Thermaltake tar det kallt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag skulle tro att man tar antal joule per sekund och multiplicerar det med 102g så får man att 2000W motsvarar den energi som går åt att lyfta 204kg 1m på 1s.

Betyder det att man kan lyft sig själv och en god vän med hjälp av datorn?

i teorin kanske. Men än finns nog inte teknologin. Kolla på Iron man istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Thermaltake Spedo (nej, inte badbyxorna).

Kanske blivit lite för mycket "Vänner" och "Scrubs" för mig, men ändå olyckligt val av namn...

Permalänk
Medlem

mmm är väldigt nyfiken på hur en kompressor presterar. inte för att jag tänker köpa det men ändå nyfiken

Permalänk
Medlem

Går det inte att undvika kondens med ett "slutet" kompressorsystem?

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B.Burns
Går det inte att undvika kondens med ett "slutet" kompressorsystem?

Med den perfekta isolatorn kanske. Grejen är ju den att kondensen uppstår av tempratur skildnader.

Permalänk
Medlem

jag har deras 1000w (köpte billigt av min kusin för ett tag sedan)

väldigt bra, men också väldigt överdimensionerat och väldigt högst inköps pris.

men fungerar bra, och 140mm fläkten är ganska tyst.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mudde
[B]Energi mäts i Joule eller Wh/B]

Eller kalorier...

Permalänk

Haha något överdrivet med 2kw, ska man driva en 12vmotor till en lift med den eller? finns det ens någon som har överbelastat ett 1kw nätagg idag?

Sen dom där mediadatorerna.. ska man kolla film på dom inbyggda skärmarna, för dom är ju lite onödigt stora?

Permalänk
Medlem

är det ens möjligt att förbruka 2kw i en PC?

låt säga att du slänger i allt det värsta och det mest ström ätande du kan, så bör den väll endå inte kunna sluka det?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
är det ens möjligt att förbruka 2kw i en PC?

låt säga att du slänger i allt det värsta och det mest ström ätande du kan, så bör den väll endå inte kunna sluka det?

Vill man ha det häftigaste så är 2kW faktiskt i minsta laget. 1kW går bort med micron och den inbyggda espresson tar resten så man får allt köpa till ett par kW...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ska man driva en riktigt kraftig kompressor också krävs det nog en effekt på 2kW ^^

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

ganska värdelöst dock att köra en 12V kompressor för att kyla cpu. lite bättre med 230V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90

Är annu okänt, eftersom man hitils inte har hittat något sätt att väga elektrisk ström [/B]

Det där är inte helt sant:

Elementärladdningen ~1,602e-19 Colomb
Elektronens massa ~9,10e-31 kg

Elektrisk Effekt = U^2/R

//Där U är spänning och R resistens

Do the math

Permalänk
Medlem

bra timing av Thermaltake att kasta ut ett 2kw agg nu om Nvidia skulle få för sig att göra 3way sli med 280gx2 ....

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Avstängd

2000W kan väl vara smidigt, jag funderade på att bygga två datorer i samma låda nån gång men jag orkade aldrig bygga lådan.
Jag tror jag såg nån dubbellåda för ett tag sen, kommer inte ihåg var bara har för mig att den var lite halvcustom (från ett företag som bestämt att deras massproducerade grejor ändå är custom), med massa uv och skit.

Visa signatur

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!