Permalänk
Robot

PSU med rostskador

Här kommer mitt första galleri här på Sweclockers.

Jag ville göra något udda och något enkelt, vilket inte alltid går ihop. Men jag fick tag på ett gammalt nätaggregat som inte gjorde annat än att samla damm. 80mm fläkten hade tagits bort av någon anledning, och specifikationerna var inte direkt skrämmande. Många hade slängt nätagget på skroten, men jag bestämde mig för att "piffa upp" det.

Jag fick min inspiration från det här bil modden, http://www.garaget.org/?car=67824&image=619738 Att lägga ut nätaggregatet i gräset en månad borde göra susen, om inte annat så är det väldigt enkelt. Så jag skruvade isär nätaggregatet och doppade skalet i saltvatten, sen lät jag den svenska sommaren göra resten.

PSU Specifikationer:
Tiger Power TG-2006-B 200W
+5V - 22.0 A
+12V - 6.0 A
Revoltec 80mm Green LED Fan 21db
SLI ready

Besök albumet: PSU med rostskador av laggarbacken

Permalänk
Inaktiv

Snyggt på något vis. Annorlunda.

Permalänk

Orka... >_<

Permalänk
Medlem

lol 1p.....

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Hehe, nice..

9P från mig (-:

Permalänk

Jag hade tänkt stoppa i en Noctua fläkt då deras bruna nyans kanske skulle gått ihop med rostfärgen. En Svart fläkt tänkte jag också på, men då hade det inte varit så stor förändring mot orginal.

Så det fick tillslut bli en grön LED fläkt, vilket jag tycker passar riktigt bra in. Jag vet att LED fläktar inte är så uppskattat här på sweclockers, men det kan jag leva med.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Grymt coolt !

Men om man har den i datorn så får jag för mig att "ytlagret" börjar "mjöla"?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+| Gigabyte GA-MA74GM-S2H | Gigabyte HD4580 512MB | Corsair XMS2 4GB | 1.25TB |

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! 9 poäng

Permalänk
Medlem

ta konseptet vidare. gör en hel burk i riktig rostbrun anda. hitta ett shysst brungult moderkort från tidigt 2k. slipa hdd och lägg den uppochner i ett fat med några mm saltvatten. rostar väldigt och blir fint. klarlacka alla delar så du slipper att rosten släpper, även om jag inte vet hur det påverkar i längden att täppa till utåt. men borde stoppa rostningen då syre behövs vid oxidering. du kan plocka riktigt fina poäng då! nu får du en 8 för att spara poäng till vidare uppgradering

EDIT: och självklart väldigt fint arbete och en trevlig ide!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Fina bilder.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Väldigt fin kontrast med rosten mot det gröna!

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
ta konseptet vidare. gör en hel burk i riktig rostbrun anda. hitta ett shysst brungult moderkort från tidigt 2k. slipa hdd och lägg den uppochner i ett fat med några mm saltvatten. rostar väldigt och blir fint. klarlacka alla delar så du slipper att rosten släpper, även om jag inte vet hur det påverkar i längden att täppa till utåt. men borde stoppa rostningen då syre behövs vid oxidering. du kan plocka riktigt fina poäng då! nu får du en 8 för att spara poäng till vidare uppgradering

EDIT: och självklart väldigt fint arbete och en trevlig ide!

Tanken är redan tänkt. Jag har först koncentrerat mig till att få färdigt detta projekt för att se hur det blir. Då jag tycker det har blivit lyckat, så kanske det ska till en fortsättning. Jag har ett gammalt chassi liggandes, som rosten skulle få kunna sätta tänderna i. Att ta isär en DVD läsare och låta den rosta har jag också haft i huvudet. Vi får se vart det bär

Tack för alla positiva kommentarer, MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

:)

En riktigt estetisk människa! Grymt snyggt, men är det verkligen praktist, som sagt så flagnar eller mjölar väl rost? kan väl knappast vara bra för de andra stackars komponenterna `?:O Grymt snyggt iaf! 10 P:D

Permalänk
Medlem

Du skulle kanske tänka på att skydda de andra delarna på nått sätt.
Kanske plexi eller nån sorts klarlack?

