GTA 4 kommer till PC! (bekräftelse i mailkonversation)

Permalänk

GTA 4 kommer till PC! (bekräftelse i mailkonversation)

En trovärdig person på GTA Forums har fått bekräftelse på GTA 4 release i en e-mail konversation där han utgav sig för att vara Dan Houser (vice VD Rockstar).

I maj siktade Rockstar på September release men det kan ju ha skjutits fram.

screenshots av konversationen finns här:

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=284113&st=10060

Notera att personen som skrivit startmailet har varit trogen det här GTA-forumet sedan Mars 2005 och att han skulle hitta på det här är inte särskilt troligt.

Permalänk
Medlem

Det var bra att höra

Vissa har ju sagt att det inte ska komma till pc.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Klart som fan det gör, ända sedan GTA blev 3D så ska det vara på PC. GTA 1/2 passar bättre på konsol men de senare är bäst till PC!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

GTA 1 och 2 = PC, och dom regerade
Speciellt i MP.

Permalänk
Medlem

Varför skulle det inte komma? Sure bra att det verkar klart, men jag har bara väntat på det. Alla har ju kommit till pc så...gött iaf

Permalänk
Medlem

verkar som Admin har tagit bort tråden , men det fanns en annan stor tråd

och på sista sidan i den http://www.gtaforums.com/index.php?act=ST&f=120&t=284113&st=1...

högst up så är det en kille som klagar på att hans tråd om det blev borttagen av admin , vilket får mig att tro att det är hans tråd du försökt länka till

han skrev såhär i den stora tråden

Citat:

In my thread I got a lot of new proof that GTA IV will come to PC, and now 'moderator' Jallar, closed my thread.
His reason to close my thread was that 'Rockstar Support' was spelled 'Rock Star Support' in the email. But as you can see on http://rockstarscammer.blogspot.com/, where they faked having GTA IV for the pc,
it is also spelled like Rock Star Support.[
And now my topic, with BRAND NEW information, and twice confirmation about GTA IV for the pc, 8 pages and one moderator message long, is closed. I don't no if Jallar is known of his mistakes he makes when modding the site, but this is what I call a BIG mistake. Tell me what you think about this. He's not reacting on my pm's @ the moment, so I'm pissed off.

han säger alltså att han har fått mail från Rock star support , samma ställe som en fake'are har använt i sin fake.

om det här är killen som gjort tråden du länkar till så tror ja inte han är så smart eller trovärdig.

men du kanske länkade till en annan snubbe, och jag tror själv på att gta 4 kommer till pc

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
verkar som Admin har tagit bort tråden , men det fanns en annan stor tråd

och på sista sidan i den http://www.gtaforums.com/index.php?act=ST&f=120&t=284113&st=1...

högst up så är det en kille som klagar på att hans tråd om det blev borttagen av admin , vilket får mig att tro att det är hans tråd du försökt länka till

han skrev såhär i den stora tråden

han säger alltså att han har fått mail från Rock star support , samma ställe som en fake'are har använt i sin fake.

om det här är killen som gjort tråden du länkar till så tror ja inte han är så smart eller trovärdig.

men du kanske länkade till en annan snubbe, och jag tror själv på att gta 4 kommer till pc

Nej, han är en annan kille.

DML heter användaren. registrerad i Mars 2005.

Ska finnas på sidan 504 i 'Will it HAPPEN. GTA PC'-tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Nej, han är en annan kille.

DML heter användaren. registrerad i Mars 2005.

Ska finnas på sidan 504 i 'Will it HAPPEN. GTA PC'-tråden.

okey bra , den här Delightful killen verkade inte så smart

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jo det där inlägget är ju lite mer troligt .
dock inte allt för svårt att förfalska eftersom alla bevis är bilder.

nått han borde göra är att maila alla som vill ha mail från danhouser@live.com bara för att bevisa att han verkligen äger den mailen

försökte regga den men det står bara

Citat:

We're temporarily unable to check ID availability. Please try again.

http://i32.tinypic.com/oier86.jpg

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Självklart kommer till PC, dom som säger annat önskar bara att deras konsol var mer värt att köpa

Men den kommer att bli även större än konsol versionerna, och det vill ju inte konsolisterna att det ska hända, IN YOUR ASS BOYS (för milt med face)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vafan är det där för källa för att tro att detta ska vara sant. Herregud.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
En trovärdig person på GTA Forums har fått bekräftelse på GTA 4 release i en e-mail konversation där han utgav sig för att vara Dan Houser (vice VD Rockstar).

Hur trovärdig är man som person om man låtsas vara nån annan haha det undrar jag, lät så roligt bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ume
Hur trovärdig är man som person om man låtsas vara nån annan haha det undrar jag, lät så roligt bara.

han är trovärdig för att han har varit medlem där sedan 2005.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Självklart kommer till PC, dom som säger annat önskar bara att deras konsol var mer värt att köpa

Men den kommer att bli även större än konsol versionerna, och det vill ju inte konsolisterna att det ska hända, IN YOUR ASS BOYS (för milt med face)

Källa på att det kommer bli större hade varigt intressant.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet

Säg vilken spel som inte varit större än konsol versionerna, alltid lite extra i PC versionerna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet

Det är väl ganska uppenbart? Med de knappa systemresurserna konsoler har så borde det inte vara så svårt att förstå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Det är väl ganska uppenbart? Med de knappa systemresurserna konsoler har så borde det inte vara så svårt att förstå.

Har de andra portade GTA-spelen varit större? O.o

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Alla vet om att det kommer till PC, bara dumt och tro någonting annat. Man säljer till konsol först just för att det är där de större pengarna finns just för att det är knepigare att ladda hem spelet från PC och köra ut till en konsol jämfört med att ladda hem till PC och installera och spela.

GTA är en på tok för stor titel för att _inte_ komma till PC.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ja vad jag vet så har alla GTA-spelen varit bättre till PC än konsol. GTA SA slog ju igenom som värst när det släpptes till PC. Samma med GTA VC och GTA III.

Att GTA 4 skulle komma till PC visste väl alla redan om. Stora frågan är ju när det kommer att släppas.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Har de andra portade GTA-spelen varit större? O.o

Har för mig att någon hade fler uppdrag, men inte säker.

En sak är jag 100% säker på, alla mods som kommer till PC versionerna gör spelet "större" och bättre.

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning till att Inte tro att GTA IV kommer till PC, det är nästan lika självklart som att solen är fyr... rund. Frågan är bara om hur länge det kommer och vad det har för systemkrav

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Var det någon som någonsin trodde att det inte skulle komma till PC? Det är klart som fan det kommer till PC. Det är ALLTID konsollexklusivt i början och det är ALLTID bättre på PC i slutändan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Jo det där inlägget är ju lite mer troligt .
dock inte allt för svårt att förfalska eftersom alla bevis är bilder.

nått han borde göra är att maila alla som vill ha mail från danhouser@live.com bara för att bevisa att han verkligen äger den mailen

försökte regga den men det står bara

http://i32.tinypic.com/oier86.jpg

Använd Ie så fungerar den sidan bättre för mig iaf.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Det är underligt att jag tycker grafiken är bättre, jag spelar PES 08 på högsta med mitt 8600gt men det ser end¨å mycket bättre ut på konsol

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

den där pc gamer bilden ger verkligen bekräftelse
de e fan dags att gå ut o visa en trailer nu rockstar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas Skönt om det kommer till pc, om mina 2 gig ram klarar det så..Är väll bara att upgradera då ocså iförsig..

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

IGN har undersökt angående den där Pcgamer omslaget
och pratat med rockstar och de har sagt att det stämmer inte de har inte annonserat för pc.
http://grandtheftauto.ign.com/articles/news/1051/PC-Version-o...