RAID0 problem efter ny installation

Permalänk

RAID0 problem efter ny installation

Först och främst kan jag ju säga att jag inte har någon större koll på RAID över huvud taget, vet bara principen.

Det är som så att jag har blivit ombedd att fixa praktik platsens dator med RAID0, efter ny installation av XP, på annan hårddisk, så kommer bara en av RAID hårddiskarna upp, och den är nästintill tom.

Finns det ngn möjlighet att återställa dom till RAID0 och återfå den info som fanns på dom?

**Löste sej, jätte larvig miss av mej som jag inte ens tänker erkänna ^^**

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Först och främst kan jag ju säga att jag inte har någon större koll på RAID över huvud taget, vet bara principen.

Det är som så att jag har blivit ombedd att fixa praktik platsens dator med RAID0, efter ny installation av XP, på annan hårddisk, så kommer bara en av RAID hårddiskarna upp, och den är nästintill tom.

Finns det ngn möjlighet att återställa dom till RAID0 och återfå den info som fanns på dom?

**Löste sej, jätte larvig miss av mej som jag inte ens tänker erkänna ^^**

Erkänn! denna larviga miss kanske hjälper andra som inte tycker den är så larvig!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin