Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Lite förhand information till alla här
Noxen är nu på väg med transport till oss. Den kommer dock till oss först den 28/7, vilket innebär att den har blivit 4 dagar försenad. Nu blir det dock inte fler förseningar då dom är skickade från tillverkningen

Tack för informationen! Alltid lite småsurt med förseningar när man väntar på något, men skönt att veta att de är påväg.

När tror du att ni byggt, testat och skickat iväg förhandsbeställningarna? Speciellt de som beställdes i fredags?

Permalänk
Medlem
Citat:

Noxen är nu på väg med transport till oss. Den kommer dock till oss först den 28/7, vilket innebär att den har blivit 4 dagar försenad. Nu blir det dock inte fler förseningar då dom är skickade från tillverkningen

Hej, får man fråga hur batteritiderna ser ut med de sex-, respektive niocelliga batterierna?

Och varför kan man inte välja till extrabatteri i konfiguratorn?

EDIT: Märkte precis att man kan köpa extrabatterier som tillbehör.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Citat:

Tack så mycket! Hur länge kommer det sedan dröja innan ni skickar iväg dem?

Permalänk
Medlem

9 cells batterierna kommer tyvärr att komma mycket senare än datorn och 6-cells, så vi kommer i första skedet att skicka med 6-cells batteri för att undvika ytterligare förseningar. När vi därefter får in 9-cells så skickar vi dessa och skickar retursedel för 6-cells batteriet, alternativt så kan man köpa loss det för 280,- exkl. moms.
Senast den 6 Augusti räknar vi med att ha skickat iväg alla beställda Nox, dvs. de som beställt senast får sin datorn senast detta datum. Tidigare förbeställningar kan räkna med några dagar tidigare.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Citat:

9 cells batterierna kommer tyvärr att komma mycket senare än datorn och 6-cells, så vi kommer i första skedet att skicka med 6-cells batteri för att undvika ytterligare förseningar. När vi därefter får in 9-cells så skickar vi dessa och skickar retursedel för 6-cells batteriet, alternativt så kan man köpa loss det för 280,- exkl. moms.
Senast den 6 Augusti räknar vi med att ha skickat iväg alla beställda Nox, dvs. de som beställt senast får sin datorn senast detta datum. Tidigare förbeställningar kan räkna med några dagar tidigare.

Faaan jag har 9-cell. Men skickar ni 9-cells senare än 9 augusti??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Faaan jag har 9-cell. Men skickar ni 9-cells senare än 9 augusti??

Du kommer få datorn med 6cells sen kommer 9cells att skickas separat vid ett senare tillfälle, om jag förstod rätt. Så du kommer få datron men inget 9cells batteri.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Du kommer få datorn med 6cells sen kommer 9cells att skickas separat vid ett senare tillfälle, om jag förstod rätt. Så du kommer få datron men inget 9cells batteri.

aha.. jo det är nog så. Jag hoppas nog så. Och jag hoppas att min kommer tidigare än 6:e för jag beställde min för typ 1.5 vecka sen

Permalänk

Jag har kollat runt på forumet ett bra tag nu och kollat efter en bra bärbar dator för inte allt för mycket pengar.
Jag har i princip bestämt mig för Zepto Nox A15 som många andra har gjort här på forumet.

Jag har några funderingar dock.

Min specc skulle se ut så här ungefär:

Inget operativsystem

Keyboard Orion/Nox SE BLACK

Miljöavgift

WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3

Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

DVD-RW / CD-RW SATA

120GB 7200rpm SATA Hårddisk

6 Cell Nox/Orion

Det jag undrar är:

1. Nu har jag läst att om man beställer 9 cells batteriet så skickar de först en dator med 6 cells batteri och skickar sedan 9 cells batteriet efteråt. Men om man tar med 9 cells batteriet så får man 40 dagars leveranstid.
Är detta för batteriet eller för hela datorn?

2. Är det värt det med 9 cells batteri istället för 6 cell?

3. Jag undrar också om det är värt att skaffa en 7200rpm hårddisk?

Tack på förhand

Permalänk
Citat:

[i]
Det jag undrar är:

1. Nu har jag läst att om man beställer 9 cells batteriet så skickar de först en dator med 6 cells batteri och skickar sedan 9 cells batteriet efteråt. Men om man tar med 9 cells batteriet så får man 40 dagars leveranstid.
Är detta för batteriet eller för hela datorn?

2. Är det värt det med 9 cells batteri istället för 6 cell?

3. Jag undrar också om det är värt att skaffa en 7200rpm hårddisk?

Tack på förhand

[/i]

1. Borde vara för batteriet endå?

2. Jag har hört att om du kör med t.ex 320 giggarn som liggar på
5400 rpm, så presterar den iprincip lika bra som en större hdd med
högre rpm, ungefär samma princip som med konstraster och LCD
platt-tv apparater, en 40" samsung 6 serien kräver mycket mera
konstrast än vad en 37" gör (för att skapa ungefär samma skärpa/djup typ)

3. Se 2.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk

Jag skulle bli väldigt glad om någon skulle kunna förklara eller uppskatta åtminstonde hur stor skillnade det är mellan p9500 och p8600?
Jag beställde med p9500 men jag kan inte påstå att jag riktigt visste vad jag fick för de extra kronorna jag la till för p9500

Permalänk
Medlem

Ringde nyss Zepto, de meddelade att datorn eventuellt levereras i mitten av augusti. Stämmer verkligen detta..??

Ska nämligen utomlands om ett par veckor, och då måste jag avboka och skaffa annan. Vilken skulle ni kikat på utöver denna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orre64
Ringde nyss Zepto, de meddelade att datorn eventuellt levereras i mitten av augusti. Stämmer verkligen detta..??

Ska nämligen utomlands om ett par veckor, och då måste jag avboka och skaffa annan. Vilken skulle ni kikat på utöver denna?

jag beställde min i måndags (21/7) och om jag förstod mailet rätt
kommer datorn att lämna zeptos fabrik den 6/8, sen kan det ju
bli ytterligare förseningar också dock. Men hoppas på 6:e

det beror ju säkert på när du beställer datorn också

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Beställde min Nox i fredags (eller var det i måndags, hmm), ser ut så här:

WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
MS Windows Vista Home Premium 64bit - SE + Office testversion
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
320GB 5400rpm SATA Hårddisk
DVD-RW / CD-RW SATA
6 Cell Nox/Orion

Hur blir det när man beställer med Vista? Installerar Zepto det?
Man vill ju helst göra det själv.

Permalänk

Fördelarna med att köpa Microsoft® Windows® till din Zepto®:

* Du får din bärbara Zepto klar att köra med allt installerat och fungerande.
* Du slipper virus, maskar och spyware som oftast följer med piratkopierad mjukvara.
* Alla säkerthetsuppdateringar till Windows® från Windows® autoupdate.
* Fri tillgång till utvalda produkter och tjänster på: www.microsoft.com/genuine
* Du kan även få det med annat språk än Svenska och Engelska. Ring Zepto för besked om vilka ytterliggare språk som finns att tillgå.

håller med om att man vill göra det själv, förmodligen skickar dom med skivor osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balboa502
Fördelarna med att köpa Microsoft® Windows® till din Zepto®:

* Du får din bärbara Zepto klar att köra med allt installerat och fungerande.
* Du slipper virus, maskar och spyware som oftast följer med piratkopierad mjukvara.
* Alla säkerthetsuppdateringar till Windows® från Windows® autoupdate.
* Fri tillgång till utvalda produkter och tjänster på: www.microsoft.com/genuine
* Du kan även få det med annat språk än Svenska och Engelska. Ring Zepto för besked om vilka ytterliggare språk som finns att tillgå.

håller med om att man vill göra det själv, förmodligen skickar dom med skivor osv

Suck... Aja, blir att installera om och ta bort allt onödigt skit.

Permalänk
Medlem

Måste man köra med MS Vista på nox/mythos, Znote 6224W, eller går det att köra MS XP och Linux, exempelvis Ubuntu, eller fedora på dom ?

"Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,50 GHz, Endast Vista)"

Är det stor skillnad på 8600M GT & 9600M GT?

Ni som har Zepto, hur är kvalitetsintrycket?

Mvh epyon

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Suck... Aja, blir att installera om och ta bort allt onödigt skit.

Vissa företag lägger verkligen in en hel del extra program, Zepto lägger endast in operativ system en office pröv version ifall man valt det samt drivrutiner för samtliga enheter.

Innan ni gör ominstallation är det värt att titta på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pef-Zepto
Vissa företag lägger verkligen in en hel del extra program, Zepto lägger endast in operativ system en office pröv version ifall man valt det samt drivrutiner för samtliga enheter.

Innan ni gör ominstallation är det värt att titta på

Det låter ju vettigt.
En fråga dock. Hänger det med Drivrutiner till samtliga komponenter på CD till NOX:en eller måste det tankas? Och är det drivare till BÅDE xp och Vista?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Det låter ju vettigt.
En fråga dock. Hänger det med Drivrutiner till samtliga komponenter på CD till NOX:en eller måste det tankas? Och är det drivare till BÅDE xp och Vista?

Som till våra tidigare modeller medföljer det alltid en drivrutinsskiva. Drivrutiner till Vista & Xp hittas här.

ftp://ftp.zepto.com/Notebooks/Nox_A15/Drivers/

Permalänk
Medlem

Pef-Zepto, när läggs Hydran fram på hemsidorna för beställning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Måste man köra med MS Vista på nox/mythos, Znote 6224W, eller går det att köra MS XP och Linux, exempelvis Ubuntu, eller fedora på dom ?

"Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,50 GHz, Endast Vista)"

Är det stor skillnad på 8600M GT & 9600M GT?

Ni som har Zepto, hur är kvalitetsintrycket?

Mvh epyon

Ubuntu ska iaf funka på Nox/Mythos, på Znote vet jag inte:

"Zepto Nox är testad*** för att fungera tillsammans med Ubuntu för dom som är ute efter ett gratis operativsystem som alternativ. Ubuntus senaste distrubution Hardy Heron 8.04 fungerar out of the box med drivrutinsupport för den vanligaste hårdvaran vilket inkluderar den helt nya Cuda teknologin från Nvidia. En del hårdvara så som webbkamera, fingeravtrycksläsare och TV-tuner behöver tredjeparts drivrutiner för att fungera.

***Zepto tillhandahåller ej support på Linux installationer"

Skulle bli förvånad om XP inte funkar.

Ja det är stor skillnad på 8600MGT och 9600M GT, jämför på http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Grafic-Cards.130.0...

Då jag inte fått min Nox kan jag inte svara på hur kvalitén är men med aluminum anslutningar osv. så tror jag att den är schysst. Den är ju inte lika "flashig" som exempelvis 1530 men jag gillar att den är stilren.

Tack Pef-Zepto, låter ju vettigt att de inte gör som Dell, får kika innan jag installerar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Ubuntu ska iaf funka på Nox/Mythos, på Znote vet jag inte:

"Zepto Nox är testad*** för att fungera tillsammans med Ubuntu för dom som är ute efter ett gratis operativsystem som alternativ. Ubuntus senaste distrubution Hardy Heron 8.04 fungerar out of the box med drivrutinsupport för den vanligaste hårdvaran vilket inkluderar den helt nya Cuda teknologin från Nvidia. En del hårdvara så som webbkamera, fingeravtrycksläsare och TV-tuner behöver tredjeparts drivrutiner för att fungera.

***Zepto tillhandahåller ej support på Linux installationer"

Skulle bli förvånad om XP inte funkar.

Ja det är stor skillnad på 8600MGT och 9600M GT, jämför på http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Grafic-Cards.130.0...

Då jag inte fått min Nox kan jag inte svara på hur kvalitén är men med aluminum anslutningar osv. så tror jag att den är schysst. Den är ju inte lika "flashig" som exempelvis 1530 men jag gillar att den är stilren.

Tack Pef-Zepto, låter ju vettigt att de inte gör som Dell, får kika innan jag installerar om.

tack för svaret!

För mig lutar det åt Znote 6324W, den är smidig och lätt och har väldigt mkt kraft. Det få spelen jag hinner spela tror jag att den ska klara (wc3 & Quake3A) sen att den hade lite högre upplösning än d flesta andra 14" gör den ännu mer aktuell. Sedan Zeptos kampanj pris är ju klockrent.

Frågan är ju bara då om Zeptos kvalitet, plastig eller gedigen upplevelse?

Var och kände skillnaden IRL mellan en 2,2Kg 14" och en 2,7Kg 15" och 14" kändes mkt smidigare, dock var det inte zeptos maskiner.

Hade vart fint att få XP och Linux att fungera på Znote 6324W
Ingen som provat?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Citat:

Hade vart fint att få XP och Linux att fungera på Znote 6324W
Ingen som provat? [/B]

Fungerar klockrent. Att installera dualboot i dagens läget är ganska simpelt.
Kort beskrivning är att partitionera upp din hdd till två stycken partitioner. Installera sedan först XP. Sedan väljer du att använda resten till linux instalaltion så partitionerar den upp resten. Sedan tar grup hand om boot menyn.

Kanske inte bästa beskrivningen men en liten inblick. Guiden finns det gott om och 6324 samt ubuntu 8.04 fungerar verkligen out of the box
Använder nämligen min till det, dock med ubuntu och vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pef-Zepto
Fungerar klockrent. Att installera dualboot i dagens läget är ganska simpelt.
Kort beskrivning är att partitionera upp din hdd till två stycken partitioner. Installera sedan först XP. Sedan väljer du att använda resten till linux instalaltion så partitionerar den upp resten. Sedan tar grup hand om boot menyn.

Kanske inte bästa beskrivningen men en liten inblick. Guiden finns det gott om och 6324 samt ubuntu 8.04 fungerar verkligen out of the box
Använder nämligen min till det, dock med ubuntu och vista

Trevligt.

En fråga till.
Detta:

Citat:

Zepto is working on increasing performance from 5000 3D Mark 2006 points with the current 9600M GT card with DDR3 to approximately 6000 3D Mark 2006 points with a graphics card not named yet – resulting in a performance increase of around 20%.
The graphics card will become available for sale on www.zepto.com from the beginning of September, increasing speed and performance of the new Nox and Mythos notebook PC’s even more – without increasing power consumption. At the same time, customers that already own a Nox or Mythos will be offered the possibility to upgrade to the new card without any problems, as this card will be Nvidia MXM compatible. The price of the new graphics card is still unknown.

Stämmer detta? Hur kommer det fungera rent praktiskt? Kan man begära utskick av det nya kortet eller måste man skicka in datorn och så?

Sitter och tuggar på min arm nu i väntan på min NOX. Kan ni inte piska batteritillverkarna lite hårdare?

Permalänk
Citat:

Trevligt.

En fråga till.
Detta:

Stämmer detta? Hur kommer det fungera rent praktiskt? Kan man begära utskick av det nya kortet eller måste man skicka in datorn och så?

Sitter och tuggar på min arm nu i väntan på min NOX. Kan ni inte piska batteritillverkarna lite hårdare?

:O:O SERIÖST??

OM DET STÄMMER HAR JAG FAN GJORT MITT LIVS BÄSTA KÖP!!!

Permalänk
Citat:

Trevligt.

En fråga till.
Detta:

vi har skickat ut en pressrelease angående uppgraderingarna.
Förhoppningsvis kommer någon sajt nämna detta inom kort.

Permalänk
Medlem

Lagom sniket att ha:
::: Zepto Hydra A17 | C2E QX9300@2.53Ghz 1066Mhz FSB | 2x6 MB DDR3@1066mhz | Nvidia 9800m GTX | Vista 64 ::: 3DMark 06 ~11,5k

i sin signatur när den inte är ute än, pure evil!

Vad kommer 15" hydra kosta?

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Lagom sniket att ha:
::: Zepto Hydra A17 | C2E QX9300@2.53Ghz 2x6 MB 1066Mhz FSB | 8GB DDR3@1066mhz | Nvidia 9800m GTX | Vista 64 | 3DMark 06 ~11,5k :::

i sin signatur när den inte är ute än, pure evil!

Vad kommer 15" hydra kosta?

Jao, nu har jag iofs rättat den också så

I dagens läge kommer det inte att bli en Hydra A15.
Men vem vet var framtiden avslöjar.

Permalänk

Vad kommer Hydra A17 att kosta då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Vad kommer Hydra A17 att kosta då?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...