på hemsidan. Det framgår liksom inte speciellt bra hur klassen är, om den är eftertraktad och hur rolig den är att spela.

jo men bara för att den e eftertracktad så kanske den inte e så kul o spela, tex healer klasserna har skit svårt att hitta partys att köra med efter som att den e enda sättet för dom att lvla, sen har vi tex BD (blade dancer) som e bra i partyn men det e så ruggit många som spelar dom så det e svårt på det sättet att hitta partyn. tar tex mej jag kör SM spectral master inte en klass som folk vill ha i partyn men e ruggit kul klass att köra och bra solo klass men kostar svin mycket att spela. så det e därför jag säger läs på om klasserna innan du börjar så du vet var du ger dig in på sen kolla upp skillsen om det e saker du gillar med dom.

Permalänk

Ja men den där faktan som du kommer med nu kan jag ju inte hitta på hemsidan. D.v.s. vilka klasser som har lätt att hitta partyn osv.

Permalänk
Medlem

Hur länge kan man som Artisan klara sig på den första ranken av Spoil?