Permalänk
Medlem

Udda dator problem!

Hejsan! Jag har köpt en dator för ca 4 månader sedan, Och har nu fått ett problem,,, Skärmen bara dör ibland, sen efter att skärmen varit död i 2 Sec så hänger sig datorn, det har jag märkt pågrund av att jag har haft igång datorn några gånger när jag spelar musik.

Sen för att få tillbax bilden på skärmen igen så måste man dra ut kabeln ibak, sen sätta på datorn igen. börjar bli LITE trött på det nu! :/

Väldigt tacksam för svar!

Mvh:Marcus

Permalänk
Medlem

Värmeproblem? Din gamla överklockade P4:a alstrar ju en massa värme. Det tillsammans med dina Geforce 8800 Ultra i tri-SLI kan döda allt!

Ps. du ställde ingen fråga, vad var det du ville ha svar på?

Permalänk
Medlem

Har ju ingen p4:a detta är mitt paket:

Intel Core 2 QUAD Q6600 2.4GHz 8MB, Western Digital Caviar XL 500GB, MSI GeForce 8800GTS OC 730MHz GPU 512MB DDR3, Corsair TWIN2X 8500C5D Dominator 2x1024MB, Gigabyte EP35-DS4 iP35, Aerocool ExtremEngine 3T.

Och alla fläktar funkar, känns konstigt om det vore fel, datorn är ny. ingen damm eller något på den eller något. Tacksam för mer svar

Permalänk

Låter ju som ett HW fel..

Det finns en CD skiva att ladda ner som heter ultimatebootCd.

Tanka hem & bränn.
Boota på den, gör alla test du kan göra. Börja med typ minnet först o sedan HD:n.. Kan ju vara så att grafik kortet spökar också.. Testa att byta det med ett annat efter att du har gjort dina tester..

Visa signatur

AMD64 Athlon 3000+, MSI K8T Neo-Fis, POV GeForce 6800GS, 2 *Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB,
Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA2 + Maxtor 200GB S-ATA