Creative Zen vs iPod shuffle!

Permalänk
Medlem

Creative Zen vs iPod shuffle!

Är i desperat behov av en ny mp3-spelare eftersom min gamla gått sönder och jag ska nästa vecka bort på en längre resa.
Har egentligen gått och väntat på att apple ska släppa en ny nano, men eftersom det troligtvis blir i september måste jag ha något i väntan på den.
Först var jag säker på att köpa iPod Shuffle 1 gb mest bara för att klara resan och sedan använda den när jag springer.

Men sedan har jag fått upp ögonen för Creative Zen 2 gb som kostar 690:- på bland annat Clas Ohlsson. Fördelen med att betala 260:- mer för Zen är ju att då får jag ett mer gb i minne och att den kan visa filmer. Kan vara kul att se på filmer under flygresan. Men då får jag ju i och för sig ingen ultimat mp3 att springa med och jag har varit ganska inställd länge på att köpa Apples nästa iPod nano.

iPod Shuffle
+ Billigare
+ Snygg och stilren
+ Inklusive en bordsladdare
- Mindre utrymme (1 gb)
- Ingen skärm
- Ingen radio

Creative Zen
+ Skärm
+ Radio
+ Mer utrymme (2 gb)
- Får ingen joggning-mp3
- Dyrare
- Mer plastig

Permalänk

Shuffle finns nu i 2GB. Bästa lilla musikmanick man kan skaffa sig om man prioriterar enkelhet och portabilitet högt. Väl värd sin slant.

Permalänk
Medlem

Köp Nano i stället. Den fungerar utmärkt att springa med.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja föreslå en Sandisk Clip 2GB, som en Shuffle med skärm, radio och EQ fast utan att behöva betala mer för det. Den har fått gott om fina recensioner också. Jag har haft en i 2 månader och det är en mycket bra spelare. Förvånansvärt bra radio också för en mp3-spelare.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Inaktiv

zen är inte stor och du får ett väldigt mycket minne för pengarna. Den fungerar utmärkt att springa med också.

Fördelarna med den tycker jag är dess menysystem som är hur bra som helst. Även ljudet är riktigt bra.
Sen så är det ju ett plus för vissa att man slipper itunes