Firefox 3 klar för nedladdning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Uppgraderat till Firefox 3.0. Kört Firefox + Noscript lång tid nu, och är mycket nöjd.

Likewise. Har kört 3:an på XP, OSX10.5 och Vista och jag är förbannat nöjd överlag. Snabb som faen.

Det enda som retade mig först var adressbar men Aphex länk ovan ordna det problemet rätt omgående.

Permalänk
Medlem

Jag noterar att felstavningar markeras rött. Tänk så fina alla forum skulle bli om alla lärde sig utnyttja det synd att man fortfarande kan särstava =(

Permalänk
Medlem

Kan man få den att inte visa url länken när man väljer tidigare besökta platser ?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Olika teman till olika plattformar, alltså?

Permalänk

De verkar gå bra för deras rekord, dom ville ha 5,000,000 nerladdningar på 24 timmar, har just nu runt 4,800,000 och 11 timmar kvar

http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASBR
Och jag då som kört gamla Mouse-Gestures som tydligen inte uppdaterats sen 2006

Hittade dock snabbt Firegestures som verkar ha många downloads och helt nyuppdaterat, så antagligen det folk kör med idag.
Funkar fint efter nån liten ändring i konfen så man känner sig hemma igen

Nya Firefox känns väldigt fint tycker jag

Yeeees! Nice!!! Nu har du just slaktat mina kompisars enda anledning till att köra Opera. Hihihihihi ^^ Mohahahaha!

Permalänk
Medlem

Funkar inte alls för mig på Vista 32Bit.
Såfort jag startar Firefox så får jag upp rutan att det inte svarar, får som alternativ att "check for solution" eller "close".
Sen fick jag upp något felmeddelande när jag skulle starta det.
Har installerat om flera gången men samma problem så fick återgå till 2:an igen..

Testade att installera på Vista 64Bit som jag har hemma. Exakt samma problem där... :/

Får felet:

Det här programmet kunde inte startas eftersom att xul.dll inte kunde hittas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie
Funkar inte alls för mig på Vista 32Bit.
Såfort jag startar Firefox så får jag upp rutan att det inte svarar, får som alternativ att "check for solution" eller "close".
Sen fick jag upp något felmeddelande när jag skulle starta det.
Har installerat om flera gången men samma problem så fick återgå till 2:an igen..

Det är kanske din gamla 2.0 profil som ställer till problem, döp om den så kanske det funkar.
Sen ska du helst inte installera 3.0 på samma ställe som du hade 2.0, dvs. du ska inte göra en "uppgradering" utan en ren installation.

Själv så är jag helnöjd med FF3.0. man märker skillnaden mellan 2.0 och 3.0. Men för mig så försvinner sökikonen uppe till höger när man startar FF, detta var fixat i RC1 men kom tillbaka i RC2 och är fortfarande kvar i Final builden, det är väl det enda jag egenltigen har att klaga på.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

Ser riktigt fint ut, dock var det ett jäkla bök att få igång mina addons. De har ju flyttat på allting, och buggfritt var det inte heller.

Foxmark fick jag välja i en äldre version, ie tab hittades inte när jag sökte tills jag prövade söka direkt i tillägg-fönstret. Outlook 2003 Silver finns än så länge endast kompatibel med betan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Det är kanske din gamla 2.0 profil som ställer till problem, döp om den så kanske det funkar.
Sen ska du helst inte installera 3.0 på samma ställe som du hade 2.0, dvs. du ska inte göra en "uppgradering" utan en ren installation.

Själv så är jag helnöjd med FF3.0. man märker skillnaden mellan 2.0 och 3.0. Men för mig så försvinner sökikonen uppe till höger när man startar FF, detta var fixat i RC1 men kom tillbaka i RC2 och är fortfarande kvar i Final builden, det är väl det enda jag egenltigen har att klaga på.

Har testat detta också. Avinstallerade det gamla och installerade det nya.
Nu så la den inte in alla filer som den ska, får endast 34kb i installationsmappen. Den lägger inte till firefox.exe eller ngt sånt.
Mycket skumt är det..

Permalänk

3.0 är tydligen samma som RC3, så har ni redan den så behöver ni inte ladda ner.

http://support.mozilla.com/tiki-view_forum_thread.php?locale=...

Permalänk
Medlem

När jag uppdatera så försvann hälften av mina bokmärken som jag hade i 2:an, och en del rss feeds också.

Jag tror jag installerade på samma ställe, så det blev en uppgradering istället för en ren installation. Men finns det något sätt att få tillbaka dom ? För skulle vara jävligt jobba att leta upp alla nya och så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Därför att du inte vinner något på det men förlorar massor.

Finns många buggar relaterade till hurvida man kör engelskt eller icke-engelskt OS (detta eftersom engelska är det vanligaste). Oftast är det väl inte MS fel men det blir fel i slutändan.

.....

En hel del till och det är så sant. Just felsökning är så mycket enklare och en hel del krystade översättningar är sånt som man märker direkt, säkerheten är ju inte nått man märker på en gång, men det är dock ett problem.

Sen kan man oxå fundera på hur det är om man jobbar i ett större företag, du kanske besöker ett annat lands kontor och din burk strular och du har inte adminrättigheter på företagets laptop, då kan det vara trevligt att företaget har samma språkversion genomgående så du faktiskt kan få hjälp med handpåläggning där du är av det landets supportpersonal.

En annan sak är att en del prg inte finns i svensk version och att då blanda språk ser ruskigt illa ut och bidrar bara till förvirring.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5700X3D, LPX 64GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ytterligare en intressant funktion är det nya bokmärkessystemet. Bokmärken sparas nu i en databas, vilket betyder snabbare sökning och så kallad automkomplettering i realtid. Det räcker exempelvis med att skriva in ”www.sw” i adressfältet för att komma till SweClockers.com, om ett bokmärke redan är sparat. Även tidigare besökta webbplatser kan sökas igenom direkt från adressfältet.

Detta är ju inget nytt, IE har väll haft detta i ett tag?!

GTEK som exempel;

Där har jag "GTEK Distrubition AB Lian Li moderkortsplåt, med fläkt" som ett bokmärke. Då behöver jag endast skriva "G" och trycka på "neråt-pilen" en gång för att komma till GTEK Distrubition AB Lian Li moderkortsplåt, med fläkt

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

I Windows kör jag FF, men i Mac kan den inte slå Camino.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter

Vilket i sig är grymt sorgligt...
Hur svårt kan det vara?

Permalänk

Någon som har problem med...

About:config

browser.search.openintab;true/false

Kan inte få nya sökningar i nya tabbar ... undrar om det e jag eller 3:an i allmänhet ?

Edit; hittade problemet ... var Tab Mix som körde över default inställningar.
Lösning;

About:config

extensions.tabmix.opentabfor.search;true

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Har aldrig använt www. med Firefox

Såhär är det:

www.aaa.com är inte samma sak som aaa.com.

www är ett subdomän till "aaa" som kan länkas till ett annat ip, domän eller sida.

aaa.com är själva domänet. Så man kan utan problem göra så man kommer till 2 olika webbplatser, servrar, sidor (etc) beroende på om man skriver www.aaa.com eller aaa.com.

Dock har de flesta länkat subdomänen www till samma sida/ip som grunddomänen.

Bara som info

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miffow
När jag uppdatera så försvann hälften av mina bokmärken som jag hade i 2:an, och en del rss feeds också.

Jag tror jag installerade på samma ställe, så det blev en uppgradering istället för en ren installation. Men finns det något sätt att få tillbaka dom ? För skulle vara jävligt jobba att leta upp alla nya och så.

I windows borde det finnas backup i din hem/användarkatalog under:

c:/document and settings/_användarnamn_/Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/_slumpsträng_.default/bookmarkbackups/

Sökvägen kan variera något, men du fattar...

Permalänk
Avstängd

Var är Go to-knappen? Hittar ingen sådan. Måste trycka på enter när jag har klistrat in en URL med musen.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Var är Go to-knappen? Hittar ingen sådan. Måste trycka på enter när jag har klistrat in en URL med musen.

jaa, du. Jag hittar inte heller den

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Go knappen kommer fram längst till höger i url fältet för mig så fort jag gör en ändring i det eller klistrar in text.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Go knappen kommer fram längst till höger i url fältet för mig så fort jag gör en ändring i det eller klistrar in text.

Tack!

Ordentligt löjlig funktion dock.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Tack!

Ordentligt löjlig funktion dock.

Hmm, vad är det för löjligt med det...? Om man skriver i adressfältet eller klistrar in nåt så vill man ju antagligen gå dit. Står man redan på en sida vill man antagligen inte klicka "go to", så då visar den RSS-feeds och bokmärke-stjärnan istället.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hmm, vad är det för löjligt med det...? Om man skriver i adressfältet eller klistrar in nåt så vill man ju antagligen gå dit. Står man redan på en sida vill man antagligen inte klicka "go to", så då visar den RSS-feeds och bokmärke-stjärnan istället.

Varför ö.h.t. lägga ned energi på en sådan sak? Kunde de inte som alltid bara ha en ständigt synlig go to-knapp? Vad är vitsen med att den ska åka bort?

Visst det är ingen stor grej, men ändå ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murpie
Yeeees! Nice!!! Nu har du just slaktat mina kompisars enda anledning till att köra Opera. Hihihihihi ^^ Mohahahaha!

Opera är den enda rätta att köra, har alltid kört med det!
Smaken är som baken

OnTopic : Verkar som att nordkorea har problem med att dra ner firefox
"North Korea : 0 Download"
Ah, juste! Glömde att dom inte får surfa på internet där! :/

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte hunnit testa FF3 en i IE 7 byts ju bara refreshknappen ut mot en go-knapp när man börjat ändra något. Det känns rätt vettigt även om funktionen buggar en del.

Permalänk
Avstängd

Varje gång jag tankar ny firefox så går det faktiskt fortare, så att det känns.
Sen efter några månader så känns det (ff2), lika slött som vad som helst hursomhelst nu sitter jag här med ett rappt firefox!

edit: Hittade en grej nyss i ff3, markera valfri textradda och så drar ni den. Då ser man ett spöke av texten som kan släppas någonstans där man vill kopiera texten till. Bra för dem som inte kan använda ctrl-c/ctrl-v

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi

OnTopic : Verkar som att nordkorea har problem med att dra ner firefox
"North Korea : 0 Download"
Ah, juste! Glömde att dom inte får surfa på internet där! :/

Får dom(han) visst det.

Var faktiskt ca 200st som anmälde sig att ladda ner FF3

Permalänk
Medlem

Haha en liten grej jag stör mig på. Varför har dom tagit bort rensa listan alternativet i filhämtaren om man högerklickar och bara har det på en knapp som sitter i fel hörn

Annars är ju nya firefox riktigt nice. Mycket märkbart snabbare än tvåan, speciellt på snabbare datorer.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |