Permalänk
Medlem

Nya minnen på 800MHz

Tjenare!

Som topic lyder så ska jag inhandla nya ramminnen. Jag har speciella krav på dessa; de ska vara snabba, billiga och det skall vara minst 2048MB per sticka.

Moderkortet som de skall passa i är ett Asus P5W DH Deluxe, om det nu spelar någon roll.

Det kanske är svåra kriterier men det var ett tag sedan jag befann mig i ramträsket så jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig.

MVH

Erik

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Corsair har ju 800mhz 2048mb-stickor... Mycket billiga. 740 kr typ för 4gb.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Samma som Paddan rekomenderar, köpte mina på www.inet.se (kolla sign), är nöjd men kan bara utnyttja 3gb pga x86 ^^ Lägger in x64 OS när det behövs.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Samma som Paddan rekomenderar, köpte mina på www.inet.se (kolla sign), är nöjd men kan bara utnyttja 3gb pga x86 ^^ Lägger in x64 OS när det behövs.

Men dessa minnen passar till min dator i övrigt? Finns det fler typer utav billiga minnen eller är det Corsair som har monopol på den delen utav minnesmarknaden?

MVH

Erik

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sniffy
Men dessa minnen passar till min dator i övrigt? Finns det fler typer utav billiga minnen eller är det Corsair som har monopol på den delen utav minnesmarknaden?

MVH

Erik

Ja dom ska passa, jag har ett P5B bord och dom klarar 800mhz och max 8gig minne.
Corsair har billiga priser, det är väl därför alla ger dom ett försök och prövar.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4