Visa signatur

Ny dator: XFX 9800GX2 1GB, Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, OCZ DDR2 4GB 800 MHZ, CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER, WESTERN DIGITAL RAPTOR 150GB, WESTERN DIGITAL CAVIAR
500GBx2, GIGABYTE GA-EP35-DS4 S-775 ATX, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, NZXT MIDITOWER TEMPEST BLACK

Permalänk
Medlem

Du skulle kanske tänka på att skydda de andra delarna på nått sätt.
Kanske plexi eller nån sorts klarlack?
Grymt snyggt iaf. En 9:A

Visa signatur

Ny dator: XFX 9800GX2 1GB, Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, OCZ DDR2 4GB 800 MHZ, CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER, WESTERN DIGITAL RAPTOR 150GB, WESTERN DIGITAL CAVIAR
500GBx2, GIGABYTE GA-EP35-DS4 S-775 ATX, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, NZXT MIDITOWER TEMPEST BLACK

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indulgence
En riktigt estetisk människa! Grymt snyggt, men är det verkligen praktist, som sagt så flagnar eller mjölar väl rost? kan väl knappast vara bra för de andra stackars komponenterna `?:O Grymt snyggt iaf! 10 P:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarva
Du skulle kanske tänka på att skydda de andra delarna på nått sätt.
Kanske plexi eller nån sorts klarlack?

Är inte säker på att jag ska sätta in den i en dator, det blir kanske något som får stå på hyllan som skådebröd. Om jag inte genomför zsimpey idé, vilket skulle vara kul.
Och jag tycker att det skulle vara lite tråkigt att förhindra rostnings processen. Det ska vara ett levande nätaggregat, så att lacka in den vill jag helst inte. Men vi får se

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Fint gillar den gröna fläkten. det gör så att det ser ut som agget överlevt ett gammalt ryskt kärnkraftverk eller nåt

Permalänk
Medlem

Får lite half-life känsla över agget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ska du stoppa det i chassit? O_o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
ska du stoppa det i chassit? O_o

Läs tråden..

"Är inte säker på att jag ska sätta in den i en dator, det blir kanske något som får stå på hyllan som skådebröd. Om jag inte genomför zsimpey idé, vilket skulle vara kul.
Och jag tycker att det skulle vara lite tråkigt att förhindra rostnings processen. Det ska vara ett levande nätaggregat, så att lacka in den vill jag helst inte. Men vi får se"

Permalänk
Medlem

oops glömmer alltid att läsa

Permalänk

ny tänkande:) 10P!

Permalänk
Medlem

Klisterlack hade de på "sommartorpet" för att rostiga saker inte skulle skita ner.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Hedersmedlem

cool stoppa det i en burk och kör på någon lavk som gör att det intte fäller så kommer jag avar ritigt impad. Btw be-quiet rox

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Fint gillar den gröna fläkten. det gör så att det ser ut som agget överlevt ett gammalt ryskt kärnkraftverk eller nåt

Första intrycket jag med fick

Är inte så professionell med photoshop

Permalänk
Medlem

Man borde göra en dator med rost tema slår vad om att det finns ska fasen söka nu.

Permalänk
Avstängd

snyggt ska du änvanda den i din ?

Visa signatur

Hellre blir jag jagad o jäktad än att bli anhållen o häktad

Permalänk
Medlem

väldigt cool

Permalänk
Medlem

Okej rostiga bilar är okej, men.... rostiga nättagg , det slår priset -.-

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk

trevligt och snyggt.
nu vet jag vad jag ska göra med mitt gammla chassi som står och skräpar

Det ska bli min fallout 3 dator, så man får den riktiga stämningen