Tänkt köpa HD 4870 vilken tillverkare ger mest tillbehör?

Permalänk

Tänkt köpa HD 4870 vilken tillverkare ger mest tillbehör?

Tänkte ta och köpa mig ett ATI 4870, nu undrar jag då vilken av tillverkarna som skickar med mest exktra godis ?
Någon som vet

Permalänk

Är det inte bara att gå in på tillverkarnas sidor och kolla?

Permalänk

står dock inte på allas hemsidor vart som följer med !

Permalänk

Tror nog på HIS eftersom man får en grym skruvmejsel med lampa!

Permalänk
Avstängd

3dmar06 medföljer Sapphires

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Med Club-3d följde typ inget spännande med. En CF-brygg, DVI till HDMI, DVI till VGA och s-video till komponentvideo.

Permalänk
Medlem

Brukar ju kosta en hel del mera när man köper kort med bundlad vara.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

HIS skruvmejsel håller inte länge kan jag meddela :), men smidigt med lampan osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hermahn
Med Club-3d följde typ inget spännande med. En CF-brygg, DVI till HDMI, DVI till VGA och s-video till komponentvideo.

Samma sak med Sapphire

Permalänk
Medlem

MSI har Dirt och en trial till sagan om ringen online på typ 14 dar, om jag minns rätt har asus alone in the dark?
Själv har jag en mysig clib-3d utan spec. bundle

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Hedersmedlem

Med ASUS fick man en musmatta som inte fungerade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Med ASUS fick man en musmatta som inte fungerade

Får man samma saker med 4870 som med 4850?

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
MSI har Dirt o

kompletta spelet?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Taskigt då Sapphires kort är dyrast, och ändå får man inget med

Permalänk
Medlem

Jag läste någonstans att du bla fick med ett litet Usb-minne och lite andra godsaker med Sapphire kortet.

Citerar: "Inside the box is the Sapphire HD 4870 card, a component video out dongle and S-Video dongle, a DVI to VGA adapter, a DVI to HDMI adapter, two 4-pin Molex to 6-pin PCI Express power adapters, a CrossFire interconnect, a manual, the driver CD, a Ruby Rom Volume II goodie disk, a full version of 3DMark06, a CyberLink Power DVD 7 Disk, a CyberLink DVD Suite disk and a 2GB USB sampler Thumb Drive. Sapphire has done a great job with the bundle, giving the consumer a feeling that they get good value for money."

Källa:http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_4870/

Var detta bara skitsnack eller? Någon som kan bekräfta/dementera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Taskigt då Sapphires kort är dyrast, och ändå får man inget med

Eeh? Sapphire's kort är näst billigast eller billigast på Komplett, Datorbutiken, Alina Systems, Dustin Home, Computer Care Göteborg och Multitronic.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antimon

Var detta bara skitsnack eller? Någon som kan bekräfta/dementera?

Om du lyckas få tag på full-retail versionen så ingår USB-minne bla. Det ingår inte i light-retail versionen.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
kompletta spelet?

Ja

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltimateForLife
Tror nog på HIS eftersom man får en grym skruvmejsel med lampa!

Den har också ett vattenpass, att folk alltid glömmer det!
Som tidigare nämnts är dock skruvmejseln av tveksam kvalitet. Plasten känns som den ska ge vika när som helst.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Eeh? Sapphire's kort är näst billigast eller billigast på Komplett, Datorbutiken, Alina Systems, Dustin Home, Computer Care Göteborg och Multitronic.

Om du lyckas få tag på full-retail versionen så ingår USB-minne bla. Det ingår inte i light-retail versionen.

Kasst. De flesta skriver ju bara Retail också, inte om det är full eller lite. Bara komplett och Inwarehouse jag sett det står lite-retail men det lär ju va samma överallt.

Aja
HIS för en kass skruvmejsel,
Msi för ett bilspel,
Asus för en trasig?¿ musmatta.

Ta det billigaste lär ju tipset bli.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terniz
Den har också ett vattenpass, att folk alltid glömmer det!
Som tidigare nämnts är dock skruvmejseln av tveksam kvalitet. Plasten känns som den ska ge vika när som helst.

Japp, skruvmejseln duger inte något vidare och vid lite belastning så kommer grejen att gå sönder. Tycker dock skarpt om lampan, den har jag mycket användning av!

Permalänk
Medlem

I min HIS låda fick jag även gratis spel från steam.

Visa signatur

--
Tompa

Permalänk
Medlem

I mitt Sapphire fick jag...HD3870

Med CF brygga, adaptrar och drivrutiner...och klistermärket att fästa på chassit var ju det man var ute efter!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Just det! Jag fick HL2: Deathmatch och HL2: Lost Coast med mitt HIS 4850. Fick surfa in på någon sida och köra igenom den vanliga steam-rutinen. "Har du steam? Annars kan du ladda ner det här. Har du ett konto? Annars kan du skapa ett här".

Och skruvmejseln lär ju hålla till att skriva datadelar?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

I mitt Gigabyte 4850 fick jag inget extra förutom lite adaptrar och kablar.

Det har dock ett litet ljudchip inbyggt vilket gör att man kan köra hdmi med ljud + bild. Mycket användbart om du har behov av det. Jag är säker på att Gigabytes 4870 också har det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy

Det har dock ett litet ljudchip inbyggt vilket gör att man kan köra hdmi med ljud + bild. Mycket användbart om du har behov av det. Jag är säker på att Gigabytes 4870 också har det.

precis som alla andra 4850 och 4870s som finns ute

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
precis som alla andra 4850 och 4870s som finns ute

va? Jag som trodde det var ngt unikt som bara Gigabyte hade... Där ser man

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
och klistermärket att fästa på chassit var ju det man var ute efter!

QFT!

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Cooler Master M700w | Intel Core 2 Duo E8400(Zalman CNPS9700LED) | Asus Rampage Formula x48 | Kingston HyperX 4x1gb | WD 250gb x2 (Raid0) | 2 x Gigabyte Radeon HD4870 CrossfireX @ stock | Audigy 2 ZS | Zalman MFC-M1 controller | 3dmark06: 20151 Vantage: P12912
|

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om vad man får med, ta det som är billigast istället. ^^
Asus 4870 har två varianter, med eller utan Alone in the Dark vilket ändå är ett skitspel så ta varianten utan G (game) som är några hundringar billigare.
Utöver det så var det inget kul i lådan, mest standard.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk

Jag har HIS, geeklampan är lätt värd.
Har en sån bläckpenne grej så du alltid kan ha den i bröstfickan.
Om man skulle behöva skruva på nått ;D

Permalänk

*Lånar tråden lite*

Någon som vet om det går att köpa ATI 4870 ( no brand ) --->http://www.sweclockers.com/nyhet/7901-farska_tester_avslojar_... Är lite sugen på det utseendet på både klistermärket & fläkten. haha fattar inte att jag ens orkar fråga om en sån här grej, men ändå? Det är ju inge tillbehör men.... utseendet är Klassiskt Snyggt Utseende *S*