Permalänk
Medlem

Processorbyte HP 6510b

Tjena

Jag hittade en överbliven Core2Duo T7500 2,2 GHz idag och blev sugen på att stoppa i den i min bärbara. Jag läste runt lite på nätet och såg att de modellerna (HP 6510b) såldes med just den processorn, perfekt tänkte jag och smackade i den. När jag sedan startade datorn så gick strömmen igång och allt, men skärmen var svart och efter ca 5-7 sek så stängde datorn av sig. Eftersom datorn finns att tillgå med just den processorn så lär den ju vara kompatibel med de andra komponenterna i sig, och undrar därför, är det så att jag måste göra någon inställning innan jag byter? Eller måste jag uppgradera BIOS el. dyl.?

I datorn jag har just nu sitter en Celeron 540 1,8 GHz. Har ni några förslag?

Permalänk

Vilken spec har minnena som sitter i maskinen? Vet du att den nya processorn fungerade? Den kanske är defekt.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sitter

120GB toshiba hdd (tror ja)
x3100
wlan, bt
dvdrw
etc etc

Det sitter en T2750 på 2Ghz i min 6510b, dock har jag en C2D och inte "sketen" celeron..

stödjer din maskin C2D då?, borde den la göra ?

hm på hp's hemsida säljs den bara med C2D cpuer..

Permalänk
Medlem

Tjenare igen,
Det fungerade efter att jag uppdaterat BIOS och tagit ur ett minne och satt i det igen, antagligen så hade jag inte fått i det helt och hållet från början. Tack för hjälpen i alla fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
sitter

120GB toshiba hdd (tror ja)
x3100
wlan, bt
dvdrw
etc etc

Det sitter en T2750 på 2Ghz i min 6510b, dock har jag en C2D och inte "sketen" celeron..

Haha ja för din T2750 är ju såååå mkt bättre. mohaha

Visa signatur

Aspire D250, YES!