Permalänk
Medlem

10p nice

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem

Tackar.

Tack som fan.

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt, hoppas slutprodukten blir precis som du tänkt dig. Du är ett föredöme för Sweclockers.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Bygg en åt mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Mycket snyggt, hoppas slutprodukten blir precis som du tänkt dig. Du är ett föredöme för Sweclockers.

Man tackar. Det var fina lovord det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Bygg en åt mig

Visst skicka pengar bara. ;D

Permalänk

vad kör du för skärm och vart köpte du den och monteringen till fönstret? tänkte bygga ett liknande projekt som projektarbete i 3an på gymnasiet.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Mycket imponerande bygge, synd att du ska stoppa den i en renault

Visa signatur

Win 11: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 800MHz@1000MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde_2000
vad kör du för skärm och vart köpte du den och monteringen till fönstret? tänkte bygga ett liknande projekt som projektarbete i 3an på gymnasiet.

www.cartft.de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P373R
Ha ha ha! Ja eller hur?
Vi ses kanske i Stockholm eller Gbg i juli.
AYYEEEAH!

Chassit ser riktigt grymt ut.

Gbg 26 juli

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk

du har rätt kraftiga handleder dude

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Hedersmedlem

snyggt ska du göra något mer med I/O plåten chassiet var ju grymt nice i övrigt

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

mycket fint )))) de har du gjort bra .....

Visa signatur

Intel i5 4.0GHz // ASUS P7P55D // Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 // Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX // MacBook Pro 13 tum 2.26GHz 8 GB Minne INTEL X25-M 80GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin.Samuelsson
du har rätt kraftiga handleder dude

Det är för att jag ska kunna vrida nacken av små sk*tar som går off-topic med komentarerna. Just kiddin'... Vad säger man? Tack?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
snyggt ska du göra något mer med I/O plåten chassiet var ju grymt nice i övrigt

Tack så mycket. Vad hade du tänkt dig? Lacka den svart kanske? Vi får se.

Permalänk

Riktigt imponerande! bra jobbat!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Avstängd

Nice!

Ettt tips för att slippa 12-220 omvandlaren är att köpa ett PSU gjort för bildbruk

http://icd.se/default.aspx?aSa=Vp&Pi=1261

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Riktigt imponerande! bra jobbat!

Tack som fan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Nice!
Ettt tips för att slippa 12-220 omvandlaren är att köpa ett PSU gjort för bildbruk
http://icd.se/default.aspx?aSa=Vp&Pi=1261

Datorn har ett liknande nätagg som du länkar till...
Omvandlaren är för att kunna köra datorn innomhus på 220V.
När datorn ligger i bilen går den på "ren" 12v utan omvandlare..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P373R
Det är för att jag ska kunna vrida nacken av små sk*tar som går off-topic med komentarerna. Just kiddin'... Vad säger man? Tack?

Tack så mycket. Vad hade du tänkt dig? Lacka den svart kanske? Vi får se.

kraftiga handleder? oj vad kraftiga handleder han hade.
känns som att jag som gymmat 2-3 år och är 16bast har kraftigare handleder,

Permalänk

Jag hoppas att du inte kollar på film medan du kör...

Permalänk
Medlem

/on

Riktigt nice bygge. Jag har försökt mig på mindre projekt med bilen där det ofta slutar med en massa dumma ord som kommer ut ur min mun.
Ser skönt ut när det visas färdigt på dina bilder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av platinumo
kraftiga handleder? oj vad kraftiga handleder han hade.
känns som att jag som gymmat 2-3 år och är 16bast har kraftigare handleder,

/off
Du får gärna visa hur man genom träning kan få kraftigare handleder. Vet inte om jag är skum, men runt min handled sticker det inte ut några speciellt imponerande muskler… får ändra träningsteknik skulle jag tro?? Jag kanske borde överdrivet träna upp de muskler i underarmen som går till handen för att det ska bli några resultat där?.. hmm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Läder_Mannen
Jag hoppas att du inte kollar på film medan du kör...

Jag lovar inget...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dummyer
Riktigt nice bygge. Jag har försökt mig på mindre projekt med bilen där det ofta slutar med en massa dumma ord som kommer ut ur min mun.
Ser skönt ut när det visas färdigt på dina bilder

Tack för det. -P373R

Citat:

Du får gärna visa hur man genom träning kan få kraftigare handleder. Vet inte om jag är skum, men runt min handled sticker det inte ut några speciellt imponerande muskler… får ändra träningsteknik skulle jag tro?? Jag kanske borde överdrivet träna upp de muskler i underarmen som går till handen för att det ska bli några resultat där?.. hmm.

Svarte på din fråga är nog att du, med största sannlikhet, är skum. Mitt bästa tips är att bygga skittunga datorer och sen släpa omkring dem på massa lan. Vill man sen ha mer träning får man släpa runt på datorn även i mataffären. Lycka till med det.

Permalänk
Medlem

edit tog bort inlägget, ej relevant.

Permalänk
Medlem

Hur gör du när du ska lägga in ny musik/filmer etc? Tar du in datorn från bilen och kopplar in den i en annan dator via typ nätverk? Är den jobbig att koppla ur och ta med sig in?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dummyer
edit tog bort inlägget, ej relevant.

Tack för det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte
Hur gör du när du ska lägga in ny musik/filmer etc? Tar du in datorn från bilen och kopplar in den i en annan dator via typ nätverk? Är den jobbig att koppla ur och ta med sig in?

Jag kan lagra 8Gb i mobilen och föra över vi USB men man kan också använda t.ex. dvd-skivor, usb-minnen eller externa hårddiskar. En 2,5" extern hårddisk drivs ju ofta genom USBn och behöver ingen 220v men jag har en elstolpe vid min parkering och via motorvärmarkabeln har jag 220v i bilen om det skulle behövas. Med ett Wlankort eller 3G-Dongel är det hela fixat trådlöst. Man kan ju också som sagt ta in datorn.

Permalänk
Medlem

en sådan skulle man ha, inte lite avis.....10p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daggetun
en sådan skulle man ha, inte lite avis.....10p

Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Kul att du fått för dej att bygga ihop en bildator, dock kan ja inte ge dej mer än en 6a...
Skaffa ett riktigt bilagg, ett tips är M3-ATX, lämplig storlek och inbyggt tändningsrelä.
Nästa steg är väl kanske att montera displayen lite diskretare, Är den inte en aning i vägen, en indash vore kanske lämpligt, du får kanske skrota stereon då, men ett slutsteg så är löst.
Ett annat tips är att leta reda på en bättre dashboard... Det finns många bra, men ett tips är Roadrunner, tillsammans med skinet DigitalFX är det snyggt, smidigt och funktionellt.

Ska dokumentera när bildatorbygge i en Skoda Octavia ska flyttas över till en Saab 9-5a inom snar framtid, kommer jag ihåg ska jag slänga upp lite bilder.

Men trots allt, kul att se att du faktiskt bygger hyfsat seriöst, dator gömd, kablarna i stort sett gömda, vissa verkar nöja sej med att dra kablarna rakt över panelen bara det fungerar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majorn
Skaffa ett riktigt bilagg, ett tips är M3-ATX, lämplig storlek och inbyggt tändningsrelä.

Vad snackar du om? Jag har ett riktigt bilagg. Nu får du nog gå in och titta lite noggrannare. Jag har ett M2-ATX 6-24V DC/DC (160 Watt)

Citat:

Ett annat tips är att leta reda på en bättre dashboard...

Det är väl en smaksak, eller? Jag har kollat på flera olika program innan jag bestämde mig. Ingen passar in i min bil som denna.

Citat:

Ska dokumentera när bildatorbygge i en Skoda Octavia ska flyttas över till en Saab 9-5a inom snar framtid, kommer jag ihåg ska jag slänga upp lite bilder.

Coolt gör det.

Citat:

Men trots allt, kul att se att du faktiskt bygger hyfsat seriöst, dator gömd, kablarna i stort sett gömda, vissa verkar nöja sej med att dra kablarna rakt över panelen bara det fungerar...

Jösses. Den enda kablen som syns är den 15cm långa snutten från skärmen. Det går inte att bygga diskretare än så om man inte går på indash alternativet men jag ville verkligen ha en bra skärm. Den här slog alla indash jag sett med hästlängder. Tråkigt att du inte gillar det.

Permalänk
Medlem

Okej, missade det, får skylla på att jag varit uppe hela natten...
Och som jag iaf försökte få fram, bra gjort, du har lyckats med ett bra bygge utan att ha behövt spendera stora slantar.

Sant att det bara är en kabel som syns, men man få en lite röriga känsla av skärmar monterad på instrumentbrädan, men funkar det för dej är de ju kanon.

Kanon att programmet funkar fint för dej, jag tyckte bara att de såg väldigt simpelt ut, du kan ju testköra RR endå om du inte redan har gjort det, riktigt kanonprogram...

Får ursäkta om jag framstod som väldigt negativ, var väl lite för trött, och lite less på att folk ropar 10or såfort nån sätter en dator i en bil, oavsett hur folk gör....

Ska följa tråden, är det fler uppdateringar på gång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majorn
Okej, missade det, får skylla på att jag varit uppe hela natten...
Och som jag iaf försökte få fram, bra gjort, du har lyckats med ett bra bygge utan att ha behövt spendera stora slantar.

Sant att det bara är en kabel som syns, men man få en lite röriga känsla av skärmar monterad på instrumentbrädan, men funkar det för dej är de ju kanon.

Kanon att programmet funkar fint för dej, jag tyckte bara att de såg väldigt simpelt ut, du kan ju testköra RR endå om du inte redan har gjort det, riktigt kanonprogram...

Får ursäkta om jag framstod som väldigt negativ, var väl lite för trött, och lite less på att folk ropar 10or såfort nån sätter en dator i en bil, oavsett hur folk gör....

Ska följa tråden, är det fler uppdateringar på gång?

Okej. Jag förstår delvis men det var ju inte direkt en bygglogg med ett USB-minne, en gummisnodd och en strumpa... If you know what I meen?

Uppdateringarna som kommer blir inte så stora tror jag. Idag har jag köpt en bättre Bluetoothdongel som fungerar mycket bättre med min GPS. Jag har också testat med Digital TV men jag fick inte in några kanaler när jag stod på parkeringen, får försöka igen någon annanstans. Det största jag ska ge mig på är att installera några USB portar i mittkonsollen så 1.) att jag får fler portar och 2.) att de ska bli lättare att komma åt. Vi får se om jag dokumenterar den uppgraderingen. -P373R

Permalänk

7p för att "allt sitter som en smäck", +2p för "järnjungfrun"!
Ser snyggt ut bara, behövs fan ingen in-dashboard el. vad det nu hette!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000